• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Vanilla ice queen

    Måste fråga er experter! Jag använder CB digital ÄLtest med dubbel indikator. Brukar endast få fast smily och väldigt tidigt i cykeln. Hinner Max testa en eller två stickor innan jag får en fast smily. Kan det vara så att jag börjar testa för sent för att få blinkande? Så att jag liksom börjar testa mitt i den pågående ökningen...

  • jaksu

    Någon som kan analysera lite? :) det är dock från igår! Bim har jag ingen aning om pga oregelbunden cykel

  • Lisa 236

    Lite uppdatering... så här ser min ökning ut vad tror ni? 
    längst åt vänster är från i lördags. sen varje dag,  till de två till höger är från idag ( i morse och kl 12)

  • LängtanSåStor
    Lisa 236 skrev 2015-06-16 14:39:12 följande:

    Lite uppdatering... så här ser min ökning ut vad tror ni? 

    längst åt vänster är från i lördags. sen varje dag,  till de två till höger är från idag ( i morse och kl 12)


    Lisa du behöver verkligen inte undra längre på detta!! :) du är gravid!!! Finns ju ingen tvekan om saken. Grattis !!!!
  • Att vänta
    Lisa 236 skrev 2015-06-16 14:39:12 följande:

    Lite uppdatering... så här ser min ökning ut vad tror ni? 
    längst åt vänster är från i lördags. sen varje dag,  till de två till höger är från idag ( i morse och kl 12)


    Absolut inget fel på den ökningen! Grattis!
  • Att vänta
    Vanilla ice queen skrev 2015-06-16 12:28:42 följande:

    Måste fråga er experter! Jag använder CB digital ÄLtest med dubbel indikator. Brukar endast få fast smily och väldigt tidigt i cykeln. Hinner Max testa en eller två stickor innan jag får en fast smily. Kan det vara så att jag börjar testa för sent för att få blinkande? Så att jag liksom börjar testa mitt i den pågående ökningen...


    Jag använde samma den här cykeln för första gången. Började rätt sent eftersom jag köpte det när de vanliga digitala jag hade kvar från förra månaden tog slut. Fick negativt en dag och gick till fast smiley direkt dagen efter. Vet inte om det beror på att jag började för sent eller att jag helt enkelt har väldigt låg östrogenökning. Det stod i tabellen som följde med testet att inte alla får blinkande! Hade massor av tecken på ägglossning i allafall och var dessutom hos gyn och gjorde vul av andra anledningar som kunde se att det var ägglossning!
  • Lisa 236
    LängtanSåStor skrev 2015-06-16 15:20:28 följande:
    Lisa du behöver verkligen inte undra längre på detta!! :) du är gravid!!! Finns ju ingen tvekan om saken. Grattis !!!!
    Tack... Med 11 missfall ryggen så är man lite orolig men tack för titt
  • Lisa 236
    Att vänta skrev 2015-06-16 15:30:45 följande:
    Absolut inget fel på den ökningen! Grattis!
    Tack... Med 11 missfall ryggen så är man lite orolig men tack för titt
  • Vanilla ice queen
    Att vänta skrev 2015-06-16 15:34:56 följande:
    Jag använde samma den här cykeln för första gången. Började rätt sent eftersom jag köpte det när de vanliga digitala jag hade kvar från förra månaden tog slut. Fick negativt en dag och gick till fast smiley direkt dagen efter. Vet inte om det beror på att jag började för sent eller att jag helt enkelt har väldigt låg östrogenökning. Det stod i tabellen som följde med testet att inte alla får blinkande! Hade massor av tecken på ägglossning i allafall och var dessutom hos gyn och gjorde vul av andra anledningar som kunde se att det var ägglossning!
    Läste på lite och det kan bero på att man börjar testa försent vilket jag tror att jag gjort och låter ju som du också gjort! Men kan ju vara pga lågt östrogen också. Har köpt CBs fertilitetsmonitor till nästa månad så då får jag nog mer klarhet i detta
  • AngelinaAr
    Lisa 236 skrev 2015-06-16 15:36:26 följande:

    Tack... Med 11 missfall ryggen så är man lite orolig men tack för titt


    OMG! Vadå elva missfall ushh fy fan visste du vad felet var eller ingen utredningen osv???

    Fick sj andra missfallet på rad nu förra veckan.. Shit asså de nte konstigt du nojja jisses hade dött fan.beklagar verkligen kram
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester