• Äldre 15 Sep 13:34
    22851844 visningar
    233451 svar
    -4 +24
    233451
    22851844

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Äldre 25 May 15:33
    frallis skrev 2016-05-25 15:26:53 följande:

    Jag ser absolut grattis!!


    Man vågar ju knappt tro på det. Men åh vad kul att du också ser det!

    Funderar på att ta ett digitalt för att vara säker. Är det någon som vet om de är lika känsliga eller bör jag vänta någon dag?
  • Äldre 25 May 15:53

    Jag hade väntat med digitalt för att inte skapa oro i onödan! Jag fick positiva på stickor men negativt på cb digital.. Tror det var för jag tog för tidigt.. Provade senare och fick gravid 1-2! Går in i vecka 12 på fredag :)


    Sselma skrev 2016-05-25 15:33:47 följande:

    Man vågar ju knappt tro på det. Men åh vad kul att du också ser det!

    Funderar på att ta ett digitalt för att vara säker. Är det någon som vet om de är lika känsliga eller bör jag vänta någon dag?


  • Äldre 25 May 16:10
    feliciaka skrev 2016-05-25 15:53:28 följande:

    Jag hade väntat med digitalt för att inte skapa oro i onödan! Jag fick positiva på stickor men negativt på cb digital.. Tror det var för jag tog för tidigt.. Provade senare och fick gravid 1-2! Går in i vecka 12 på fredag :)


    Okej, ja men då försöker jag vänta lite då så jag inte testar för tidigt :)

    Stort grattis, vad kul för dig! :)
  • Äldre 25 May 16:18

    Hej tjejer!

    Jag vet ju att ni är superduktiga på tester därför frågar jag er!

    På sånna stickor man kan köpa är det alltid ett rosa streck under själva plasten över där kontrollstrecket och själv test strecket? Hoppas ni förstår vad jag menar :)

    Tacksam för svar

  • Äldre 25 May 16:29
    Miss Maria skrev 2016-05-25 16:18:28 följande:

    Hej tjejer!

    Jag vet ju att ni är superduktiga på tester därför frågar jag er!

    På sånna stickor man kan köpa är det alltid ett rosa streck under själva plasten över där kontrollstrecket och själv test strecket? Hoppas ni förstår vad jag menar :)

    Tacksam för svar


    Ja där brukar det alltid bli ett streck av färgrester tycker jag.
  • Äldre 25 May 19:20
    SJLN skrev 2016-05-25 16:29:59 följande:

    Ja där brukar det alltid bli ett streck av färgrester tycker jag.


    Tack :)
  • Äldre 25 May 19:21
    Nog för att man gjort 5 jättesvaga på clearblue plus, men idag vart de även svagt positivt på ett helt annat märke.
    Hur stora är oddsen för de?
    Nu vill man ju verkligen hoppas. Som vanligt är det svårt å få kort på svaga test men på senaste stickan är strecket mer rosa än grått som de ser ut på bilderna.

  • Äldre 25 May 21:12
    guuumsaluuumsa skrev 2016-05-25 19:21:18 följande:

    Nog för att man gjort 5 jättesvaga på clearblue plus, men idag vart de även svagt positivt på ett helt annat märke.Hur stora är oddsen för de?Nu vill man ju verkligen hoppas. Som vanligt är det svårt å få kort på svaga test men på senaste stickan är strecket mer rosa än grått som de ser ut på bilderna.


    Jag ser på alla bilderna!
  • Äldre 25 May 21:47
    ensamärstark skrev 2016-05-25 13:00:36 följande:

    Åh herregud :) jag hoppas du har rätt!!


    De tror jag verkligen, jag körde digitalt samma dag men tre timmar senare och fick då gravid 1-2v
  • Äldre 25 May 21:48
    guuumsaluuumsa skrev 2016-05-25 19:21:18 följande:

    Nog för att man gjort 5 jättesvaga på clearblue plus, men idag vart de även svagt positivt på ett helt annat märke.Hur stora är oddsen för de?Nu vill man ju verkligen hoppas. Som vanligt är det svårt å få kort på svaga test men på senaste stickan är strecket mer rosa än grått som de ser ut på bilderna.


    Jag hade tagit ett digitalt om jag var du :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester