• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • lilljenny
    skogstjejen19 skrev 2015-02-02 12:13:20 följande:
    Jag ser 2 streck :)
    kul att det är fler som ser :). men jag tror tyvärr inte det är något.
    tog för någon dag sedan då visade det inget,
    i morse tog jag detta med morgon urin. tog ett senare nu under förmiddagen och då visade det ingenting :(.. är så less på testlagret som ska ge en falska förhoppningar hela tiden.
  • lilljenny
    Vanilla ice queen skrev 2015-02-02 13:28:38 följande:

    Hej! Har aldrig skrivit i denna tråd innan men ni verkat vara proffs så jag testar här. Fick ett MA för en månad sedan och skrapades för lite drygt 3veckor sedan. Testar fortfarande positivt men jag tycker att de supersvaga testerna börjar öka i styrka. Det övre är från igår med morgonurin och det undre är från i morse dock ej morgonurin. Tror ni det skulle kunna vara en ny grav på G eller är det så att testerna kan skilja i färg oberoende av hcg mängd? För visst är det nedre starkare?


    den undre ser starkare ut :) . har du testat ett annat test?
  • lilljenny
    SecretlyMe skrev 2015-02-02 12:42:31 följande:
    Det ser grått ut från mobilen, men nånting är det ju. Satsa på ett cb istället då tl är opålitliga. :)
    ja det ser grått ut på bilden, men det är svagt rosa.  testlagret verkar tyvärr bara ha skit tester nu för tiden :(.
    tog ett till nu under förmiddagen och då visade det ingenting.
  • Vanilla ice queen
    lilljenny skrev 2015-02-02 13:30:32 följande:
    den undre ser starkare ut :) . har du testat ett annat test?
    Nej jag har ju inte det. Har funderat på att köpa två digitala med veckoindikator och ta med en veckas mellanrum men eftersom testen började bli svagare så hoppade jag över det men nu blev det starkare så kanske borde testa iaf...
  • SecretlyMe
    Jordgubbarmeglass skrev 2015-02-02 16:09:59 följande:

    Tog ett nytt och detta streck dök upp direkt.

    nog plockade jag isär stickan denna gång då ljuset reflekterar.

    Inte ändrat på den men det finns något där.


    Tyvärr är det spökstreck. När man bryter sönder testet så flyter färgen från kontrollstrecket och fastnar på "plusset". Man behöver inte plocka isär cb egentligen, det finns ingen plastruta på dom i fönstret.
  • Jordgubbarmeglass
    SecretlyMe skrev 2015-02-02 16:45:40 följande:

    Tyvärr är det spökstreck. När man bryter sönder testet så flyter färgen från kontrollstrecket och fastnar på "plusset". Man behöver inte plocka isär cb egentligen, det finns ingen plastruta på dom i fönstret.


    Ah. Men strecket var där innan också men det blev lite tydligare utan.

    Jag får se helt enkelt. Några dagar kvar
  • SecretlyMe
    Jordgubbarmeglass skrev 2015-02-02 17:19:45 följande:

    Ah. Men strecket var där innan också men det blev lite tydligare utan.

    Jag får se helt enkelt. Några dagar kvar


    Håller tummarna för dig :)
  • Marsvensson

    Någon från Malmö?:) söm vet när man kan få ett vul ? Ska till bm den 23/2, vill gärna veta då hur allt är osv , vill helst inte vänta tills v 18-19:p

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester