• Äldre 15 Sep 13:34
    22850544 visningar
    233451 svar
    -4 +24
    233451
    22850544

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Äldre 7 Feb 12:43

    Ni som testat med apotekaren test remsor, tog ett test 2 dagar efter mens då jag märkt att jag har mensvärk å bröstont 3 dagar efter mensen slutat. De visade 2 streck, tydligt! Hade även positivt på 2 tester 4 dagar innan min mens kom. Blödde mindre än vanligt t.om. till min undran, kan jag ha haft mens nu under första grav månaden ? Ja är helt förvirrad!

  • Äldre 7 Feb 12:46
    ak15 skrev 2016-02-07 12:34:39 följande:

    Tog ett till nyss !!! Test narkoman japp!!


    Ser absolut positivt ut Grattis!
  • Äldre 7 Feb 12:49
    1900920802 skrev 2016-02-07 12:43:11 följande:

    Ni som testat med apotekaren test remsor, tog ett test 2 dagar efter mens då jag märkt att jag har mensvärk å bröstont 3 dagar efter mensen slutat. De visade 2 streck, tydligt! Hade även positivt på 2 tester 4 dagar innan min mens kom. Blödde mindre än vanligt t.om. till min undran, kan jag ha haft mens nu under första grav månaden ? Ja är helt förvirrad!


    Ja vissa blöder ju något som liknar en menstruation tros normal graviditet. Kolla om testerna fortsätter att öka, gör de det är du troligtvis fortfarande gravid. Om de inte ökar eller om de minskar så är de antagligen bara rester av hormoner från ett tidigt missfall.
  • Äldre 7 Feb 13:53
    mammasusan skrev 2016-02-06 09:37:56 följande:

    Morgonens bim-1


    Har du ingen bild med ljus från rätt sida? Ser ut som genomlysningsstreck på den här bilden..
  • Villha­barn29
    Äldre 7 Feb 16:36

    Jag använder Clearblue ägglossningstest med smiley. Ej dubbel indikator. Idag fick jag glad gubbe. När jag tittar på testet har färgen smetat sig. Har ni upplevt att det är falskt positivt då? Jag har haft äl - hugg i äggstocken idag och tempar.

  • Äldre 7 Feb 17:55
    SJLN skrev 2016-02-07 12:49:20 följande:

    Ja vissa blöder ju något som liknar en menstruation tros normal graviditet. Kolla om testerna fortsätter att öka, gör de det är du troligtvis fortfarande gravid. Om de inte ökar eller om de minskar så är de antagligen bara rester av hormoner från ett tidigt missfall.


    Får prova göra så! Skapligt nervöst att ta ett nytt test om nån dag!! Haha :) tack för svar!
  • Äldre 7 Feb 20:06

    Först syndes ingenting men när jag kollade en extra gång tycktes jag se ett ytterst svagt streck till..?? Är det vanligt med torkstreck?

    Och ja, jag har petat och brutit lite i testet ;)

  • Äldre 7 Feb 20:13
    emelieB skrev 2016-02-07 20:06:19 följande:

    Först syndes ingenting men när jag kollade en extra gång tycktes jag se ett ytterst svagt streck till..?? Är det vanligt med torkstreck?

    Och ja, jag har petat och brutit lite i testet ;)


    Det ser ut som om det är någonting på gång, kan ana en skugga :)
  • Äldre 7 Feb 20:18
    cameleon skrev 2016-02-07 20:13:40 följande:
    Det ser ut som om det är någonting på gång, kan ana en skugga :)
    Hoppas men vågar inte tro någonting..
    Är på bim -2 idag :)
  • Äldre 7 Feb 21:19


    Efter att jag fått starka sträck på äl-test i 9 dagar nu, så tänkte jag att jag tar ett gravtest bara för att... vet inte var jag ser eller om jag ser. Ser ni?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester