• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Madelonen1

    Jag blir lite förvirrad.. Är det vanligt att få positiva ägglossningstest två dagar i rad? Igår eftermiddag fick jag ett klart positivt test, imorse var det fortfarande positivt och nu på eftermiddagen var det ännu starkare.. Vad tror ni?

  • annacnummertre
    Madelonen1 skrev 2015-12-09 16:14:07 följande:

    Jag blir lite förvirrad.. Är det vanligt att få positiva ägglossningstest två dagar i rad? Igår eftermiddag fick jag ett klart positivt test, imorse var det fortfarande positivt och nu på eftermiddagen var det ännu starkare.. Vad tror ni?


    Det är helt normalt :)
  • Milia02
    hoppasbli4 skrev 2015-12-09 15:54:26 följande:

    Höger test var det jag la upp innan, vänster tog jag för en liten stund sen. Visst är där väl nåt iaf?


    Ser inget... :/
  • Fidelisen
    Madelonen1 skrev 2015-12-09 16:14:07 följande:

    Jag blir lite förvirrad.. Är det vanligt att få positiva ägglossningstest två dagar i rad? Igår eftermiddag fick jag ett klart positivt test, imorse var det fortfarande positivt och nu på eftermiddagen var det ännu starkare.. Vad tror ni?


    Jag fick jämt så
  • haannnaah

    Jag lyckas inte få upp någon bild här.. men jag hade fullt utslag på clearblues digitala ägglossningstest för en vecka sen och en temp på 36.2. Igår fick jag fullt utslag igen men med en temp på 37.4. För tidigt att testa med graviditetstest då jag har bim den 15e, men visst borde det väl tyda på något?

    Har läst om att man kan ha utslag 2 ggr på en månad för att ägget inte lyckades lossa första gången. Men med en temp höjning istället för en sänkning så är väl inte det troligt heller..?

  • frestelsen
    haannnaah skrev 2015-12-09 16:49:33 följande:

    Jag lyckas inte få upp någon bild här.. men jag hade fullt utslag på clearblues digitala ägglossningstest för en vecka sen och en temp på 36.2. Igår fick jag fullt utslag igen men med en temp på 37.4. För tidigt att testa med graviditetstest då jag har bim den 15e, men visst borde det väl tyda på något?

    Har läst om att man kan ha utslag 2 ggr på en månad för att ägget inte lyckades lossa första gången. Men med en temp höjning istället för en sänkning så är väl inte det troligt heller..?


    När jag va gravid fick jag inte starkt på äl test förns mitt gravtest va starkt. Men man kan ju ha ägglossning 2 g på en månad :)
  • frestelsen

    [quote=76098871][quote-nick]ankan20 skrev 2015-12-09 16:28:34 följande:[/quote-nick][/quote]

    Har du ett i färg? Det är ingen bra o göra dem svartvita då man kan se där strecket ska sitta som blir blött. Så är färgen man är ute efter inte strecket

  • ankan20
    frestelsen skrev 2015-12-09 17:32:06 följande:

    [quote=76098871][quote-nick]ankan20 skrev 2015-12-09 16:28:34 följande:[/quote-nick]


    Har du ett i färg? Det är ingen bra o göra dem svartvita då man kan se där strecket ska sitta som blir blött. Så är färgen man är ute efter inte strecket[/quote]Bilden i färg.. Jag tycker mig ana ett rosa streck
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester