• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • fkh

    Hej hej!

    Ouf skrev precis men det försvann..

    Jag är på bim+16 (!!) och har tagit 5 negativa test fram till iförrgår. Hade vant mig vig tanken att mensen bara hoppat en månad till min stora förtvivlan. Imorse testade jag igen för att kunna dricka vin ikväll med gott samvete.

    Så kom detta upp!!!!



    Jag bölade av lycka såklart men nu blir jag orolig, borde det inte vara starkare efter så lång tid? Jag bor utomlands och jag vet inte hur bra testerna är. Kan det visa falskt positivt om det är dåliga tester? Vågar inte tro på det!

  • Symetrical
    AngelinaAr skrev 2015-07-30 06:52:58 följande:
    VAAAAA???HAHAHAHA YEEEEESSSSS!!!

    Grattis gumman ohh fan jag visste det men denna gång är jag i kapp dig hahaha jag kommer håg vår förra graviditeten var du ikapp mig hehehehe back at you mumy :) fan vad glad jag blir!

    Ska snart på vul jag uppdaterar senare Bamse kram på dig o bullen :)))
    Tack goding! :-*
    Som vi synkar!

    Ja, du måste uppdatera mig asap!
  • Symetrical
    fkh skrev 2015-07-30 08:19:55 följande:

    Hej hej!

    Ouf skrev precis men det försvann..

    Jag är på bim+16 (!!) och har tagit 5 negativa test fram till iförrgår. Hade vant mig vig tanken att mensen bara hoppat en månad till min stora förtvivlan. Imorse testade jag igen för att kunna dricka vin ikväll med gott samvete.

    Så kom detta upp!!!!

    phpQxJG0R76464.jpg

    Jag bölade av lycka såklart men nu blir jag orolig, borde det inte vara starkare efter så lång tid? Jag bor utomlands och jag vet inte hur bra testerna är. Kan det visa falskt positivt om det är dåliga tester? Vågar inte tro på det!


    Nej, du. Det där är alldeles för starkt för att vara spök! Du är absolut gravid. Grattis!
    Du kanske hade äl senare än du trodde, alternativt att ägget fäste senare.
  • fkh
    Symetrical skrev 2015-07-30 08:38:58 följande:

    Nej, du. Det där är alldeles för starkt för att vara spök! Du är absolut gravid. Grattis!

    Du kanske hade äl senare än du trodde, alternativt att ägget fäste senare.


    Åh tack tack tack! Den där meningen "du är absolut gravid" startade the water works som man säger! Hahah, är ju ensam hemma och då blir man lätt lite knäpp :) Tack så mycket!
  • Symetrical
    fkh skrev 2015-07-30 09:00:06 följande:
    Åh tack tack tack! Den där meningen "du är absolut gravid" startade the water works som man säger! Hahah, är ju ensam hemma och då blir man lätt lite knäpp :) Tack så mycket!
    Så lite så, vännen! Försök njuta i din ensamhet.
  • Symetrical
    Liam05 skrev 2015-07-30 09:40:09 följande:

    phpfLv4gX26878.jpg

    BIM -3 men blöder från o till fortfarande :(


    Galet starkt plus!
    Har du ont också?
    Är vanligt att blöda lite ffa i tidig graviditet. Håller tummarna att det bara är det och att allt är som det ska vara!
  • Liam05
    Symetrical skrev 2015-07-30 10:19:53 följande:

    Galet starkt plus!

    Har du ont också?

    Är vanligt att blöda lite ffa i tidig graviditet. Håller tummarna att det bara är det och att allt är som det ska vara!


    Jag har haft ganska ont vid ett par tillfällen men inte idag, o ja för o vara BIM-3 så är det väldigt starkt eller?
  • AngelinaAr
    Symetrical skrev 2015-07-30 08:36:58 följande:

    Tack goding! :-*

    Som vi synkar!

    Ja, du måste uppdatera mig asap!


    Hahah jaaah

    Kom nyss hem från vul

    Graviditeten sitter där den skall och fosterhinna och pytteliten böna såg jag men ska dit om två veckor igen läkaren tippa på att jag va tidigt som fem veckor haha ka trodde jag va i typ vecka sju

    Men allt såg bra ut puuuuuh nu är det bara o hålla i hatten för min syster Symetrical :) hoppas vi verkligen nu är på rätt väg..börja må illa hela tiden fick dessutom propovan för att kunna sova..Ska du på vul eller?
  • sof t
    Nystjärna skrev 2015-07-29 18:13:48 följande:
    Hihi det trodde inte heller de skulle vara något först,då jag hade ont. Men när jag pratade med en vän så insåg vi att de var inte mensvärk. För har ont i ryggen och att de drar neråt i ljumskar och underlivet och liksom längst ner i magen,vilket beror på ligamenten. Sen har jag mått små illa av och till men de har jag gjort tidigare med men pga att mensen kommit. Men denna gången har jag mått små illa lite mer och mer och framförallt när jag inte ätit. Och just att jag hade lite molnadevärk gjorde att jag trodde inte de var något tills jag kände att de är 4 dagar tills jag skall ha min mens och de är inte mensvärk :) Härligt :) För mig tog de sig på första försöket med dottern, dock hade jag haft 2 missfall innan men de tog sig med på första försöket. Så nu när de tog längre tid vart de så jobbigt, Löjligt jag vet för vet att de kan ta tid och vi bara hade börjat försöka. Men eftersom de gick så lätt de andra gångerna så var jag så naiv och trodde verkligen de skulle göra de denna gången med. Men de tog lite längre tid,vårt 3 försök och de lyckades,3 gången gilt :) <3 Vet att de inte är någon tid för att försöka bli gravid och hoppas ingen tar illa upp men för mig vart de jobbigt då vi lyckades så snabbt tidigare. Sen jag bara visste att de var något men vågade inte hoppats men senaste dagarna har jag bara vetat och vetat att testet skull vara positivt,samtidigt som jag var livrädd och nervös för att de skulle vara negativt och jag bara inbillat mig,men vart inte så :) Åh så spännande,hoppas verkligen de blir spännande :) Tänkte vänta tills fredag först, men ångrade mig och skall försöka vänta tills på lördag och testa igen. :) Roligare om min man är hemma,har ändå ett vanlig och ett digitalt cb kvar så :)
    :O oj vad sjukt vi har exakt samma symtom! och andra graviditeten dessutom! :D med dottern kände jag ingenting! fick en liten blödning på bim-2 sen testade jag plus två dagar senare! först efter blödningen började jag känna lite mer! denna gången har allt kommit smygandes! illamåendet i morse gick inte att förklara bort, känner igen den känslan av åksjuka och yrsel! blev bättre efter jag ätit lite frukost! har även dessa äckliga tjocka vita handkräm flytningarna denna gången också! är även så sjukt trött! senaste 1,5 veckan har jag lagt mig kl 21 då jag suttit o halvsovit i soffan, sov tom middag med lillan igår! så nånstans visste jag ju att testet skulle visa nåt, men sen vart det så svagt så jag blir osäker, men hela kroppen skriker verkligen gravid :s 

    allt inom ett år är normalt! men det är jobbigt oavsett hur lång tid det tar när man är mitt uppe i det. besvikelsen finns ju där varje månad när mensen kommer! med dottern tog det tio försök sen ett X o en äggledare mindre sen sju försök till! hon blev till på åttonde, men när pluset väl var där så var all väntan så värt det, då kändes det inte alls som det tagit speciellt lång tid faktiskt! :D 

    jag ska testa på fredag! såg testet ligga där i badrummet imorse, kliade i fingrarna, men jag var sark, jag höll mig ifrån! :D hcg dubblas varannan- var tredje dag, sa läkaren till mig sist, så tydligast stegring ser man om man väntar en eller två dagar emellan. hoppas hoppas det visar starkare för oss båda nu! har också ett vanligt o ett digitalt hehe! ;) 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester