• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Cyanea
    ahland skrev 2015-12-15 18:46:40 följande:

    Jag har lite svårt att vara glad över plusset jag fick i helgen efter mitt MF för två månader sen, hur gör man? När ändras det från att man väntar på ett MF till att man faktiskt är gravid och kan glädjas åt det? Det går i otroliga vågor och har testat varje morgon nu sen i lördags för att få svart på vitt att det blir starkare, vilket det också blir, men är ändå rädd :/


    Känner igen det där. Så är det väl tyvärr när man varit med om tråkigheter :( Har tyvärr inget fantastiskt tips som magiskt löser problemet på en gång då jag själv upplever samma sak fortfarande. Hittills har det som hjälpt mig varit att ha delmål på vägen. Ta dag för dag, men se små mål längre fram. Först kanske det är att nå nästa graviditetsvecka, sen kanske man har delmål som olika utvecklingsstadier hos barnet. 

    Mitt tips är också att sluta testa. Du blir inte lugnare av det, kanske till och med tvärtom. Du är gravid tills motsatsen bevisas. Träna på att intala dig att allt är bra (även om du till en början inte tror på det). Att tro på att det kommer att gå vägen och att hoppas gör inte att besvikelsen blir större om något mot all förmodan skulle hända, så du har inget att förlora på att tro. 

    De allra flesta graviditeter går trots allt bra. Du har inte högre risk att vara med om det bara för att det hänt förr. 

    Stort lycka till! :) 
  • SJLN
    ahland skrev 2015-12-15 19:36:58 följande:

    Ditt svar är både lugnande och inte ;) Jaa jag antar det, väääldigt långt till RUL bara, är endast i v 5 (4+4) och ska på inskrivning om två veckor. Men men, för varje dag som går är det ju bra :)


    Jag fick komma in på två tidiga ultraljud på grund av de MA jag har bakom mig. Det hjälpte för stunden i alla fall du kan ju ringa och höra med kvinnokliniken om du också kan få det.
  • Agge83

    Hej! Har inte skrivit nått innan men hängt med några veckor nu!

    Tog ett RFSU test nu på kvällen är på äl+8, undrar om de brukar ge skuggor? Tycker mig se en skugga där strecket skall vara.. Å drar jag ner ljuset på bilden tycker jag dey syns via telen med..

  • Symetrical
    Agge83 skrev 2015-12-15 19:59:24 följande:

    Hej! Har inte skrivit nått innan men hängt med några veckor nu!

    Tog ett RFSU test nu på kvällen är på äl+8, undrar om de brukar ge skuggor? Tycker mig se en skugga där strecket skall vara.. Å drar jag ner ljuset på bilden tycker jag dey syns via telen med..


    Langa upp bild!!!
  • Symetrical
    Agge83 skrev 2015-12-15 20:12:36 följande:

    Här är ljuset nerdraget :)


    På det syns det ju jättetydligt! Hur ser originalet ut då?
  • Agge83
    Symetrical skrev 2015-12-15 20:21:46 följande:

    På det syns det ju jättetydligt! Hur ser originalet ut då?


    Är väldigt vitt!! Men lägger upp det, ser ju en skugga i verkligheten men det kanske är normalt med dem?
  • Agge83
    Agge83 skrev 2015-12-15 20:26:04 följande:

    Är väldigt vitt!! Men lägger upp det, ser ju en skugga i verkligheten men det kanske är normalt med dem?


  • Milia02

    Går ana nått... och när man zoomar in syns det nått :)[quote=76122070][quote-nick]Agge83 skrev 2015-12-15 20:26:47 följande:[/quote-nick][/quote]

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester