• Äldre 15 Sep 13:34
    22774846 visningar
    233408 svar
    -4 +24
    233408
    22774846

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Äldre 28 Aug 08:25

    Ser ni

  • Äldre 28 Aug 08:27
    mammasusan skrev 2015-08-28 08:25:32 följande:

    Ser ni


    Svagt svagt, men jag ser. Håller tummarna
  • Äldre 28 Aug 08:35

    Jag är knäpp. Tog ett test idag eftersom jag mådde illa. Vet att jag inte är gravid. Har spiral och inte fått tillbaka mensen efter att trean föddes. Det var inte morgonurin utan ganska nyss efter att jag kissat. Druckit mycket vatten. Ser att det är negativt, men min vana trogen tar jag en bild på tester och ökar kontrasten. Då ser jag två sträck. Det var ju dumt. Nu kommer jag ju gå på nålar till jag kan ta ett till. Fast jag vet att det var negativt...

  • Äldre 28 Aug 08:37

    Här på nätet ser det ut som ett vitt sträck. På mobile var det rosa... märkligt med färginställningar...

  • Äldre 28 Aug 08:49

    Hej. Idag är jag på BIM+4 och redan på BIM+1 testade jag negativt med RFSU gravtest, nu idag på BIM+4 testade jag återigen negativt med clearblue.. Men jag funderar på vad ena strecket bredvid minus kan vara? 


    För att tillägga så mår jag illa varje morgon, och förra månaden hade jag jätte underlig mens. Hade kontakt med barnmorska som sa att jag skulle göra gravtest då för det kunde innebära en graviditet men det visade negativt. Min BIM är varje månad runt 24-25.. Och tog gravtestet nu denna månad för att försöka få igång mensen, men det funka ej.. Vad ska jag gö? vad tror ni?

  • Äldre 28 Aug 08:59
    Petronelladahlberg skrev 2015-08-28 09:49:56 följande:

    Hej. Idag är jag på BIM+4 och redan på BIM+1 testade jag negativt med RFSU gravtest, nu idag på BIM+4 testade jag återigen negativt med clearblue.. Men jag funderar på vad ena strecket bredvid minus kan vara? 


    För att tillägga så mår jag illa varje morgon, och förra månaden hade jag jätte underlig mens. Hade kontakt med barnmorska som sa att jag skulle göra gravtest då för det kunde innebära en graviditet men det visade negativt. Min BIM är varje månad runt 24-25.. Och tog gravtestet nu denna månad för att försöka få igång mensen, men det funka ej.. Vad ska jag gö? vad tror ni?


    Tror nog tyvärr du kan lita på dagens negativa test! Ibland blir mensen bara lite sen utan att man vet varför... :/
  • Äldre 28 Aug 10:04

    Behöver falkögon - och det vet jag att några av er här har, annars får ni ta fram de skarpa glasögonen för nu behöver jag hjälp att analysera! Cool


     


    Idag var min testdag - Ruvardag 14. Femton dagar sen jag satte in ett befruktat embryo. Men "ägglossning" var två dagar innan dess då de plockade ut mina ägg- så ÄL+17 idag.


    Jag tog ett vanligt CB för fem dagar sedan, och ett idag. Kan man se någon skillnad på dessa? Är något test svagare/starkare?

  • Äldre 28 Aug 10:25

    Tolka detta Äl test som gravtest?

  • Äldre 28 Aug 10:31
    ankan20 skrev 2015-08-28 11:25:43 följande:

    Tolka detta Äl test som gravtest? phpOho8DG00981.jpg


    Det är bäst att aldrig använda ett ÄL-test som graviditetstest. Det kan vara väldigt missvisande. Bättre att ta ett clearblue :)
  • Äldre 28 Aug 10:33
    Lizzie09 skrev 2015-08-28 10:31:38 följande:
    Det är bäst att aldrig använda ett ÄL-test som graviditetstest. Det kan vara väldigt missvisande. Bättre att ta ett clearblue :)
    Ja jag vet men hade inget hemma :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester