• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • DragonWoman
    2013januari skrev 2015-12-01 07:38:22 följande:

    Ja HELT värdelöst. Som ett vanligt men det som är smilbanden är att färgen på strecket blir starkare beroende på vecka efter befruktning. Hahaha du hör själv så dumt? En tolkningsfråga alltså :) så nej köp cb digitalt istället... Detta är nämligen inte digitalt utan helt vanlig sticka som man själv ska "avgöra" styrkan på..


    Inte jag som ska ha men ska säga till henne att inte köpa det. Tack för svaret
    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Julian 140920
  • En del av oss

    Grattis till er som testat plus idag


    Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • Jagsvararfastjagintehör

    Har en fråga om ägglossningstest.

    Första gången jag tagit ett sånt, jag och min sambo bestämde i lördags att vi ska börja försöka, men jag har ingen aning om när ägglossningen kan vara.

    Så tog ett test i morse.

    Cb ältest visade en bok så det verkar inte fungera.

    Sen fick jag några ältester av en kompis graviditetskollen står det på förpackningen.

  • Nonym
    Jagsvararfastjagintehör skrev 2015-12-01 11:19:12 följande:

    Har en fråga om ägglossningstest.

    Första gången jag tagit ett sånt, jag och min sambo bestämde i lördags att vi ska börja försöka, men jag har ingen aning om när ägglossningen kan vara.

    Så tog ett test i morse.

    Cb ältest visade en bok så det verkar inte fungera.

    Sen fick jag några ältester av en kompis graviditetskollen står det på förpackningen.


    www.familjeliv.se/forum/thread/61455140-clearblue-agglossningstest
  • Crazy catlady
    Jagsvararfastjagintehör skrev 2015-12-01 11:19:12 följande:

    Har en fråga om ägglossningstest.

    Första gången jag tagit ett sånt, jag och min sambo bestämde i lördags att vi ska börja försöka, men jag har ingen aning om när ägglossningen kan vara.

    Så tog ett test i morse.

    Cb ältest visade en bok så det verkar inte fungera.

    Sen fick jag några ältester av en kompis graviditetskollen står det på förpackningen.


    På den översta bilden.. testet från graviditetskollen ser onekligen positivt ut..

    Verkar som ska ha ägglossning imorgon efter torsdag. . Ägget brukar släppa mellan 24-48 h efter man fått positivt svar..
  • 2013januari
    FrokenEmme skrev 2015-12-01 08:07:17 följande:

    Ni hade rätt! Jag är gravid!!! Tårarna sprutar!!


    Jag va inte ens tveksam! Stort stort grattis :)
  • FrokenEmme
    2013januari skrev 2015-12-01 11:51:06 följande:

    Jag va inte ens tveksam! Stort stort grattis :)


    Tusen tack! :)
    En del av oss skrev 2015-12-01 10:02:54 följande:

    Grattis till er som testat plus idag


    Tack snälla! :)
  • skrutt0713
    Jagsvararfastjagintehör skrev 2015-12-01 12:07:39 följande:

    Jag satte ihop testet och doppade den i urin i 15 sek, efter det blinkat och funderat i över 5 minuter plockade jag ur Stickan eller vad man nu kallar den.

    Så jag utförde testet riktigt.

    Men kontrollstrecket syns ju knappt på cb testet.


    Man ska inte plocka ur stickan ur testet förrän symbolen med ring/gladgubbe kommer fram. Även om den fortfarande blinkar och tänker så ska man vänta tills den tänkt färdigt.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester