• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Test14

    Positivt tror jag ! Grattis


    Pudelfisken skrev 2016-07-26 10:09:53 följande:

    Hej vad tror ni om detta?

    BMI +1

    Spök eller svagt posetivt?


  • collansM
    Pudelfisken skrev 2016-07-26 10:09:53 följande:

    Hej vad tror ni om detta?

    BMI +1

    Spök eller svagt posetivt?


    Helt klart positivt! Grattis :)
  • frestelsen
    lilaemma skrev 2016-07-26 10:07:03 följande:

    Det är för tidigt att testa. Det var därför jag tänkte att ett ältest skulle vara svagare...


    Förlåt men tycker äl testet är supersvagt o jag får så svaga hela månaden. När jag va gravid så testa jag ett äl test o de vart starkt så starkt att strecket va dubbelt så starkt
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2016-07-26 09:08:23 följande:

    Nu är jag säker på att mitt test var ett jävla spökstreck. Spottings idag. Dom vanligt två dagar innan mensen kommer :(


    Fan va skit!! Du måste ringa cb!!

    Apropå spottings låter de som du har progesteronbrist:/ då är de svårt att ha slemhinnan som krävs för en lyckad grav
  • Test14

    Positivt i mina ögon och är testmissbrukare tyvärr!! Grattis,hoppas jag har rätt


    HCS skrev 2016-02-17 08:52:51 följande:

    Klart nåt där!


  • ensamärstark
    frestelsen skrev 2016-07-26 10:27:18 följande:

    Fan va skit!! Du måste ringa cb!!

    Apropå spottings låter de som du har progesteronbrist:/ då är de svårt att ha slemhinnan som krävs för en lyckad grav


    Jag har mailat bilderna till dom!

    Progesteronbrist? Kan det ha med min Pco att göra? Kanske ska börja med progersterall? Vad tror du om det?
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2016-07-26 11:58:13 följande:

    Jag har mailat bilderna till dom!

    Progesteronbrist? Kan det ha med min Pco att göra? Kanske ska börja med progersterall? Vad tror du om det?


    Bra! Hoppas fler mailar dem med!

    Här kommer en text om progesteron:)

    Progesteron

    Hormon som förbereder graviditet, håller fostret vid liv samt förhindrar ägglossning. Ämnet bildas i gulkroppen av pregnenolon. För att implantation ska ske måste livmoderslemhinnan påverkas av gulkroppshormon, progesteron, som bildats i äggstocken. Gulkroppen producerar stora mängder progesteron under cirka 14 dagar. Om befruktning sker fortsätter gulkroppen att producera progesteron under ytterligare några veckor. Det leder till att ägget kan fastna och att menstruationen uteblir. Vid IVF tillsätts ca 3 x 400 mg vagitorier/dag fr o m återföring, vid FET (Frozen Embryo Transfer) från några dagar före återföring. Vid ÄD används ofta Utrogest som kan tas både oralt och vaginalt.

    Under menstruationen gör progesteron & östrogen livmoderslemhinnan färdig för att ta emot ett ägg. Under en graviditet, stöttar progesteronet livmoderslemhinnen, så den inte stöts bort.

    Om en kvinna har en menscykel som är över 28 dagar lång, så ligger kvinnans progesteron för lågt i förhållande till östrogenhalten. Med tanke på dagens allt högre östrogenhalter, så kan östrogenhalten ligga markant högre, vilket tar längre tid för kroppens fertilitetscykel. Östrogenkedjorna "klipps" i smådelar som sedan bryts ner i levern. Progesteronet hjälper sedan till att släppa ägget från äggledaren, så att ägglossningen kan starta. Ogynnsam hormonbalans är med andra ord en vanlig bov vid barnlöshet och allmänna problem med menstruationscykeln. Sök gärna experthjälp om du upplever problematik med ovannämnda, då det även kan bero på andra sjukdomsdiagnoser. Var noga med att eftersträva en gynnsam hormonbalans på naturlig väg, oavsett om du önskar bli gravid eller ej.

    Spottings kan bero på lågt progesteron och lågt progesteron kan i sin tur bero på högt prolaktin, även om det är inom ref så kan det vara högt nog för att orsaka lågt progesteron/östrogen. Östrogen höjer prolaktin och därför kan man efter ivf har högre prolaktin än normalt. Kvinnor med PCOS och infertilitetsproblem har ofta kroniskt låg progesteronnivå.

    C-vitamin & B6 verkar progesteronhöjande.

    Progesteronbrist

    Runt 35-års åldern är det vanligt att kvinnor börjar få oregelbunden mens och sk anovulatoriska cykler, dvs utebliven ägglossning. Östrogenet gör att slemhinnan växer som vanligt men eftersom det inte blev någon ägglossning så blev det heller ingen gulkropp som kan producera progesteron och det blir ett överskott av östrogen istället. Mensen blir kanske senare och rikligare än vanligt med mer förekomst av levrat blod.

    Köp Progester-all:

    Female Balance Shop

    Hormoni
  • Miss Maria
    Skrutt 83 skrev 2016-07-26 01:27:08 följande:

    Det nedersta rosa skulle jag tolka som positivt


    Min tanke oxå! Är från i lördags morse och nu kommer det blod i flytningarna.... Fattar ingenting!!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester