• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Syoss
    Iustitiae skrev 2015-07-11 12:31:11 följande:

    Fick dessa igår och idag NADA, men istället ett positivt ägglossningstest... Yay... Vad är det för fel på testlagrets stickor? :-S


    Jag ser på dina. Men fick du inget alls idag så är kanske det att räkna med att testlagrets spökar igen. Jag hade också så förra månaden. Minns inte lotnr dock. Håller tummarna för att ägglossningstestet reagerade på hcg men att det kanske är för svagt fortfarande.
  • Iustitiae
    KaffeTös skrev 2015-07-11 14:11:42 följande:
    Vad är det för lotnr på dina stickor? Jag har också fått blandade resultat på testlagrets den senaste veckan. Men nu är mensen två dagar sen iallafall så jag avvaktar och testar igen imorgon istället.
    Dom har lot 150508. Lycka till med nästa test.
  • KaffeTös
    Iustitiae skrev 2015-07-11 14:30:58 följande:

    Dom har lot 150508. Lycka till med nästa test.


    Okej inte samma som mina då. Vilken dag är du på? Hcg fördubblas ju varannan/var tredje dag så det kanske är för tidigt att se på alla tester varje dag för din del :) Testa igen imorgon!
  • Amazinglife
    Lorran93 skrev 2015-07-11 06:55:33 följande:

    Hej! Köpte tester från testlagret för ett tag sedan, mest för att ha hemma. Sambon och jag bestämde oss för att det var dags för syskon, testade mig imorse mest på skoj skull (bim först om 4-5 dagar) och fick detta! Först tog jag bara ett men när det kom fram två streck tog jag ett till i samma urin som visade likadant.
    Någon som har erfarenhet av testlagret? Ska köpa ett clearblue men vågar man hoppas på detta? phptrqSat17100.jpg


    Med så starkt test så hade jag börjat fundera på om man inte va gravid redan vid förra "mensen".. Ta veckoindikator.. Står de 3+ så kan du vart gravid ett tag.. Lycka till!
  • Paap
    Amazinglife skrev 2015-07-11 15:04:33 följande:
    Med så starkt test så hade jag börjat fundera på om man inte va gravid redan vid förra "mensen".. Ta veckoindikator.. Står de 3+ så kan du vart gravid ett tag.. Lycka till!
    Antingen det eller tvillinggraviditet
  • Symetrical
    Millan93 skrev 2015-07-11 16:11:27 följande:

    Vad tror ni? spökstreck? är BIM+4 dock testade jag ett annat märke efter denna som inte visar något :/


    Ser för starkt ut för att vara spök, tycker jag, men såklart svårt att veta säkert. Var det samma urin du testade med?
  • Millan93

    Nej det var inte samma urin.. tyvärr. Tycker också det ser så starkt ut för att vara spök.. Nu har vi tagit det som ett nej eftersom alla test från rfsu (dem billiga pinnarna) visar INGENTING :( Kanske borde köpa samma märke som det där.. :) 

  • MammasWilda
    Lorran93 skrev 2015-07-11 10:13:51 följande:

    Ingen riktig koll på äl, bestämde att vi skulle börja försöka denna månaden och trodde absolut inte att det skulle ta sig så fort, utan tänkte att jag skulle köpa äl tester till nästa månad, men enligt mina beräkningar och vad jag tror så äl för ca 10 dagar sedan.

    Är testlagrets känsligare än cb? Ska ner till affären och inhandla cb med veckoindikator sen idag men kan jag testa idag igen eller ska jag avvakta? Åh en hel djungel det här haha!


    Hur går det?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester