• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • glittersol
    Dalja skrev 2015-07-31 18:23:57 följande:

    Kan inte bli så många spöktecken ???????? ringde mvc och dem sa är det positivt så är det men är ju ändå orolig :( imorse visade första testet negativt och andra som jag gjorde 10 min senare med nytt urin positivt förstår inget


    Det är säkert positivt! För att lugna dig så kanske det är bättre att köpa ett digitalt?
  • Dalja
    glittersol skrev 2015-07-31 18:26:39 följande:
    Det är säkert positivt! För att lugna dig så kanske det är bättre att köpa ett digitalt? smile1.gif
    Jo men har ju provat digitalt med visar inte gravid :( tänker på att man kan få spöktecken eller falsk negativ men inte så många väl ?
  • Symetrical
    paron skrev 2015-07-31 16:53:33 följande:

    Det längst till höger är från idag.

    Kom på att jag drack väldigt mycket vatten igår kväll och gick även upp kl 3 på natten och kissade. Tog sedan testet kl 8. De andra gångerna har inte gått upp på natten.


    Försök att inte dricka något mer nu idag och så testa imorgon igen, så borde du få ett mer adekvat resultat.
  • Symetrical
    Dalja skrev 2015-07-31 18:34:49 följande:
    Jo men har ju provat digitalt med visar inte gravid :( tänker på att man kan få spöktecken eller falsk negativ men inte så många väl ?
    Är det understa från idag, eller?

    Under hur lång tid har det blivit så svaga streck? Det borde ju öka, såvida inte graviditeten stannat av i ett tidigt skede.

    När har du bim? Och har du testat med något annat fabrikat alls? Cb plus är ju annars väldigt tillförlitligt, så om du tar ett sånt som visar positivt bådar det ju gott.
  • Dalja
    Symetrical skrev 2015-07-31 18:39:55 följande:
    Är det understa från idag, eller?

    Under hur lång tid har det blivit så svaga streck? Det borde ju öka, såvida inte graviditeten stannat av i ett tidigt skede.

    När har du bim? Och har du testat med något annat fabrikat alls? Cb plus är ju annars väldigt tillförlitligt, så om du tar ett sånt som visar positivt bådar det ju gott. smile1.gif
    Nej den i mitten är från idag. Har varit så svaga i lite mer än 1 vecka nu bim på söndag. Jag har testat dem flesta någon gav jätte svagt positivt men ingen annan alla andra negativt tycker det är jätte skumt :( det kan väl inte vara spöktecken alla ?
  • Signe14
    Dalja skrev 2015-07-31 18:23:57 följande:

    Kan inte bli så många spöktecken ???????? ringde mvc och dem sa är det positivt så är det men är ju ändå orolig :( imorse visade första testet negativt och andra som jag gjorde 10 min senare med nytt urin positivt förstår inget phpXgyIEl58989.jpg


    Jag fick sådär svaga i 1,5 vecka och då hade jag tagit clearblue som visade "inte gravid" oxå! Men sen tog jag ett clearblue med plus eller minus som kom upp plus direkt och dagen efter stod det "gravid 1-2 " på testet! :)
  • Dalja
    Signe14 skrev 2015-07-31 19:19:00 följande:
    Jag fick sådär svaga i 1,5 vecka och då hade jag tagit clearblue som visade "inte gravid" oxå! Men sen tog jag ett clearblue med plus eller minus som kom upp plus direkt och dagen efter stod det "gravid 1-2 " på testet! :) php5yJ5Bs27914.jpg
    Grattis :) oh tack ger mig hopp :( hoppas verkligen det ger ett starkt plus snart så att jag kan slappna av man bara tänker på det hela tiden ju
  • Symetrical
    Dalja skrev 2015-07-31 18:47:53 följande:
    Nej den i mitten är från idag. Har varit så svaga i lite mer än 1 vecka nu bim på söndag. Jag har testat dem flesta någon gav jätte svagt positivt men ingen annan alla andra negativt tycker det är jätte skumt :( det kan väl inte vara spöktecken alla ? phpU6j09106453.jpg
    Men då är du ju inte ens på bim än! Håller tummarna att det är därför det inte direkt stegrats än, för i mina ögon ser de alldeles för starka ut för att vara spök. Enda andra alternativet är att graviditeten stannat av, men det hoppas vi verkligen inte!

    Vet du när du hade äl?
  • Dalja
    Symetrical skrev 2015-07-31 19:36:03 följande:
    Men då är du ju inte ens på bim än! Håller tummarna att det är därför det inte direkt stegrats än, för i mina ögon ser de alldeles för starka ut för att vara spök. Enda andra alternativet är att graviditeten stannat av, men det hoppas vi verkligen inte! smile3.gif

    Vet du när du hade äl?
    Usch hoppas verkligen inte den stannat :( hade ÄL mellan 16e eller 17e
  • 9camilla9

    Har en liten fråga fick min första mens efter pstaven i fredags förra veckan . Den varade tills igår . O nu fick jag ett positivt äl test. Jag kan väl inte ha ägglossning redan?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester