• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Symetrical
    Bell13 skrev 2016-04-15 08:04:19 följande:

    Och om det inte är någon färg är det lika med negativt va? Läste att det kan bli som en grå skugga och att det ska betraktas som inte gravid. Eller har jag fel?


    Oftast innebär det att det är negativt. Kan dock vara ett tidigt plus i vissa fall, men det bör inte klassas som positivt i de läget.
  • Bell13
    Symetrical skrev 2016-04-15 12:44:06 följande:
    Oftast innebär det att det är negativt. Kan dock vara ett tidigt plus i vissa fall, men det bör inte klassas som positivt i de läget.
    Läste på testlagret sida att om det är svagt men med tydlig färg alltså rosa i deras fall är det positivt precis som ett svagt svagt plus med clearblue blir ljusblått istället för mörkblått
    Får jag fråga dig som är kunnig på området, om man får stegring på ägglosstest låt säga 4 dagar innan mens och de blir starkare och starkare för var dag, kan det då indikera graviditet? Eller är det så att strecken ska vara lika starka även t ex 4 dagar innan bim?
  • Nykär15
    zwp skrev 2016-04-15 12:23:06 följande:

    Jag har lagt upp bilder på mina test för nån dag sen. Där tyckte några att det såg svagt positivt ut (jag också) men idag så var det helt blankt :( har testat några dagar i streck och 3 av dagarna har det varit svagt och blivit liite starkare varje dag men idag inget. (Har bara testat morgonurin) fick en liten blödning igår med klarrött blod (ungefär som en femkrona) och sen slutade det. Har haft både rosa/röda flytningar 2 gånger som kommit när jag torkat mig och i en vecka har jag även haft bruna flytningar som en femkrona utöver blödningarna. Jag fattar ingenting?? Jag känner mig gravid men det kanske är mensen som leker med mig?


    Så hade jag och sen slutade det i missfall två dagar efter BIM tyvärr. Hoppas dock att det går bättre för dig!
    LeiaBus2010 skrev 2016-04-15 11:20:27 följande:

    Ja precis. 


    Det som är så lurigt är att dom blivit så svaga och sen en vecka senare har det varit borta.


    Ny period kommer, testen visar svagt, så man fortsätter att testa och sen är de borta igen. Och så håller det på. RIKTIGT ledsamt... hade slutat testa direkt om det varit blanka test och jag inte haft denna hemska mensvärk och illamående.


    Mmm förstår dig. Men jag hade begärt blodprov efter så lång tid med de symptomen, har du pratat med BM?
    Bell13 skrev 2016-04-15 12:50:59 följande:
    Läste på testlagret sida att om det är svagt men med tydlig färg alltså rosa i deras fall är det positivt precis som ett svagt svagt plus med clearblue blir ljusblått istället för mörkblått
    Får jag fråga dig som är kunnig på området, om man får stegring på ägglosstest låt säga 4 dagar innan mens och de blir starkare och starkare för var dag, kan det då indikera graviditet? Eller är det så att strecken ska vara lika starka även t ex 4 dagar innan bim?
    LH går upp inför mens med, man kan ha det i olika mängd hela cykeln..så tyvärr inte något pålitligt test för att påvisa att man är gravid...

  • TinkyWinky
    bells123 skrev 2016-04-14 18:47:46 följande:
    Bilden kom visst inte med!
    GRATTIS =)
    ★ Kewin 9/7-09 ★ Theo 9/1-13 ★ Oliwer 2/6-15 ★
  • Sajo25
    Y o L o skrev 2016-04-15 10:28:00 följande:

    Bim -6. Mycket symptom, tycker mig se ett streck? Eller?


    För mig är det där ett positivt test! Så såg mitt ut när jag plussade med sonen och samma dag tog jag ett digitalt som visade gravid! :D Grattis säger jag!
  • Symetrical
    Bell13 skrev 2016-04-15 12:50:59 följande:

    Läste på testlagret sida att om det är svagt men med tydlig färg alltså rosa i deras fall är det positivt precis som ett svagt svagt plus med clearblue blir ljusblått istället för mörkblått

    Får jag fråga dig som är kunnig på området, om man får stegring på ägglosstest låt säga 4 dagar innan mens och de blir starkare och starkare för var dag, kan det då indikera graviditet? Eller är det så att strecken ska vara lika starka även t ex 4 dagar innan bim?


    Det kan absolut indikera graviditet, men även mens. Jag har dock aldrig fått starkt på ältest innan mens (det är individuellt), men däremot alltid fått starkare och starkare teststreck innan bim de ggr jag varit gravid. Nu sist fick jag positivt gravtest på äl +10, men inte positivt ältest förrän på äl +14, så för mig har ältesten varit segare med att visa positivt vid graviditet.
  • Trollmamma_2016

    Detta är tecknet på att man måste följa flera dagar med clearblue, 3 positiva äl tester (2 RFSU och en vanlig clearblue) och provade en ny förpackning med clearblue äl test med dubbelindikator och fick negativt med fullt utslag på Stickan. Visar att den läser av ökning osv måste det ju vara. FM test först sedan EM.

  • Y o L o

    Tycker jag ser nått men kollar från mobilen, svårt att se ordentligt. Känns som strecket skulle kunna vara där men vet ej.


    jaksu skrev 2016-04-15 17:37:51 följande:

    Ska det kunna bli ett streck där jag har gjort pilen? Känns lite långt ifrån..


Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester