• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Trollsländan3
    En del av oss skrev 2015-11-20 12:08:34 följande:

    [quote=76025441][quote-nick]Trollsländan3 skrev 2015-11-20 10:46:47 följande:[/quote-nick]

    ÄL+11, hållit mig i 3h

    De tar sig :)

    [/

    Grattis hoppas CB digital visar gravid. Har själv i september fått plus på Apotek hjärtat och blev total besviken när CB digital visade motsatsen, jag reklamerade testet och inte fått svar än varför det visade positivt när jag inte var gravid.


    Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
    Tråkigt att höra, men har fått pos på 3 av de 3 jag köpt. O strecket blir starkare :) så gravid är jag allt :)
  • Paap

    Fast Trollsländans test visar en tydligen ökning, så hon måste vara gravid :)


    En del av oss skrev 2015-11-20 12:08:34 följande:

    [quote=76025441][quote-nick]Trollsländan3 skrev 2015-11-20 10:46:47 följande:[/quote-nick]

    ÄL+11, hållit mig i 3h

    De tar sig :)

    [/

    Grattis hoppas CB digital visar gravid. Har själv i september fått plus på Apotek hjärtat och blev total besviken när CB digital visade motsatsen, jag reklamerade testet och inte fått svar än varför det visade positivt när jag inte var gravid.


  • En del av oss

    Vill inte skrämmas men jag fick starkt och blev ju så ledsen när CBinte visade gravid trots att dom mäter från 25 båda två och doppades i samma urin. Detta var iofs i september i år.


    Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • Paap
    En del av oss skrev 2015-11-20 12:23:11 följande:

    Vill inte skrämmas men jag fick starkt och blev ju så ledsen när CBinte visade gravid trots att dom mäter från 25 båda två och doppades i samma urin. Detta var iofs i september i år.


    Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
    Nej men det är lite onödigt att komma med en sådan kommentar. Skulle det visa sig vara ett falskt streck så visar det sig tillslut, ingen idé att skrämma upp någon som är så glad för att hon fått positivt :/ som sagt, hon har testat med detta innan och det är vääldigt mycket tydligare denna gången. Ska man inte kunna lita på testen så är det ju ingen idé att testa alls :) klart det förekommer felaktigheter i produktionen och det är ju otroligt sorgligt och jobbigt för de som drabbas såklart..
  • Caligirl90
    Paap skrev 2015-11-20 12:29:15 följande:
    Nej men det är lite onödigt att komma med en sådan kommentar. Skulle det visa sig vara ett falskt streck så visar det sig tillslut, ingen idé att skrämma upp någon som är så glad för att hon fått positivt :/ som sagt, hon har testat med detta innan och det är vääldigt mycket tydligare denna gången. Ska man inte kunna lita på testen så är det ju ingen idé att testa alls :) klart det förekommer felaktigheter i produktionen och det är ju otroligt sorgligt och jobbigt för de som drabbas såklart..
    Håller med!! Du tänker dig nog inte för ibland "en del av oss". Försök att sprida lite hopp och glädje istället för hårda svar som du ofta kommer med. Det kan väl inte vara så du vill framstå? Här peppar vi varandra och är goa och glada tycker jag :)
  • Moneal
    Trollsländan3 skrev 2015-11-20 10:46:47 följande:

    ÄL+11, hållit mig i 3h

    De tar sig :)


    har oxå fått spök på dessa men då fick jag bara dwt en gång sen var det blankt.

    Du har ju fått positivt flertalet gånger samt att dina ökar mycket så här är inget spök alls.

    Stort grattis, inget tvivel om att du är gravid :)
  • Trollsländan3

    En del av oss kan va hur negativ hon vill, de rör mig inte :)
    Jag har mycket i min ryggsäck bla ett MA och min älskade son som dog i graviditetsv 35.
    Efter de har jag fått ett frisk underbar unge mes hjälp av mediciner under graviditeten.
    Idag har jag köpt 2 bodys o strumpor som de står I <3 My dad på.. Som min sambo ska få på söndag!!
    Och vet ni varför, den här graviditeten oroar mig inte att dugg! Allt kan hända, men just nu är jag gravid o så lycklig! O jag tänker njuta av den :)

  • mkess
    Trollsländan3 skrev 2015-11-20 13:45:18 följande:

    En del av oss kan va hur negativ hon vill, de rör mig inte :)

    Jag har mycket i min ryggsäck bla ett MA och min älskade son som dog i graviditetsv 35.

    Efter de har jag fått ett frisk underbar unge mes hjälp av mediciner under graviditeten.

    Idag har jag köpt 2 bodys o strumpor som de står I <3 My dad på.. Som min sambo ska få på söndag!!

    Och vet ni varför, den här graviditeten oroar mig inte att dugg! Allt kan hända, men just nu är jag gravid o så lycklig! O jag tänker njuta av den :)


    Grattis! Härligt att du har en sån positiv inställning trots att vissa här inne gör allt för att få ge så negativa besked som möjligt. Önskar dig all världens lycka till i 9 månader framåt!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester