• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • AngelinaAr

    Hej igen

    Asså nu är jag förvirrad. Tack allihopa för ert stöd i tråden... Dom skickade hem mig men proven kmr imorgon därefter skulle jag komma tillbaka för blodprov igen. För se om de sjunkit eller ej...men mitt förra missfall började blöda riktigt med världens största smärta... Men nu har det slutat rosa brunt...men jag tror dw e missfall då hon inte såg något. Men sen sa hon jag kan inte utesluta varken graviditet el missfall för inget syntes...Hoppas nu på proverna...är i vecka 5+4

    Men.brösten är fortfarande samma....men jag vet inte vad jag ska tro..borde hon inte sett ngt..när dom testade mig så var det svagt...så där rök jag på samma skit dena månad två gg i rad är bara 28år och har två flickor... Har aldrig fått missfall däremot har ja flera aborter i bagaget börja kännas lite som om karma is a bitch after al:( gråter hela tiden...orka!

  • AngelinaAr

    Jag uppdaterar mer imorgon så ni kanske kan ta nytta av min upplevelse.... Ni som åxå blött osv hoppas ni aldrig gör de men där är säkert ngn som sitter i samma skit nu som mig......öhhh jag dör! Det skär i själen för guds skull!

  • frestelsen
    AngelinaAr skrev 2015-06-10 23:56:28 följande:

    Hej igen

    Asså nu är jag förvirrad. Tack allihopa för ert stöd i tråden... Dom skickade hem mig men proven kmr imorgon därefter skulle jag komma tillbaka för blodprov igen. För se om de sjunkit eller ej...men mitt förra missfall började blöda riktigt med världens största smärta... Men nu har det slutat rosa brunt...men jag tror dw e missfall då hon inte såg något. Men sen sa hon jag kan inte utesluta varken graviditet el missfall för inget syntes...Hoppas nu på proverna...är i vecka 5+4

    Men.brösten är fortfarande samma....men jag vet inte vad jag ska tro..borde hon inte sett ngt..när dom testade mig så var det svagt...så där rök jag på samma skit dena månad två gg i rad är bara 28år och har två flickor... Har aldrig fått missfall däremot har ja flera aborter i bagaget börja kännas lite som om karma is a bitch after al:( gråter hela tiden...orka!


    Jag har med fått flera mf detta år har en flicka på 13 o gjort 2 aborter. Det behöver inte synas något foster så här tidigt eller betyda mf för blödning.

    Har en kompis som va tvungen o ta bort sitt barn i v. 19 pga hjärtfel. Tänk att kroppen tar bort om det inte står helt rätt till. Massa kramar
  • Att vänta
    AngelinaAr skrev 2015-06-10 23:56:28 följande:

    Hej igen

    Asså nu är jag förvirrad. Tack allihopa för ert stöd i tråden... Dom skickade hem mig men proven kmr imorgon därefter skulle jag komma tillbaka för blodprov igen. För se om de sjunkit eller ej...men mitt förra missfall började blöda riktigt med världens största smärta... Men nu har det slutat rosa brunt...men jag tror dw e missfall då hon inte såg något. Men sen sa hon jag kan inte utesluta varken graviditet el missfall för inget syntes...Hoppas nu på proverna...är i vecka 5+4

    Men.brösten är fortfarande samma....men jag vet inte vad jag ska tro..borde hon inte sett ngt..när dom testade mig så var det svagt...så där rök jag på samma skit dena månad två gg i rad är bara 28år och har två flickor... Har aldrig fått missfall däremot har ja flera aborter i bagaget börja kännas lite som om karma is a bitch after al:( gråter hela tiden...orka!


    Allt stöd till dig. Har själv gått igenom två missfall i år. Det andra kom tidigt i v 5+1 och då misstänkte jag det redan från början eftersom jag fick ett så himla svagt plus som ökade långsamt. Och bruna flytningar redan från när jag plussade. Jag har inga barn sen tidigare. Det är för jävligt men jag hörde något om att om man får många missfall kan det betyda att man är superfertil, det som inte borde fastna fastnar helt enkelt lite för lätt. Då fastnar ju till slut ett bra ägg också!
  • skogstjejen19
    AngelinaAr skrev 2015-06-10 21:36:30 följande:

    Hon kunde inte se något och jag är i vecka 5+4

    Borde man inte kunna se hinnsäck??

    Tog blodprover för se hcg osv jisses missfall förra månaden och kolla nu...ruta ett igen men sjukt är brösten och symptom kvar... :(


    Jag var på vul vecka 6+4 och då såg dom inget, bara en förtjockad slemhinna.
    8+4 då var det en räka med pickande hjärta <3
    Så ge inte upp ännu
  • AngelinaAr

    Hej

    Allvar tusen tack ohh nu har jag lite hopp....vaknade imorse inget blod nada!Samma symptom!

    Borde inte brösten sluta ömma dom ömmar ännu mer nu???? Dom ska ringa mig från gynmottagningen snart...Har aldrig vart med om detta asså blodkärlen igår täckte en liten binda såg ut som missfall på g och nu helt plötsligt inget...det borde väl ha börjat mot natten..väntar nu helt galet..hoppas verkligen.. Oj din berättelse värmer!

    Vecka 5+4 SÅG INGET och med dig i vecka sju såg de inget... Ohh jag önskar! Tack allihopa tur man har er..

  • GlitterLina
    AngelinaAr skrev 2015-06-11 10:50:11 följande:

    Hej

    Allvar tusen tack ohh nu har jag lite hopp....vaknade imorse inget blod nada!Samma symptom!

    Borde inte brösten sluta ömma dom ömmar ännu mer nu???? Dom ska ringa mig från gynmottagningen snart...Har aldrig vart med om detta asså blodkärlen igår täckte en liten binda såg ut som missfall på g och nu helt plötsligt inget...det borde väl ha börjat mot natten..väntar nu helt galet..hoppas verkligen.. Oj din berättelse värmer!

    Vecka 5+4 SÅG INGET och med dig i vecka sju såg de inget... Ohh jag önskar! Tack allihopa tur man har er..


    Har du hört nåt ang blod provet?
  • mammasofie

    Ni som testat med lloyds apoteks extra känsliga test, vad har ni för erfarenheter?
    Fick positivt på två, men man kan ana något på min kompis test också och hon är inte gravid.. Dock inte lika starkt som mina test men vet ändå inte vad jag ska tro..
    Såhär ser båda mina ut

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester