• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • SSK13


    Hej! Jag har fått MA för snart två veckor sen, graviditeten hade stannat av i v 5. Så inte så mycket att blöda ut.

    Hade velat ha era synpunkter på dagens tester. Morgonens graviditetstest och eftermiddagsÄL-test. Borde inte ha hCG kvar nu, iaf vääääldigt låga nivåer. ÄL-test har varit starkt positiva när gravtesterna fortf var positiva, nu har ÄL-testerna också blivit svagare.

    Till frågan: om/när ÄL-testerna ökar i styrka/blir positiva borde det väl betyda ÄL?

    Eftersom de inte borde ge utslag på hCG längre tänker jag.
  • lillverra


    Så här ser mitt äl test ut idag. Verkar inte vilja bli starkare livmoderhalstappen e helt öppen och jätte mycket äl flytningar så borde vara äl idag eller inatt... Men hur ska jag tolka testet?
  • 2013januari
    HCS skrev 2015-11-29 14:07:10 följande:

    Hej!

    Blir lite förvirrad. Fick mens efter förra äl men nu på cd 10 har jag fått halv starka äl test i tre dagar och väldigt ont i brösten. Men inga äl känningar el flytningar. Tog ett test bara för att utesluta. Men syns det inte nå? Men sitter kanske på fel ställe??


    Tvärtom tänker jag, att det sitter väl absolut mer på rätt ställe än de testen för nån vecka sen?
  • FruFrau

    Hej!

    Jag har inte varit aktiv här innan men skulle uppskatta om någon skulle vilja titta lite på mitt graviditetstest från rfsu? Den första bilden är ÄL + 10 och den andra bilden är från idag, ÄL + 11. Har aldrig använt dessa test innan! Testade även med CB digital igår (ÄL + 10) men då stod det "ej gravid", så kanske jag inbillar mig?? (Hoppas bilderna kom med nu!) :)

  • moja
    FruFrau skrev 2015-11-29 19:30:40 följande:

    Hej!

    Jag har inte varit aktiv här innan men skulle uppskatta om någon skulle vilja titta lite på mitt graviditetstest från rfsu? Den första bilden är ÄL + 10 och den andra bilden är från idag, ÄL + 11. Har aldrig använt dessa test innan! Testade även med CB digital igår (ÄL + 10) men då stod det "ej gravid", så kanske jag inbillar mig?? (Hoppas bilderna kom med nu!) :)


    Jag ser streck på båda bilderna :D
  • glittersol
    lillverra skrev 2015-11-29 19:23:58 följande:

    Så här ser mitt äl test ut idag. Verkar inte vilja bli starkare livmoderhalstappen e helt öppen och jätte mycket äl flytningar så borde vara äl idag eller inatt... Men hur ska jag tolka testet?


    Testet ser inte helt positivt ut men vissa funkar inte äl test på!

    Använder du dig av någon app?
  • glittersol
    FruFrau skrev 2015-11-29 19:30:40 följande:

    Hej!

    Jag har inte varit aktiv här innan men skulle uppskatta om någon skulle vilja titta lite på mitt graviditetstest från rfsu? Den första bilden är ÄL + 10 och den andra bilden är från idag, ÄL + 11. Har aldrig använt dessa test innan! Testade även med CB digital igår (ÄL + 10) men då stod det "ej gravid", så kanske jag inbillar mig?? (Hoppas bilderna kom med nu!) :)


    Tycker mig ana ett streck!
  • ankan20
    ankan20 skrev 2015-11-29 19:38:28 följande:

    Någon här som använt ett gravtest två gånger? :)


    Om jag alltså har ett svagt positivt och sen blir det ett starkt om man använder det igen?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester