• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • HCS

    Ser! Håller tummarna för att det ökar!


    fair skrev 2015-09-03 16:40:46 följande:

    Jag for aldrig till stan idag. Tog ett nytt testlagrets (sparar cb plus till imorrn bitti) och jag hade bara hållit mig i 2 timmar innan jag blev superkissnödig.

    Visst skymtar man ett streck?! =D


  • HCS

    SecretlyMe har rätt. Det har med lutealfasen att göra(tiden mellan äl och mens) vilken varierar mellan olika kvinnor trots att själva cykeln kan vara lika lång.


    Zarina skrev 2015-09-03 16:59:18 följande:

    Nej bim är äl+14 eftersom man oftast får mens 14 dagar efter äl! Har inget med cykellängd eller första mensdag att göra.


  • SecretlyMe
    HCS skrev 2015-09-03 19:06:25 följande:

    Angående bim och cykel längd..

    Ja du har rätt SecretlyMe!

    Men bim varierar ju en hel del. Jag har som sagt äl på dag 16 och bim dag äl+11 dvs cykeldag 1. Min cykel är 26 dagar.

    Men man kan ju lika gärna ha äl på cykeldag 12 och bim då på äl+15 istället t ex.


    Jag tänkte mest kring just en 28 dagars cykel :) Så som du förklarade ovanför. Bim varierar för många, min ligger tex på 30 dagar men kan vissa månader vara på 28. Brukar som oftast ha äl dag 15 och har bim på äl+16 (alltså cykeldag 1). Så min lutealfas är på 15 dagar.

    Jag skrev enbart ur perspektivet om man har äl dag 14 och har en 14 dagars lutealfas. Då kommer mensen dag 29, men den dagen räknas som sagt inte in då det är dag 1 på ny cykel :)
  • fair
    bjorkken skrev 2015-09-03 22:14:13 följande:

    Är detta positivt eller negativt? bim-4 ej på morgonurin


    Ser precis ut som mitt. Tror och hoppas det är positivt!!
  • Iustitiae

    Alltså, det här med torkstreck... Hur funkar dom? Ska dom vara grå/smalare osv som spökstreck? Komma efter en viss tid? Tog ett cb plus vid ca 20 och det uppträdde då ett svagt streck inom de angivna 3 minuterna men det var då så svagt att jag lika gärna kan ha inbillat mig. Kollade på testet igen vid 23 (se bild) och det syntes då ett mycket svagt men tydligt, blått streck där jag tyckt att jag sett det svaga tidigare... Värt att nämna är kanske att jag fått svaga streck typ tre dagar i rad på TL sticka, men testar ännu väldigt tidigt.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester