• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • mkess
    skogstjejen19 skrev 2015-11-08 12:45:36 följande:

    Ja äl testet är fortfarande positivt :|


    Då ser det ju lovande ut inför ett "bra" test ju! Heja!
  • MammaHilma
    En del av oss skrev 2015-11-08 12:49:56 följande:

    Mamma Hilma du kanske hade senare ÄL än vad du tror. Vilken dag är du på idag? Räknar du på en 28 dagars cykel med ÄL på dag 14? Det är ju många som inte har just ÄL på just dag 14.


    Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
    Dag 34 idag brukar ha 16 dagar mellan mens & äl fick det här resultatet i onsdags med CB sedan bara svaga med billiga stickor
  • lilaemma
    MSomIMia skrev 2015-11-08 13:20:08 följande:

    En annan bild, ett streck syns men hur stor är chansen att jag äntligen är gravid?


    Om du inte doppad det i citronsaft eller fått en hcg spruta är sannolikheten 100%. Grattis...
  • SJLN
    lilaemma skrev 2015-11-08 13:34:56 följande:

    Om du inte doppad det i citronsaft eller fått en hcg spruta är sannolikheten 100%. Grattis...


    Ger citronsaft +?
  • En del av oss

    Mamma Hilma ser inget på ditt CB. Du kan ju ha haft ÄL senare, det är ju inte helt omöjligt. Den follikulära fasen som är tiden mellan mens till ÄL varierar från månad till månad medan lutealfasen som är tiden mellan ÄL till dagen innan nästa mens brukar vara densamma.

    Jag har sedan i somras haft en månad med ÄL på dag 20. Efter den började jag med Agnus Castus och fick då tidigare ÄL månaden därpå på dag 16 och därefter dag 11 och den månaden plussade jag också.


    Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • LängtanEfterBarn

    Ditt första test ser ut som mitt första idag, vet inte om det tolkas som ett + eller negativt :/


    MSomIMia skrev 2015-11-08 13:20:08 följande:

    En annan bild, ett streck syns men hur stor är chansen att jag äntligen är gravid?


  • En del av oss

    Nån som har ett positivt test v.6?


    Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • Karniia

    Ni som verkar ha koll på tester... kan clearblue digital visa fel? Jag fick "Gravid 1-2" på ett sånt idag men är de alltid pålitliga? 

  • LängtanEfterBarn
    Karniia skrev 2015-11-08 18:36:28 följande:

    Ni som verkar ha koll på tester... kan clearblue digital visa fel? Jag fick "Gravid 1-2" på ett sånt idag men är de alltid pålitliga? 


    Cb kan du lita på. Jag ska ta ett imorgon.
    När skulle du ha mens?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester