• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Livetsgång

    Jag har dock lite fundering också ang ÄL nu när jag ser att frågan finns uppe, Kanske fel tråd att fråga i men många verkar ha koll här med annars vänder jag mig givetvis till en mer korrekt tråd om frågan :)

    Mätte tre dagar som ni ser på ena bilden med datum och där ser man jag haft en stegring. 
    Har aldrig märkt av min ÄL förr och inte brytt om mig att testa förens jag fick hem testerna i Fredags och ville lära mig och ja jag har fått mycket lärdom av personer här på FL :) Men idag testade jag igen (för jag har massa liggandes och det är ju inga multum pengar jag lagt ut)

    Men varför börjar det återigen visa starkare teststreck på stickorna?

    Ja jag har haft flytningar som va vitaktiga/geggiga vad jag minns av mina trosors kontroll runt 6-7 Oktober, har haft mycket skoj med sambon nätterna mellan 8-10 Oktober, fick bruna/rosa flytningar 2 dagar efter allt sexande och haft molvärk, små blödningar, isande känsla på bröstvårtor sedan dess, Flytningarna som kom efter sexandet och samt småblödning är borta sen igår.
    Har nada aning om min mens för tog min sista spruta 11 Maj (P-spruta) dvs verkningstiden va över för 3 månader sen efter sammanlagt 3 sprutors användning, så kan inte direkt räkna efter mens för innan dess hade jag  P-stav och hade tyvärr problem med blödningar varje dag i flera månader och fick börja med blodhämmande innan min BM beslutade att P-spruta sattes in samma dag staven togs ut och from den dagen slutade mina blödningar helt och hållet.

    Sorry för mycket text och öppenhet :)

  • Livetsgång
    Bäbis2016 skrev 2016-10-18 11:56:21 följande:

    Ååh Snälla hjälp mig att tyda mitt graviditetstest!! Kram kram!


    Jag ser ett svagt streck utan problem på dina test :D
    Så kan våga mig på ett smygande Grattis!
  • TheKlister1990
    mjukost skrev 2016-10-18 11:07:14 följande:

    Tror du verkligen det?

    sägs ju att ett plus är ett plus, men läser man här så verkar det som om 96 % får spökstreck haha... :( 


    Ja visst själv skulle jag aldrig köpa cbplus efter allt jag sett här inne haha ;D men dom spöken ser inte ut som dina! Dina är blå med skapa kanter!!
  • TheKlister1990
    anonymis3ns skrev 2016-10-18 11:23:27 följande:

    Men om äl är idag borde jag inte ha fått negativt på digitalt äl imorse då tänker jag!? Och skulle jag få positivt ikväll, betyder väl det att äl kommer ske om 24-48h!? Eller? :)


    Jo har du snabb stegring kan du få neg på förmiddagen pos kväll och sen neg på morgonen efter :) så tror din äl kommer inom 24h efter dit pos igår! Men är verkligen ingen expert har bara mycket fritid (mammaledig) och är besatt av graviditet ;)...
  • Bäbis2016
    Livetsgång skrev 2016-10-18 12:00:21 följande:

    Jag ser ett svagt streck utan problem på dina test :D

    Så kan våga mig på ett smygande Grattis!


    Åååh ja jag ser ju också nånting men De känns som de är för långt mellanrum mellan teststrecket och kontrollstrecket??:/ :) man vågar ju inte riktigt tro att de är ett plus ????
  • Livetsgång
    Bäbis2016 skrev 2016-10-18 12:17:25 följande:
    Åååh ja jag ser ju också nånting men De känns som de är för långt mellanrum mellan teststrecket och kontrollstrecket??:/ :) man vågar ju inte riktigt tro att de är ett plus ????
    Jag tycker det ser ut som lagom avstånd :O
    Är strecket i rosa/lila eller röd nyans men ändå svagt så är det ju positivt test oavsett vad :) 
  • Nykär15
    Livetsgång skrev 2016-10-18 11:47:14 följande:

    Jag har dock lite fundering också ang ÄL nu när jag ser att frågan finns uppe, Kanske fel tråd att fråga i men många verkar ha koll här med annars vänder jag mig givetvis till en mer korrekt tråd om frågan :)

    Mätte tre dagar som ni ser på ena bilden med datum och där ser man jag haft en stegring. 
    Har aldrig märkt av min ÄL förr och inte brytt om mig att testa förens jag fick hem testerna i Fredags och ville lära mig och ja jag har fått mycket lärdom av personer här på FL :) Men idag testade jag igen (för jag har massa liggandes och det är ju inga multum pengar jag lagt ut)

    Men varför börjar det återigen visa starkare teststreck på stickorna?

    Ja jag har haft flytningar som va vitaktiga/geggiga vad jag minns av mina trosors kontroll runt 6-7 Oktober, har haft mycket skoj med sambon nätterna mellan 8-10 Oktober, fick bruna/rosa flytningar 2 dagar efter allt sexande och haft molvärk, små blödningar, isande känsla på bröstvårtor sedan dess, Flytningarna som kom efter sexandet och samt småblödning är borta sen igår.
    Har nada aning om min mens för tog min sista spruta 11 Maj (P-spruta) dvs verkningstiden va över för 3 månader sen efter sammanlagt 3 sprutors användning, så kan inte direkt räkna efter mens för innan dess hade jag  P-stav och hade tyvärr problem med blödningar varje dag i flera månader och fick börja med blodhämmande innan min BM beslutade att P-spruta sattes in samma dag staven togs ut och from den dagen slutade mina blödningar helt och hållet.

    Sorry för mycket text och öppenhet :)


    Ska försöka svara dig lite. Glad


    Om du inte vet vart i cykeln du är så är det jättesvårt att säga om du har ÄL eller ej just vid den stegringen du ser, för inget av testerna du visar är positivt. Man har mer eller mindre starka utslag på ÄL-test hela cykeln, det är det positivt starka man ska leta efter. Ex i min cykel så är mensens första dag nr 1 och på dag 12 i cykeln brukar jag få positivt ÄL-test, ägget släpper då inom nåt dygn. På dag 13 brukar testet vara svagare igen. Sen har jag lutealfas (tiden mellan ÄL och mens) på 14 dagar, strax före mensen ska komma blir mina ÄL-tester väldigt starka igen, men aldrig helt positiva. 


    Så du måste nästan ta ett test om dagen vid samma tid förmiddag eller eftermiddag men ej på morgonurin för att du ska kunna hitta din ÄL på detta sättet. Jag tog ett vid 10 och ett vid 17 varje dag första månaden vi började försöka för att se när jag oftast fick bäst utslag. För mig funkar det bäst att testa vid 17-tiden. 


    ÄL-sekret är genomskinligt/mjölkfärgat och blir som långa slemmiga trådar mellan fingarna om man tar i det, och väldigt glatt när man torkar sig (man kan även ha liknande detta slem mitt i sin mens). Det ska alltså inte vara vitt klibbigt som lotion, då är du inte så nära din ÄL. Googla på flytningar så kan du även här få en del info om vad du kan kika efter. Glad


     


    Vissa får utslag på ÄL-test vid graviditet men en tidig graviditet kan man inte se enbart med ÄL-test, iaf inte jag. För mina har då varit starka men inte positiva. Däremot längre in i graviditeten har de varit starkt positiva precis som grav.testerna. Men man måste ta ett grav.test isf för att veta om det ev är en graviditet, så rätt dumt ödsla ÄL-test på det tycker jag iaf., 


     


    Lycka till i jakten på äl! Hittar du den inte kan du ju be en BM kolla med VUL om hon kan se vart i cykeln du befinner dig Glad

  • Nykär15

    Visar min stegring från maj, där ser man starkast på em 10/5 och dagen efter är det svagt på em när ägget släppt.


    Livetsgång skrev 2016-10-18 11:47:14 följande:

    Jag har dock lite fundering också ang ÄL nu när jag ser att frågan finns uppe, Kanske fel tråd att fråga i men många verkar ha koll här med annars vänder jag mig givetvis till en mer korrekt tråd om frågan :)

    Mätte tre dagar som ni ser på ena bilden med datum och där ser man jag haft en stegring. 

    Har aldrig märkt av min ÄL förr och inte brytt om mig att testa förens jag fick hem testerna i Fredags och ville lära mig och ja jag har fått mycket lärdom av personer här på FL :) Men idag testade jag igen (för jag har massa liggandes och det är ju inga multum pengar jag lagt ut)

    Men varför börjar det återigen visa starkare teststreck på stickorna?

    Ja jag har haft flytningar som va vitaktiga/geggiga vad jag minns av mina trosors kontroll runt 6-7 Oktober, har haft mycket skoj med sambon nätterna mellan 8-10 Oktober, fick bruna/rosa flytningar 2 dagar efter allt sexande och haft molvärk, små blödningar, isande känsla på bröstvårtor sedan dess, Flytningarna som kom efter sexandet och samt småblödning är borta sen igår.

    Har nada aning om min mens för tog min sista spruta 11 Maj (P-spruta) dvs verkningstiden va över för 3 månader sen efter sammanlagt 3 sprutors användning, så kan inte direkt räkna efter mens för innan dess hade jag  P-stav och hade tyvärr problem med blödningar varje dag i flera månader och fick börja med blodhämmande innan min BM beslutade att P-spruta sattes in samma dag staven togs ut och from den dagen slutade mina blödningar helt och hållet.

    Sorry för mycket text och öppenhet :)


  • Bäbis2016
    Livetsgång skrev 2016-10-18 12:22:45 följande:

    Jag tycker det ser ut som lagom avstånd :O

    Är strecket i rosa/lila eller röd nyans men ändå svagt så är det ju positivt test oavsett vad :) 


    Åååh nu är jag himla jätteglad!!:D ska ta ett nytt test imorgon!:) tack tack tack för ditt svar!!:):)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester