• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Miss Maria
    tussis skrev 2016-05-31 21:05:20 följande:

    la upp bilder på mina tveksamma stickor imorse, fick sedan 'gravid 1-2' på cb digital testet men är ändå lite rädd att det visar fel, hur stor är risken för detta? någon som har varit med om att cb visar gravid men att det inte stämt?


    Klart det stämmer :) dina stickor är ju positiva!!! Använde du samma urin till stickorna och cb? Alltså sparade du från morgonen? Ska själv ta ett sånt i morgon! Stort grattis <3
  • tussis

    vet inte hur jag 'taggar' dig i ett inlägg via mobilen miss Maria :p. jag tog stickorna på förmiddagen & det digitala på eftermiddagen, med olika urin. både jag & min fästman har svårt att ta in detta, ska ta ett till test till helgen när jag har bim för säkerhets skull. tack så mycket & hoppas att det går bra för dig! :)

  • Ronja_Rövardotter_
    Miss Maria skrev 2016-05-31 20:51:05 följande:

    Jag ser :)


    Åh gör du? Jag tycker jag ser mindre och mindre ju mer jag kollar på bilden:P Så himla rädd att våga hoppas! Blir att ta ett nytt test imorn bitti så får vi se :)
  • lilaemma
    tussis skrev 2016-05-31 21:05:20 följande:

    la upp bilder på mina tveksamma stickor imorse, fick sedan 'gravid 1-2' på cb digital testet men är ändå lite rädd att det visar fel, hur stor är risken för detta? någon som har varit med om att cb visar gravid men att det inte stämt?


    Grattis. Du är gravid. Det är negativa tester som är osäkra - inte positiva. Särskilt inte de digitala. Man får bara plus om man är gravid, käkar mediciner med hcg i eller har någon ytterst ovanlig sjukdom. Håller tummarna för att det går bra nu.
  • lilaemma
    Ronja_Rövardotter_ skrev 2016-05-31 20:00:52 följande:

    Inbillar jag mig helt eller är det nån som ser ett svaaagt streck på detta? Men kanske ett spökstreck isf om det är så svagt:/ Bim-4, taget inom tiden


    Ser positivt ut. Särskilt med tanke på hur tidigt det är. Om några dagar kommer det vara hur tydligt som helst.
  • Milia02
    Ronja_Rövardotter_ skrev 2016-06-01 05:49:00 följande:

    Verkar varit ett spökstreck för tog ett nytt test med predictor early och det var negativt :(


    inte alltid det är starkast på morgonen.. mina test brukar vara starkare på em :) prova igen
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester