• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • My102

    Godmorgon!

    Jag har en fråga till er. Min mens kom igång på dag 43, i onsdags den 25e. Min vanliga är 28-32 ungefär så det var en lång väntan! Hade min senaste mens 13 okt och en blödning från ingenstans den 30 okt. Mensen är cirka 4-5 dagar, idag ingen mens.

    MEN! Igår på toaletten kändes det som att jag hade ÄL. Är detta möjligt? (Sorry för det frångår ämnet i gruppen) OM mensen ska komma på "vanliga" dagen alltså den 13/14 december, så kanske det är möjligt att ÄL var igår, i slutet av mensen?

  • En del av oss

    [quote=76058128][quote-nick]My102 skrev 2015-11-29 08:42:34 följande:[/quote-nick]

    Godmorgon!

    Jag har en fråga till er. Min mens kom igång på dag 43, i onsdags den 25e. Min vanliga är 28-32 ungefär så det var en lång väntan! Hade min senaste mens 13 okt och en blödning från ingenstans den 30 okt. Mensen är cirka 4-5 dagar, idag ingen mens.

    MEN! Igår på toaletten kändes det som att jag hade ÄL. Är detta möjligt? (Sorry för det frångår ämnet i gruppen) OM mensen ska komma på "vanliga" dagen alltså den 13/14 december, så kanske det är möjligt att ÄL var igår, i slutet av mensen?

    [/

    ÄL 4 dagar efter mensstart låter inte medicinskt möjligt då FSH inte börjat öka än som behövs för att äggen ska mogna. Ja äggen, flera ägg börjar mogna inför ÄL och ett blir dominant.

    Ang att din mens kom så sent får mig att tro att din föregående ÄL uteblev. Kan bli så ibland. En kvinna har runt 10 ÄL per år.


    Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • SJLN
    MammaHilma skrev 2015-11-29 08:40:58 följande:

    Äl+8 idag & morgonens test set ut så här


    Åh, det där ser ju verkligen lovande ut har du något digitalt hemma?
  • MammaHilma
    SJLN skrev 2015-11-29 09:15:16 följande:
    Åh, det där ser ju verkligen lovande ut har du något digitalt hemma?
    Nä men jag har några fler sådan stickor & två stavar riktigt bra ökning på bara ett dygn, känns riktigt bra!
  • tokigamamman
    TessLiihten skrev 2015-11-29 07:24:55 följande:

    torsdags så åkte jag in akut på gynakuten för jag hade så otroligt ont i höger sida vid äggledaren.

    De tog blodprov, gjorde ultraljud och så.

    I livmodern såg dem en hinnsäck som motsvarade v 4-5. Och på höger sida såg dom vätska vid höger äggledare.

    Blodprovet visade att jag hade hcg på 4000. vilket dom tyckte var högt, så det blev en akut operation för att se så dt inte var utomkvedes. Det visade sig att det var en cysta som hade spruckit och jag hade 1 (!) liter vätska i buken.

    Jag är fortfarande gravid. Ska till barnmorskan den 2 för att se så graviditeten växt som den ska. Vilket jag tror.

    Men annars kan det vara missfall. men jag känner på mig att det är normalt.

    Ska göra ett nytt blodprov imorgon på vc för att se hur högt hcg:et ligger på.


    Usch! Håller tummarna att allt går bra för dig nu!:)
  • SJLN
    MammaHilma skrev 2015-11-29 09:22:31 följande:

    Nä men jag har några fler sådan stickor & två stavar riktigt bra ökning på bara ett dygn, känns riktigt bra!


    Ja verkligen! Jag fick plus på digitalt med ännu svagare streck på sticka, det var därför jag frågade
  • SSK13
    Mellanstadieläraren skrev 2015-11-29 10:41:02 följande:

    Vad tror ni om det här? Vågade inte ta när jag va på toaletten första gången så det här är efter att ha somnat om i fyra timmar....


    Grattis! Två streck! Ta nytt imorgon med morgonurin som kommer det vara starkare!
  • SSK13
    My102 skrev 2015-11-29 08:42:34 följande:

    Godmorgon!

    Jag har en fråga till er. Min mens kom igång på dag 43, i onsdags den 25e. Min vanliga är 28-32 ungefär så det var en lång väntan! Hade min senaste mens 13 okt och en blödning från ingenstans den 30 okt. Mensen är cirka 4-5 dagar, idag ingen mens.

    MEN! Igår på toaletten kändes det som att jag hade ÄL. Är detta möjligt? (Sorry för det frångår ämnet i gruppen) OM mensen ska komma på "vanliga" dagen alltså den 13/14 december, så kanske det är möjligt att ÄL var igår, i slutet av mensen?


    Läste ditt inlägg i BIM-tråden också. Man kan ju ha genomskinliga flytningar någon gång utan att det är ÄL. Jag blöder från ett missfall nu och har fått blod i helt genomskinliga flytningar. Jag hade räknat från den mensen du har nu, från dens första dag.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester