• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Idorf
    Petronelladahlberg skrev 2015-12-16 19:07:01 följande:

    Ingen som vet?


    Tror att ditt svaga inte var ett svagt utan ev en skugga där strecket ska vara, är du gravid så borde det synas vid ett nytt test i mirrn bitti, ev ikväll om du håller dig ngn timme. Mängden kiss spelar inte så stor roll, finns hcg i det oavsett om det är lite. Testa på.
    Det är ingen skillnad på en lejon mamma och en människo mamma. Vi gör allt för våra avkommor, och dödar om vi måste!
  • Petronelladahlberg

    Vaknade två gånger inatt av illamående.. Ont i äggstockarna hela tiden, kan inte sätta fingret på om det är mensvärk eller inte..


    Idorf skrev 2015-12-16 19:10:18 följande:

    Tror att ditt svaga inte var ett svagt utan ev en skugga där strecket ska vara, är du gravid så borde det synas vid ett nytt test i mirrn bitti, ev ikväll om du håller dig ngn timme. Mängden kiss spelar inte så stor roll, finns hcg i det oavsett om det är lite. Testa på.


  • Cyanea
    Petronelladahlberg skrev 2015-12-16 19:07:01 följande:

    Ingen som vet?


    När på dygnet tog du testet? Hur länge hade du hållit dig? 

    Man kan få spökstreck på alla tester, så är det väldigt otydliga plus så betyder det inte nödvändigtvis plus. Om du ägglossat när du trodde och vore gravid så borde CB ha visat positivt. De flesta (inte alla) som ägglossat när de trodde och testat efter BIM (och inte har ovanligt kort lutealfas) får såpass tydliga plus att man inte behöver leta efter plusset. 

    Du kan testa redan imorgon med morgonurin. 14 dagar efter befruktning bör hCG öka ganska mycket varje dag. Ägglossade du inte när du trodde kan det vara bra att ge det lite längre tid innan du testar igen. 

    Jag blir dock lite förvirrad, i ena tråden känns det som att du inte vill vara gravid, här känns det som att du hoppas att du är det...? 
  • Idorf

    [quote=76125354][quote-nick]Petronelladahlberg skrev 2015-12-16 19:14:03 följande:[/quote-nick]

    Vaknade två gånger inatt av illamående.. Ont i äggstockarna hela tiden, kan inte sätta fingret på om det är mensvärk eller inte..

    [/Kroppen är duktig på att pelare pratat när man vill ngt, hur ser din cykel ut? Regelbunden? Har du använt ÄL test så du vet att du haft någon?


    Det är ingen skillnad på en lejon mamma och en människo mamma. Vi gör allt för våra avkommor, och dödar om vi måste!
  • Idorf

    Spela spratt, skulle det stå


    Det är ingen skillnad på en lejon mamma och en människo mamma. Vi gör allt för våra avkommor, och dödar om vi måste!
  • Beebii

    Petronelladahlberg - kan ju varit ett spökstreck men känner du dig gravid kan du ju göra ett nytt test om några dagar och gärna då ett digitalt utan spökstreck

    Idorf - Jag och min sambo är inne på 15,5 år, två barn 8 och 3 år och försöker få en 3a. Har fått två mf.

    Olivia1995 - ser tyvärr inget.

    Mimmi2014 jag ser något iaf!

    Någon här som haft blodstrimmor vid torkning när det är tid för ÄL? Fick Molvärk i båda äggstockarna (!?) Kanske lite mer i högra och sen detta. Gjorde ett äl-test som inte var positivt, två streck men ena strecket svagare än kontrollstrecket. Är det ändå på g tror ni?

  • Milia02

    När jag zoomar in kan jag ana nått men kan inte avgöra färgen... :/


    Madelonen1 skrev 2015-12-16 19:20:32 följande:

    ÄL+8... Finns inte en tillstymmelse till streck va? Vet att jag är alldeles för tidigt ute egentligen ????


  • Idorf

    Beebii - härligt! Vad roligt och höra. Har ni försökt länge med nr 3? Jag har ett MA (v10) i agusti, och vi försöker nu efter det igen med vår 3a.


    Det är ingen skillnad på en lejon mamma och en människo mamma. Vi gör allt för våra avkommor, och dödar om vi måste!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester