• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Nykär15

    Vet du någorlunda var i cykeln du är? Så länge ni haft sex de flesta dagarna så har ni säkert inte missat det :)

    Mina test visar tydligast på em, runt 17-18 brukar jag testa.

    Fick mitt första helt positiva någonsin igår! Men har ju fått två barn innan även om de testen då bara visat stegring och aldrig positivt ( förmodligen testat fel tid på dagen då med). Men testade morgon + em förra cykeln med men fick aldrig positivt. Kanske har jag positivt så kort stund att jag lätt missar det?

    Håller tummarna för oss! Min bim är 4/3


    stipe skrev 2016-02-19 21:25:46 följande:

    Känner mig förvirrad. Förra och månaden före det, fick jag inget annat än ett svagt streck hela cykeln. Inte supersvagt utan ändå tydligt. Denna månad har det varit tydligt streck vid slutet av mens och kanske 1 dag efter mens ( vilket det brukar bli?) Sedan var det helt vitt.. efter det började lite svag stegring. Ivrig som jag är testade jag på morgonen (som man inte ska) och fick givetvis vitt.. glömde sen att ta med mig ett test under dagen(samma dag), men senare under kvällen fick jag de tydligaste utslaget någonsin. Sedan det har det bara avtagit. Är det så att jag "missade" stegringen? Vi hade iaf ett hett sexliv denna veckan så man kan ju hoppas


  • stipe
    Nykär15 skrev 2016-02-19 21:47:06 följande:

    Vet du någorlunda var i cykeln du är? Så länge ni haft sex de flesta dagarna så har ni säkert inte missat det :)

    Mina test visar tydligast på em, runt 17-18 brukar jag testa.

    Fick mitt första helt positiva någonsin igår! Men har ju fått två barn innan även om de testen då bara visat stegring och aldrig positivt ( förmodligen testat fel tid på dagen då med). Men testade morgon + em förra cykeln med men fick aldrig positivt. Kanske har jag positivt så kort stund att jag lätt missar det?

    Håller tummarna för oss! Min bim är 4/3


    Det starkaste Utslaget kom på dag 14. Kände även av mer rikliga flytningar. Jag är eb sådan som aldrig, då menar jag aldrig. Haft dessa trådiga äggviteliknande flytningarna. Utan mer åt "fil" hållet så att säga.. Idag är det dag 16 i cykeln. Jag vet inte, men nu har vi försökt sedan augusti. Denna gång har jag en positiv känsla. Men försöker att inte tänka något. Man blir så besiken och sur. Sedan kanske det är egoistisk att tänka att efter detta (egentligen i januari) försök vill vi vänta, då vi inte vill ha en december bebis.. samtidigt känner jag att nu kör vi på!

    Jag testar mig ofta vid den tiden också 17-19 någongång. Man skall helst inte testa innan 10 har jag läst?
  • stipe

    Ja jag har då samma som dig isåfall. Den är så kort att man missar?? Har bim 2/3 så det är nära dig :)

    Jag vet inte. Men jag brukar sällan ha ont i bröstvårtorna vid bpde äl och mens. Möjligen 1 dag innan mena någongång. Men nu idag har det varit ömt.. kanske inbillar mig, eller nojjar upp mig. För ont har det gjort ????

  • Villhabarn29

    Vilka är era erfarenheter av RFSU testa tidigt? Har ni fått exempelvis starkare plus på test som mäter från högre hcg - nivå ex.25? Har ni fått supersvaga ex. på rfsu testa tidigt men starkare på Clearblue?

  • moja
    manza skrev 2016-02-20 08:57:47 följande:

    Hur skulle ni tolkat det här? Bim-4


    Ser ett streck där :) hoppas på stegring
  • ensamärstark

    Nä varför kan man aldrig hålla sig.äl +9 idag. Tog en sticka från testlagret imorse bara för skoj skull. Tänkte inte testa förens imorgon egentligen,
    Jag tycker att jag eventuellt ser något. Speciellt om man har lite lyse under syns det helt klart något.
    Man blir ju tokig, så slängde jag kisset med :/

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester