• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • sweetheart80
    Aqq1 skrev 2015-04-08 18:11:09 följande:

    När ni tar ett positivt äl test, när räknar ni att ni har äl då? Dagen efter? Två dagar efter?


    Jag har positiv test på dag 14 och har äl dag 16
  • Aqq1
    sweetheart80 skrev 2015-04-08 19:01:34 följande:
    Jag har positiv test på dag 14 och har äl dag 16
    Tack för svar :) Står 24-48 timmar efter på mitt äl test men tycker de är svårt o veta vad man ska räkna med.
  • Det vackraste
    tjockobbe skrev 2015-04-08 19:45:18 följande:

    Jag har ÄL samma dag jag får positivt.


    Verkar vara samma för mig. Äl ca 12 tim efter lh börjar öka tror jag. Men gissar snittet ligger på ett dygn efter.
  • Sötistilde
    Det vackraste skrev 2015-04-08 20:05:17 följande:
    Verkar vara samma för mig. Äl ca 12 tim efter lh börjar öka tror jag. Men gissar snittet ligger på ett dygn efter.
    Hur vet ni det? Känner ni det?! Eller ? Nyfiken...
  • tjockobbe
    Sötistilde skrev 2015-04-08 20:16:01 följande:
    Hur vet ni det? Känner ni det?! Eller ? Nyfiken...
    Känner det tydligt. Sen kommer mensen som en klocka exakt 14 dagar efter första positiva testet också. Alltid. Glad
    Vera 130923 | Läs tinastandar.blogg.se
  • sweetheart80
    Aqq1 skrev 2015-04-08 19:15:45 följande:

    Tack för svar :) Står 24-48 timmar efter på mitt äl test men tycker de är svårt o veta vad man ska räkna med.


    Jag tempar oxå så därför vet jag när det släpper oxå. Så för mig är det 2 dygn
  • sweetheart80
    Sötistilde skrev 2015-04-08 20:16:01 följande:

    Hur vet ni det? Känner ni det?! Eller ? Nyfiken...


    Jag tempar. Fertilityfriend. Funkar kanon
  • SecretlyMe
    Det vackraste skrev 2015-04-08 17:48:48 följande:

    Har läst mycket om fertilitet/infertilitet och b-vitaminet folsyra är viktigt för både kvinnors och mäns fertilitet. Det är en viktig komponent vid celldelning bl a och påverkar mycket i kroppen. Idag har många brist på folsyra och andra b-vitaminer. Även d-vitamin och selen är vanligt att ha viss brist på. Sen är det ju oftast inte direkt det som gör att det tar tid att bli gravid, utan att paret har olika chanser beroende på spermierna, hormoner, ägg osv. Vissa har 50% chans varje ägglossning, andra 25% och en del 1%. Det är grundförutsättningarna, sen är det slumpen som gör när det blir en graviditet.


    Fast i Sverige har vi inte brist på folsyra eftersom det finns naturligt i maten :) Resterande håller jag helt med om.
  • Aqq1
    sweetheart80 skrev 2015-04-08 20:55:55 följande:
    Jag tempar oxå så därför vet jag när det släpper oxå. Så för mig är det 2 dygn
    Okej, får kanske testa det också nästa månad :) får ganska ont vid äl men de börjar nån dag innan positivt o fortsätter ett par dagar efter. Så kan inte gå efter det.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester