• Äldre 15 Sep 13:34
    22851042 visningar
    233451 svar
    -4 +24
    233451
    22851042

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • En del av oss
    Äldre 27 Nov 18:37

    [quote=76052736][quote-nick]chbw skrev 2015-11-27 16:37:59 följande:[/quote-nick]

    jag ser ett streck på det blåa utan text på som ligger i mitten. svagt men jag ser det. 

    men som sagt jag la dit bilderna igen för jag uppfattade inte om du inte såg nått på bilderna eller om du inte såg bilderna över huvud taget! tack för svar =) 

    Äl-testet vet jag e neg det kom med bara för att jag tog det samtidigt. Men ja, jag ser ett streck på det i mitten. Jag funderar på hur jag ska tolka att ena testet har ett streck och andra inte... jaja. Får testa igen imorgon eller på söndag om mensen inte kommer =) 

    [/

    Det med blått handtag har väldigt brett kontrollstreck så det skulle jag nog inte räkna med. Har du doppat det för länge i urinen? Det andra är negativt och ÄL testet negativt. Jag har själv fått fullt synliga streck på stickor men så länge det inte är ljusrosa så har det inte varit något. Gråa och vita har betytt negativt för min del. Kort efter rosa streck fick jag röda streck och nu lila nästan.


    Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • Äldre 27 Nov 19:16
    En del av oss skrev 2015-11-27 18:37:09 följande:

    [quote=76052736][quote-nick]chbw skrev 2015-11-27 16:37:59 följande:[/quote-nick]

    jag ser ett streck på det blåa utan text på som ligger i mitten. svagt men jag ser det. 

    men som sagt jag la dit bilderna igen för jag uppfattade inte om du inte såg nått på bilderna eller om du inte såg bilderna över huvud taget! tack för svar =) 

    Äl-testet vet jag e neg det kom med bara för att jag tog det samtidigt. Men ja, jag ser ett streck på det i mitten. Jag funderar på hur jag ska tolka att ena testet har ett streck och andra inte... jaja. Får testa igen imorgon eller på söndag om mensen inte kommer =) 

    [/

    Det med blått handtag har väldigt brett kontrollstreck så det skulle jag nog inte räkna med. Har du doppat det för länge i urinen? Det andra är negativt och ÄL testet negativt. Jag har själv fått fullt synliga streck på stickor men så länge det inte är ljusrosa så har det inte varit något. Gråa och vita har betytt negativt för min del. Kort efter rosa streck fick jag röda streck och nu lila nästan.


    Kontrollstrecket är brett på det testet (alltså på alla de testerna). Nej har doppat det så länge som det står i beskrivningen. 

    jag vet att det andra är negativt och att äl-testet är det, det har jag ju skrivit. Men som sagt det jag funderade på var vilket jag skulle tro på. Strecket är rosa i verkligheten och när jag kollar i min mobil. Men saksamma, får testa igen på söndag/måndag om mensen inte kommit =)
  • Äldre 27 Nov 19:48
    chbw skrev 2015-11-27 19:16:52 följande:

    Kontrollstrecket är brett på det testet (alltså på alla de testerna). Nej har doppat det så länge som det står i beskrivningen. 

    jag vet att det andra är negativt och att äl-testet är det, det har jag ju skrivit. Men som sagt det jag funderade på var vilket jag skulle tro på. Strecket är rosa i verkligheten och när jag kollar i min mobil. Men saksamma, får testa igen på söndag/måndag om mensen inte kommit =)


    Fast även om det står från 25 hcg så kan testen visa innan. Typ som jag fick nu plus på testlagret o neg på rfsu. Jag ser ett plus på.ditt test i mitten. Kan det va så att det mäter från 10hcg?
  • Äldre 27 Nov 19:54
    frestelsen skrev 2015-11-27 19:48:17 följande:
    Fast även om det står från 25 hcg så kan testen visa innan. Typ som jag fick nu plus på testlagret o neg på rfsu. Jag ser ett plus på.ditt test i mitten. Kan det va så att det mäter från 10hcg?
    Jag är nästan säker på att testet i mitten visar från 10. Det andra hcg-testet vet jag inte o det står inte på förpackningen dumt nog! =)
  • Äldre 27 Nov 19:56
    chbw skrev 2015-11-27 17:26:58 följande:
    haha! har funderat på det med! har ju massor med billiga stickor hemma ;)
    Jamen dåså, lika bra att testa på då! Ingen som dömer! Lovar att analysera åt dig.
  • Äldre 27 Nov 20:14
    chbw skrev 2015-11-27 19:54:59 följande:

    Jag är nästan säker på att testet i mitten visar från 10. Det andra hcg-testet vet jag inte o det står inte på förpackningen dumt nog! =)


    Aha men då så. Det förklarar ju varför de visar plus o de andra minus:) tror du är gravid:) ta ett nytt imorgon o fota innan det torkat:)
  • Äldre 27 Nov 20:17
    mkess skrev 2015-11-27 19:56:48 följande:
    Jamen dåså, lika bra att testa på då! Ingen som dömer! Lovar att analysera åt dig.
    tyvärr glömde jag när ja va på toa. så får vänta haha :'D
  • Äldre 27 Nov 20:17
    frestelsen skrev 2015-11-27 20:14:44 följande:
    Aha men då så. Det förklarar ju varför de visar plus o de andra minus:) tror du är gravid:) ta ett nytt imorgon o fota innan det torkat:)
    ah men det är ju logiskt. haha så långt tänkte inte jag =) får testa igen under helgen! tack för att du tog dig tid =)
  • Äldre 27 Nov 20:37
    chbw skrev 2015-11-27 20:17:06 följande:
    tyvärr glömde jag när ja va på toa. så får vänta haha :'D
    Haha! Äsch då. Väntar med spänning på morgondagens test då!
  • Äldre 27 Nov 21:12
    chbw skrev 2015-11-27 20:17:47 följande:

    ah men det är ju logiskt. haha så långt tänkte inte jag =) får testa igen under helgen! tack för att du tog dig tid =)


    Kolla mina taget samma kiss. Nu vill jag ju att mina ska bli neg pga ett ma för 4 veckor sen, men vill visa hur tesen kan visa olika. O då ska dessa två mäta från 25 båda två. Har även sånt som du har från 10 som visar ganska starkt nu med. Vilken dag va du på?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester