• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • HCS

    Håller tummar och tår för dig nu!


    LängtanEfterBarn skrev 2015-11-09 17:44:50 följande:

    Fick detta nyss detta.

    Har ingen blödning längre. Va bara imorse, när jag gick på toa.

    Kan detta gå vägen ändå?


  • HCS

    Det är läkare på vårdcentralen och barnmorskan. Nu vet jag inte exakt vad jag har men hade 0.85 i somras. Tror att det är värre om man ligger högt för din del. Tsh brukar som sagt stiga rätt omgående vid graviditet. :)


    GästenT skrev 2015-11-09 19:40:27 följande:

    Oj! Då har du väldigt höga värden ja. Jag håller tummarna att allt går som det ska för dig! Är det läkare eller gyn som har hållt koll på TSH åt dig? Jag har ju låga värden, 0,2. Jag vet inte alls hur det kan påverka mina chanser. :/


  • HCS

    Klart positivt trots redigering! Grattis!


    Eemmmmaa86 skrev 2015-11-09 19:53:47 följande:

    Fick ett svagt streck ikväll, kan knappt tro att det är sant! Har längtat så länge, och hoppats månad för månad. Men vågar inte riktigt tro det..Va tror ni? Redigerad bild dock!


  • mkess
    cage1981 skrev 2015-11-09 20:43:42 följande:

    Plussade i torsdags, typ 23 dgr efter trolig äl och 13 dgr efter att jag haft mens. Trodde jag skulle ha äl inom kort eftersom jag haft som en mens men tydligen inte. Fick 1-2 på CB digital med översta testet nedan. Dock händer inget direkt med testernas styrka och idag kom det brunt till och från. Magen värker en hel del också. Nån som varit med om något liknande? Vill helst bara att det ska gå över om det nu är mf. Gah! Översta strecket är från i torsdags, nedersta är från idag.


    Inte plussat efter en mensblödning, men har varit med om att testerna inte ökat två gånger och de har båda blivit till missfall tyvärr. Jag skulle nog förbereda mig på det värsta men hoppas på det bästa. Håller tummarna för dig!
  • skogstjejen19

    Vem var det nu som testat med one step :|?

    Jag trodde ju att det var dax för test här i dagarna, är på dag 30 idag ca 13 dagar efter äl.

    Tog ett ältest som var positivt och ett Gravtest, jag såg inget på gravtestet men några här inne såg något.

    Idag gav jag upp eftersom jag inte får något tydligt och ältestet sjunkit och inte alls visar lika starkt längre.

    Så det var väl ägglossning helt enkelt, å 14 dagar till det är dax å testa igen.

    Men eftersom jag har ett testberoende ;) så kunde jag inte låta bli ett Gravtest.

    Å då får jag detta!

    Har inte haft en tendens till spökstreck på ca 20 tester av dessa one step innan.

  • mkess
    skogstjejen19 skrev 2015-11-09 22:23:22 följande:

    Vem var det nu som testat med one step :|?

    Jag trodde ju att det var dax för test här i dagarna, är på dag 30 idag ca 13 dagar efter äl.

    Tog ett ältest som var positivt och ett Gravtest, jag såg inget på gravtestet men några här inne såg något.

    Idag gav jag upp eftersom jag inte får något tydligt och ältestet sjunkit och inte alls visar lika starkt längre.

    Så det var väl ägglossning helt enkelt, å 14 dagar till det är dax å testa igen.

    Men eftersom jag har ett testberoende ;) så kunde jag inte låta bli ett Gravtest.

    Å då får jag detta!

    Har inte haft en tendens till spökstreck på ca 20 tester av dessa one step innan.


    Det var jag! Jag fick positiva ältest samt spökstreck och svagt positiva test om vartannat på mina one ste. Jag var gravid men började blöda nästan omgående och mina positiva ältest blev svagare. Skulle köpa ett annat test för att se om det visar positivt med! För syns ju absolut där!
  • skogstjejen19

    mina äl test har ju också blivit svagare :(

    Jag har ju använt testlagret förut och dom har helt förstört allt hopp för mig.

    Så jag vill inte slänga pengar i sjön som jag gjort så många gånger pga testlagret, dom visade svagt och jag gick å köpte cb för att bli besviken :(

    Mrn eftersom ältestet blivit svagare igen så bör det ju inte vara något ?


    mkess skrev 2015-11-09 23:09:21 följande:

    Det var jag! Jag fick positiva ältest samt spökstreck och svagt positiva test om vartannat på mina one ste. Jag var gravid men började blöda nästan omgående och mina positiva ältest blev svagare. Skulle köpa ett annat test för att se om det visar positivt med! För syns ju absolut där!


Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester