• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Livetsgång
    Nykär15 skrev 2016-10-18 12:24:57 följande:

    Ska försöka svara dig lite. Glad


    Om du inte vet vart i cykeln du är så är det jättesvårt att säga om du har ÄL eller ej just vid den stegringen du ser, för inget av testerna du visar är positivt. Man har mer eller mindre starka utslag på ÄL-test hela cykeln, det är det positivt starka man ska leta efter. Ex i min cykel så är mensens första dag nr 1 och på dag 12 i cykeln brukar jag få positivt ÄL-test, ägget släpper då inom nåt dygn. På dag 13 brukar testet vara svagare igen. Sen har jag lutealfas (tiden mellan ÄL och mens) på 14 dagar, strax före mensen ska komma blir mina ÄL-tester väldigt starka igen, men aldrig helt positiva. 


    Så du måste nästan ta ett test om dagen vid samma tid förmiddag eller eftermiddag men ej på morgonurin för att du ska kunna hitta din ÄL på detta sättet. Jag tog ett vid 10 och ett vid 17 varje dag första månaden vi började försöka för att se när jag oftast fick bäst utslag. För mig funkar det bäst att testa vid 17-tiden. 


    ÄL-sekret är genomskinligt/mjölkfärgat och blir som långa slemmiga trådar mellan fingarna om man tar i det, och väldigt glatt när man torkar sig (man kan även ha liknande detta slem mitt i sin mens). Det ska alltså inte vara vitt klibbigt som lotion, då är du inte så nära din ÄL. Googla på flytningar så kan du även här få en del info om vad du kan kika efter. Glad


     


    Vissa får utslag på ÄL-test vid graviditet men en tidig graviditet kan man inte se enbart med ÄL-test, iaf inte jag. För mina har då varit starka men inte positiva. Däremot längre in i graviditeten har de varit starkt positiva precis som grav.testerna. Men man måste ta ett grav.test isf för att veta om det ev är en graviditet, så rätt dumt ödsla ÄL-test på det tycker jag iaf., 


     


    Lycka till i jakten på äl! Hittar du den inte kan du ju be en BM kolla med VUL om hon kan se vart i cykeln du befinner dig Glad


    Tack för svar

    När jag hade en regelbunden mens så hade jag det oftast runt månadsskiftena d.v.s slutet och början av månaderna om du förstår :)

    Jag har inte direkt pillat på mina flytningar haha men av det jag själv vet och kan säga är att (jag använder alltid svarta trosor) så va det som du nu säger mjölkaktigt (brukar säga vitaktigt men kanske ska ändra det uttrycket så det inte missförstås)
    då jag såg det runt 6-7 Oktober. Va på biltema och det kändes typ blött/halt när jag gick så gick in på toa där för trodde ju att det va nått annat sen va det likadant på kvällen när jag va hemma men då hade jag varken tanke eller dylikt på ÄL eller tester m:m sen när jag då började prova testerna samma tidpunkt varje eftermiddag i tre dagar så blev strecken svagare för varje dag dom tre dagarna som gick. Det va det jag vill uttrycka :)

     
  • anonymis3ns
    TheKlister1990 skrev 2016-10-18 10:43:47 följande:

    Tror du haft en snabb lh stegring och räckte den för äl har du nog äl idag :) isf lär tempen stiga imorgon eller i över morgon! Jag hade en lång lh stegring med positiva test tre dagar, fick då positivt på morgonen oxå även fast lh bara produceras när man är vaken.


    Ok! Då borde jag alltså haft sex igår för att öka chanserna maximalt, vilket vi ej hade. Hade i förrgår och tänkte köra ikväll iaf! Men då tycker jag att de borde vara positivt på båda testen, dels Apotekets samt digitalt ikväll, eller!?
  • Nykär15
    Livetsgång skrev 2016-10-18 12:42:21 följande:
    Tack för svar

    När jag hade en regelbunden mens så hade jag det oftast runt månadsskiftena d.v.s slutet och början av månaderna om du förstår :)

    Jag har inte direkt pillat på mina flytningar haha men av det jag själv vet och kan säga är att (jag använder alltid svarta trosor) så va det som du nu säger mjölkaktigt (brukar säga vitaktigt men kanske ska ändra det uttrycket så det inte missförstås)
    då jag såg det runt 6-7 Oktober. Va på biltema och det kändes typ blött/halt när jag gick så gick in på toa där för trodde ju att det va nått annat sen va det likadant på kvällen när jag va hemma men då hade jag varken tanke eller dylikt på ÄL eller tester m:m sen när jag då började prova testerna samma tidpunkt varje eftermiddag i tre dagar så blev strecken svagare för varje dag dom tre dagarna som gick. Det va det jag vill uttrycka :)

     

    Ah ok, bara att fortsätta försöka hitta den, eller som om mensen kommer i relation till 6-7/10, isf vet du om det var ÄL då eller ej. 


    Mitt ÄL-sekret kommer oftast 1-2 dagar före själva ÄL-testet är positivt, vilket inte är så konstigt då de säger att dagarna före är mest fertila och då har spermierna bra förutsättningar för att hinna simma och möta ägget när det väl släpper Glad

  • Pluttan
    mjukost skrev 2016-10-17 19:51:47 följande:

    Ok skäll inte på mig nu, jag vet att man inte ska bryta upp ett test men så gjorde jag ändå och såg detta.

    Betydligt mkt tydligare i verkligheten, samt blått.

    SNÄLLA HJÄLP, är detta giltigt???


    Det kan ju vara något på g. Men jag bröt upp ett cb förra månaden och mitt såg också ut så. Fast testlagrets visade negativt. Sen kom mensen ändå :( Jag litar inte på cb när de visar svagt iallafall. Men hoppas att det blir ett plus för dig.
    ~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • TheKlister1990
    anonymis3ns skrev 2016-10-18 12:43:29 följande:

    Ok! Då borde jag alltså haft sex igår för att öka chanserna maximalt, vilket vi ej hade. Hade i förrgår och tänkte köra ikväll iaf! Men då tycker jag att de borde vara positivt på båda testen, dels Apotekets samt digitalt ikväll, eller!?


    Nej ältester ger utslag INNAN äl alltså upp till 48h INNAN. Lh sjunker innan ägget släpper :) så du kan ju testa nu i efter middag men håller ägget på att släppa ska testen bli svagare! Ligger ni ikväll kan hinner spermierna säkert möta upp ägget eller så väntar redan dom gamla spermierna från förra gången redan på det så det låter ju som bra tajming!
  • Fkvi
    Bäbis2016 skrev 2016-10-18 11:56:21 följande:

    Ååh Snälla hjälp mig att tyda mitt graviditetstest!! Kram kram!


    Ser tyvärr ingenting som kan tolkas som ett positivt test.. är det morgonurin och när är bim? Testa imorgon igen med det annars :)
  • anonymis3ns
    TheKlister1990 skrev 2016-10-18 13:25:50 följande:

    Nej ältester ger utslag INNAN äl alltså upp till 48h INNAN. Lh sjunker innan ägget släpper :) så du kan ju testa nu i efter middag men håller ägget på att släppa ska testen bli svagare! Ligger ni ikväll kan hinner spermierna säkert möta upp ägget eller så väntar redan dom gamla spermierna från förra gången redan på det så det låter ju som bra tajming!


    Jo, men om ägget inte släpper under dagen(som jag inte hoppas det gör), så borde jag väl ha positiva test ikväll?
  • TheKlister1990
    anonymis3ns skrev 2016-10-18 13:49:14 följande:

    Jo, men om ägget inte släpper under dagen(som jag inte hoppas det gör), så borde jag väl ha positiva test ikväll?


    Nej :D haha har lh (som testet mäter) börjat sjunka för att släppa ägget kommer du inte få nåt mer positivt test :)
  • Bäbis2016
    Fkvi skrev 2016-10-18 13:44:19 följande:

    Ser tyvärr ingenting som kan tolkas som ett positivt test.. är det morgonurin och när är bim? Testa imorgon igen med det annars :)


    Gör du inte?:/ jag ser men väldigt svagt. Bim-6 idag så de är ju väldigt tidigt. Jag tog morgonurin men ska ta ett nytt test imorgon:)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester