• Äldre 15 Sep 13:34
    23089675 visningar
    233483 svar
    -4 +24
    233483
    23089675

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Äldre 1 May 17:40
    nolltvaett skrev 2016-05-01 16:12:30 följande:

    Vad tror ni?


    Ett plus!! Är grattis på sin plats?
  • Äldre 1 May 19:26
    glittersol skrev 2016-05-01 17:39:31 följande:

    Ser ut som ett torkstreck tyvärr! Ta ett Nytt om någon dag! Vilken dag efter äl är du?


    Okej så det finns såkallade "torkstreck"? :) Var precis det jag undrade, då stämmer mim tanke om att det är "spökstreck"! Grejen är den att jag ammar min 11 månaders fortfarande och inte fått tillbaka mensen efter förlossningen men börjat må så sjukt illa så jag tänkte att jag ju måste testa. Blev då så förvirrad av alla dessa svaga "torkstreck" så tänkte att jag skulle höra med er, och det stämmer nog bra det du säger! :) Tack för svaret!
  • Äldre 1 May 20:13
    glittersol skrev 2016-05-01 17:40:33 följande:
    Ett plus!! Är grattis på sin plats?
    Ja, det är det verkligen! Vi har försökt i 13 månader så jag började gråta när jag visade det för sambon. 

    Är jätterädd att det ska vara ett spökstreck.. Men med tanke på att det är taget 16:00 efter att jag inte varit på toaletten på 3 timmar kanske det stämmer? Ska ta ett cb digitalt imorgon bara för att dubbelkolla. 

    Vågar ju knappt tro att det är sant :')
  • Äldre 1 May 20:39
    hjälpmigsnälla skrev 2016-05-01 19:26:02 följande:

    Okej så det finns såkallade "torkstreck"? :) Var precis det jag undrade, då stämmer mim tanke om att det är "spökstreck"! Grejen är den att jag ammar min 11 månaders fortfarande och inte fått tillbaka mensen efter förlossningen men börjat må så sjukt illa så jag tänkte att jag ju måste testa. Blev då så förvirrad av alla dessa svaga "torkstreck" så tänkte att jag skulle höra med er, och det stämmer nog bra det du säger! :) Tack för svaret!


    Det är nog samma sak, tycker ditt ser lite grått ut nämligen. Kan ju vara så att det är väldigt tidigt också, du kan prova om någon dag igen just in case
  • Äldre 1 May 20:40
    nolltvaett skrev 2016-05-01 20:13:21 följande:

    Ja, det är det verkligen! Vi har försökt i 13 månader så jag började gråta när jag visade det för sambon. 

    Är jätterädd att det ska vara ett spökstreck.. Men med tanke på att det är taget 16:00 efter att jag inte varit på toaletten på 3 timmar kanske det stämmer? Ska ta ett cb digitalt imorgon bara för att dubbelkolla. 

    Vågar ju knappt tro att det är sant :')


    Åh vad glad jag blir!! <3

    Håller tummarna, uppdatera oss!!
  • Äldre 1 May 21:43

    Såhär ser dagens äl-test ut.. är cb digitalt, visar ingen glad gubbe men visst ser det positivt ut? Blev chockad då jag tog ut stickan.

  • Äldre 1 May 23:33
    ally01 skrev 2016-05-01 21:43:03 följande:

    Såhär ser dagens äl-test ut.. är cb digitalt, visar ingen glad gubbe men visst ser det positivt ut? Blev chockad då jag tog ut stickan.


    Testa imorgon ska du se att den glada gubben kommer. Ser lovande ut????
  • Äldre 2 May 08:44


    Jag kan knappt tro att det är sant! <3
  • Äldre 2 May 09:05
    nolltvaett skrev 2016-05-02 08:44:45 följande:
    Jag kan knappt tro att det är sant! <3
    Superstort grattis!! Skrattande
  • Äldre 2 May 09:55
    mammasusan skrev 2016-04-29 08:22:35 följande:

    Bättre bild kanske?


    HUr gick det? Fick du några plus?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester