• Äldre 15 Sep 13:34
    22851416 visningar
    233451 svar
    -4 +24
    233451
    22851416

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Äldre 22 May 19:47
    Karrro skrev 2015-05-22 18:10:03 följande:
    Har du gamla eller nya fertilitetsmonitorn?
    Hmm ingen aning faktiskt ???? min går upp till tre nivåer?
  • Äldre 22 May 19:51

    Vad tror ni folket?

  • Äldre 22 May 20:15
    kiaas skrev 2015-05-22 19:51:10 följande:

    Vad tror ni folket?

    phpgemK6z71903.jpg


    Ser något.. Skulle helt klart kunna vara positivt :)
  • Äldre 22 May 20:17
    MissMf skrev 2015-05-22 08:59:15 följande:
    Vilken partypooper du va då ;p hehe, ne men va ju tvungen o gå o dubbelkolla cb nu o den e fint ljusblå :) Stickan ser jag själv knappt nått på. :p

    Trist :( när hade du bim/äl? Håller ändå tummarna. Inte över förrns störtfloden kommer :p
    haha ah men den påminde om det gråa streck jag fick för nåt år sen på en sån, och som jag trodde va positivt. köper efter det bara digitala cb. :)

    näe jag vet, det är väl inte över ännu, men väntan är ju olidlig. Tungan ute speciellt denna månad när jag börjar undra om jag ens hade ÄL då när jag kände det. om den kom senare (då den skulle) så är det nog kört för vi hade inget sex då.
  • Tjej90 skrev 2015-05-22 11:48:56 följande:

    Kan ni se något på dessa? phpaFh36c36017.jpg


    Mixtrat med dina och ser inget längre tyvärr :( bara att försöka inse för kroppen att det inte är något så att mensen kommer... Själv varit med om att mensen inte kommit på över två mån bara för jag försökte så mkt att bli gravid. Så la ner det till slut... Nu ska vi ta nya tag efter fyra månader men funderar på att skita i alla äl test och bara köra.... Fast denna månad trodde jag verkligen då jag fått sug på bacon och kan inte ta lukten av purjolök... Med sonen älska jag hamburgare men kunde inte vara i samma rum som kyckling.... Så var nästan helt säker... Men då kom den jäveln... Så intala dig och få mens :( tyvärr....
  • Äldre 22 May 21:17

    Dagens blanka? Tomte

  • Äldre 22 May 22:01
    Mammatillsonvillhaettsyskon skrev 2015-05-22 20:54:29 följande:
    Mixtrat med dina och ser inget längre tyvärr :( bara att försöka inse för kroppen att det inte är något så att mensen kommer... Själv varit med om att mensen inte kommit på över två mån bara för jag försökte så mkt att bli gravid. Så la ner det till slut... Nu ska vi ta nya tag efter fyra månader men funderar på att skita i alla äl test och bara köra.... Fast denna månad trodde jag verkligen då jag fått sug på bacon och kan inte ta lukten av purjolök... Med sonen älska jag hamburgare men kunde inte vara i samma rum som kyckling.... Så var nästan helt säker... Men då kom den jäveln... Så intala dig och få mens :( tyvärr....
    Jaa, får helt enkelt släppa det :) nu längtar jag bara efter mensen så man slipper fundera. Är på bim+1 idag, kommer kanske snart förhoppningsvis. Var din mycket sen?
  • Secret­lyMe
    Äldre 22 May 22:31
    Mammatillsonvillhaettsyskon skrev 2015-05-22 20:54:29 följande:

    Mixtrat med dina och ser inget längre tyvärr :( bara att försöka inse för kroppen att det inte är något så att mensen kommer... Själv varit med om att mensen inte kommit på över två mån bara för jag försökte så mkt att bli gravid. Så la ner det till slut... Nu ska vi ta nya tag efter fyra månader men funderar på att skita i alla äl test och bara köra.... Fast denna månad trodde jag verkligen då jag fått sug på bacon och kan inte ta lukten av purjolök... Med sonen älska jag hamburgare men kunde inte vara i samma rum som kyckling.... Så var nästan helt säker... Men då kom den jäveln... Så intala dig och få mens :( tyvärr....


    Stress kan påverka mensen men hur mycket stress som behövs är inte klarlagt. För mycket testande eller tänkande på att bli gravid har inga vetenskapliga belägg för att mensen skulle bli sen.

    Det som kan orsaka sen mens kan däremot bero på bristen på ägglossning; en kvinna ägglossar 10ggr/år vilket kan göra att mensen inte kommer när den ska. Den kommer när slemhinnan är för tjock och tillslut brister i sådana fall.

    Det kan även bero på att ägglossningen inföll sent, att ett ägg helt enkelt inte hann mogna för att släppa. Även om ett ältest visar på stegring av LH (och blir positivt) finns tyvärr ingen garanti på att ägget släppt, om man inte kan mäta sitt progesteron (som höjs efter ägglossning).

    Att slappna av är ett bra råd, men missledande eftersom det inte finns vetenskapliga bevis på att stress hämmar ägglossning/mens.
  • Secret­lyMe
    Äldre 22 May 22:34
    Mammatillsonvillhaettsyskon skrev 2015-05-22 20:54:29 följande:

    Mixtrat med dina och ser inget längre tyvärr :( bara att försöka inse för kroppen att det inte är något så att mensen kommer... Själv varit med om att mensen inte kommit på över två mån bara för jag försökte så mkt att bli gravid. Så la ner det till slut... Nu ska vi ta nya tag efter fyra månader men funderar på att skita i alla äl test och bara köra.... Fast denna månad trodde jag verkligen då jag fått sug på bacon och kan inte ta lukten av purjolök... Med sonen älska jag hamburgare men kunde inte vara i samma rum som kyckling.... Så var nästan helt säker... Men då kom den jäveln... Så intala dig och få mens :( tyvärr....


    Vill även säga att jag varit extremt stressad under många månader i olika perioder i livet. Det har aldrig påverkat min menscykel. Givetvis kan det vara olika för alla, men just därför är det ett luddigt förslag..
  • TTH
    Äldre 22 May 23:37

    Var superglad efter plus (om än supersvagt) i början av veckan och samtalet med BM; "alla plus är plus, svaga som starka", men efter att ha läst om så många som fått spökstreck och ett negativt test från apotekets egna test i förrgår morse (kan ha varit någonting där men känner nu att jag kan lika gärna ha inbillat mig då jag stod och stirrade på det en bra stund!) så har jag börjat tvivla. Trots det så fortsätter magen att växa, molandet fortsätter, kissar stup i kvarten, brösten fortsätter ömma och bröstvårtorna fortsätter kännas som att man har dragit en vända med sandpapper, men nu går det även att klämma ut lite lite råmjölk? Har även flera andra symptom.  17 dagar sen med mensen. Väntar på att helgen ska ta slut då jag ska göra nytt test på måndag. 
    När jag har tänkt tillbaka de senaste veckorna så har det ju funnits små symptom men som jag då inte kopplade ihop med att jag kanske skulle kunna vara gravid. Känner mig så förvirrad just nu! Är jag gravid eller har min kropp blivit en mästare på att få till en skenis?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester