• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • frestelsen
    LängtanEfterBarn skrev 2015-11-09 07:56:53 följande:

    Jag skulle haft min mens igår. Och fick som sagt ett svagt + igår morse. Och ett lite tydligare idag.

    Tror ju såklart jag får missfall. Eftersom jag hade det i september detta året. Så mitt första försök efter de.


    Vissa blöder ju lite, men tycker du ska åka in och kolla hcg via blodprov o se om du har blod i livmodern. Är för tidigt för att se embryot nu
  • SecretlyMe
    frestelsen skrev 2015-11-09 08:04:57 följande:

    Jag tror iaf att om man går på helspänn hela tiden så påverkar det. Gick in i väggen för ett tag sen o vet hur stress gör med kroppen. Den utsöndrar ortoligt mycket skit.. kroppen tar först o främst hand om sig själv än en grav tror jag. Jag va ju stressad nu med pga plugg o lite mer.. stress är ju skit för kroppen.

    Läkare är lite duktiga på att säga olika saker. Jag tål inte stress.. alltid varit så. Min dotter föddes 5 v för tidigt pga stress. Stress gör att man äter sämre o inte tar upp näring som man ska, dålig sömn, osv så ganska troligt att kroppet o graviditiet ttar stryk av det.

    Kanske därför jag fick ma mina ägg va inte frigående ;) ska fica ekologiska frigående nu till nästa gång;) nä usch vilken dålig humor jag har.. men jag måste försöka se att livet går vidare och försöka vara glad. Förhoppningsvis blir jag gravid snart igen:)


    Jag håller absolut inte med, men alla är fri att tro som de vill :)
  • MSomIMia

    Börjar bli övertygad själv också, tycker strecket är tydligare idag.. Vill dock prova ett dyrare stavtest innan jag blir för glad..

  • HCS

    Beklagar! :( Gick igenom det i somras. Ett helvete, men man överlever. Önskar dig lycka till med nya försök.


    frestelsen skrev 2015-11-09 06:48:37 följande:

    Jag fick cytotec för jag blödde inte. Men kände att det va fel. Mitt hcg stämde med normal grav så har inte med det att göra. Ett ma kommer för något är fel. Man överlever. Jag tror bara att noj o stress gör dagarna svårare. Vet det är svårt att va rädd, men att testa sig gör ju bara en paranoid. Nu har jag inte följt allt här, men har du ont o blöder?


  • HCS

    Grattis! Hur många dagar efter äl? Jag brukar få lika streck på bim som är äl+12.


    Kolan91 skrev 2015-11-09 07:55:47 följande:

    Hej tjejer!

    Är på bim +1 och tog detta igår på bim.

    Vad tror ni!? Borde det inte vara starkare på bim?

    Tacksam för svar!


  • HCS

    Jag tror absolut att stress påverkar För Vissa. Men att det finns dom som helt enkelt inte kan få barn på naturlig väg och då spelar det ingen roll hur stressad eller lugn man är.


    frestelsen skrev 2015-11-09 08:04:57 följande:

    Jag tror iaf att om man går på helspänn hela tiden så påverkar det. Gick in i väggen för ett tag sen o vet hur stress gör med kroppen. Den utsöndrar ortoligt mycket skit.. kroppen tar först o främst hand om sig själv än en grav tror jag. Jag va ju stressad nu med pga plugg o lite mer.. stress är ju skit för kroppen.

    Läkare är lite duktiga på att säga olika saker. Jag tål inte stress.. alltid varit så. Min dotter föddes 5 v för tidigt pga stress. Stress gör att man äter sämre o inte tar upp näring som man ska, dålig sömn, osv så ganska troligt att kroppet o graviditiet ttar stryk av det.

    Kanske därför jag fick ma mina ägg va inte frigående ;) ska fica ekologiska frigående nu till nästa gång;) nä usch vilken dålig humor jag har.. men jag måste försöka se att livet går vidare och försöka vara glad. Förhoppningsvis blir jag gravid snart igen:)


  • SecretlyMe
    HCS skrev 2015-11-09 09:26:57 följande:

    Jag tror absolut att stress påverkar För Vissa. Men att det finns dom som helt enkelt inte kan få barn på naturlig väg och då spelar det ingen roll hur stressad eller lugn man är.


    Ja absolut, det jag menar är att det är inte ex mitt fel att jag inte blir gravid. Att jag längtar, önskar, hoppas och vill i hög grad påverkar inte min fertilitet. Vilket fantastiskt preventivmedel annars!

    Hög stress av långa arbetsdagar, dålig sömn, många bollar i luften som ska göras på kort tid; ja, då kan stressen påverka ägglossningen, men inte så pass att den uteblir för resten av livet. Jag tror heller inte att man hinner "trappa ner" speciellt mycket bara av att strunta i ältester och lägga ifrån sig tempen.

    Själva påståendet får det att låta som att du och jag o alla vi andra barnlösa/syskonskapare får skylla oss själva att vi inte blir gravid. Det ska mycket till för att "förhindra" ägglossningen.

    Det är med andra ord inte mitt fel att jag inte blir gravid. Att jag längtar och önskar, tempar och tajmar sex är INTE anledningen till vår ofrivilliga barnlöshet.

    För fem år sedan blev jag oplanerat gravid, mitt i en extrem depression, jag var riktigt fet, rökte, drack varje helg och var konstant stressad. Därför tror jag att det inte handlar om att "sluta tänka på det" - det handlar om att hitta något annat att lägga fokus på under tiden. Livet fortsätter utanför bebisbubblan oxå.. :)
  • SecretlyMe

    Ja absolut, det jag menar är att det är inte ex mitt fel att jag inte blir gravid. Att jag längtar, önskar, hoppas och vill i hög grad påverkar inte min fertilitet. Vilket fantastiskt preventivmedel annars!

    Hög stress av långa arbetsdagar, dålig sömn, många bollar i luften som ska göras på kort tid; ja, då kan stressen påverka ägglossningen, men inte så pass att den uteblir för resten av livet. Jag tror heller inte att man hinner "trappa ner" speciellt mycket bara av att strunta i ältester och lägga ifrån sig tempen. *på en månad

    Själva påståendet får det att låta som att du och jag o alla vi andra barnlösa/syskonskapare får skylla oss själva att vi inte blir gravid. Det ska mycket till för att "förhindra" ägglossningen.

    Det är med andra ord inte mitt fel att jag inte blir gravid. Att jag längtar och önskar, tempar och tajmar sex är INTE anledningen till vår ofrivilliga barnlöshet.

    För fem år sedan blev jag oplanerat gravid, mitt i en extrem depression, jag var riktigt fet, rökte, drack varje helg och var konstant stressad. Därför tror jag att det inte handlar om att "sluta tänka på det" - det handlar om att hitta något annat att lägga fokus på under tiden. Livet fortsätter utanför bebisbubblan oxå.. :)

  • Idorf

    Hm ja ni. Lägger in dessa bilder o nu väntar jag o ser ommensen kommer.



    Äl+11 tror jag


    Det är ingen skillnad på en lejon mamma och en människo mamma. Vi gör allt för våra avkommor, och dödar om vi måste!
  • LängtanEfterBarn
    Karniia skrev 2015-11-09 07:59:52 följande:
    Med mitt andra barn blödde jag rätt rejält runt när jag egentligen skulle ha min mens. Men nu fyller han snart tre så det gick bra ändå. Försök att inte måla fan på väggen på en gång.
    Det är jätte svårt att föreställa sig att det är något ofarligt. Eftersom jag haft missfall innan. Nu har blödningen avtagit, kommer nästan ingenting på pappret.
    Ska köpa ett digitalt efter jobb. Och se vad det visar.
    Vågar inte lita helt på Stickan jag gjorde imorse. :/
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester