• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • PrinsessanNova13
    SJLN skrev 2016-01-18 18:41:08 följande:
    Jag ser ett svagt blått streck med skarpa kanter så jag tror du är gravid!
    Tror du de :D !!!
    Vi går som på nålar här hemma....normalt sätt brukar strecket vara starkare när jag är gravid men som sagt så tror jag att ägglossningen var ca 3-4 dagar "sen" .... usch vad jag hoppas att detta går vägen!!!
  • Nykär15

    Gravid! Grattis :)


    Selina04 skrev 2016-01-18 18:45:39 följande:

    Tog ett test ikväll efter jobbet. BIM i morgon. Testet visade först inget men efter 3-6 min när ja skulle kasta de såg de ut så här. Hur ska jag tolka de?


  • Tingeliiiing
    Selina04 skrev 2016-01-18 18:45:39 följande:

    Tog ett test ikväll efter jobbet. BIM i morgon. Testet visade först inget men efter 3-6 min när ja skulle kasta de såg de ut så här. Hur ska jag tolka de?


    Skulle säga att det är positivt! :) grattis!
  • Kanelsnäckan

    Jag tycker mig allt se ett svagt streck :)


    PrinsessanNova13 skrev 2016-01-18 18:36:21 följande:

    Testar att lägga upp en bild.....tog RFSU's "vanliga" igår som var helt BLANKT !

    Är det spökstreck på detta?

    Jag är på bim-1 ,dock tror jag att jag hade sen ägglossning för vi hade sex "försent" egentligen pga att mannen var bortrest :P


  • SJLN
    PrinsessanNova13 skrev 2016-01-18 18:51:18 följande:

    Tror du de :D !!!

    Vi går som på nålar här hemma....normalt sätt brukar strecket vara starkare när jag är gravid men som sagt så tror jag att ägglossningen var ca 3-4 dagar "sen" .... usch vad jag hoppas att detta går vägen!!!


    Ja jag lovar såklart inget men jag tycker det ser ut som det sen kan det ju vara olika starkt från graviditet till graviditet. Jag har fått första plus på allt från äl+8 till äl+15 ungefär, och det är ju väldigt olika
  • Grus grus
    HCS skrev 2016-01-18 16:20:03 följande:

    Äl+8 syns nåt eller inbillar jag mig en rosa skugga där?


    Ser tyvärr ingenting, men det är ju tidigt att testa redan. Vänta några dagar till så hoppas vi på plus då!
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • PrinsessanNova13
    Kanelsnäckan skrev 2016-01-18 19:24:26 följande:

    Jag tycker mig allt se ett svagt streck :)


    Hoppas verkligen att du har rätt !
    Jag har aldrig fått fel resultat,när jag inte är gravid har det alltid varit helt blankt,aldrig ett spöksteck....men å andra sidan ska ju nån gång vara den första....ska vänta ett par dagar till å testa igen tänkte jag :)
    Tack att du tog dig tid <3
  • Längtar efter en bebis

    Någon hjälp mig ?

    Brukar oregelbunsen mena från 28- 36dagar

    sista mens hade jag 13 dec och inte fått min mens än, jag testa mig sen 16 januari det var negativ.

    Så min fråga är är det negativ eller testa jag tidigt på Grund av mina cyklar ?

    Har inga symptom att min mens är på väg som jag i vanliga fall brukar ha ?

  • Fröken W
    Selina04 skrev 2016-01-18 18:45:39 följande:

    Tog ett test ikväll efter jobbet. BIM i morgon. Testet visade först inget men efter 3-6 min när ja skulle kasta de såg de ut så här. Hur ska jag tolka de?


    Ser positivt ut i mina ögon! :)
  • Elizabett

    Testar lägga in en bild på ett negativt test (är bara på äl+7 men kunde inte hålla mig????). Vill bara se om jag kan se den bilden eftersom jag inte ser någon av era!

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester