• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Snowflingan
    Babyverkstaden2017 skrev 2017-09-04 21:24:21 följande:

    Nej du har rätt! Testade att doppa ett till rsfu i VATTEN och fick samma resultat...!


    Nu har jag inte så bra koll på hur testen fungerar men jag gissar att det är innanför plasten som den röda färgen sitter. När man toppar testet i vätska så vandrar väl färgen därifrån från botten hela vägen upp och fastnar på ett eller två ställen beroende på om det blir positivt?
  • Babyverkstaden2017

    CB Early denna morgon. Fortfarande oklart! Ska inte HcG fördubblas varje dygn om man är gravid? Kanske måste inse att jag lurar mig själv här! Vill ändå testa Predictor Early, påvar brukar de säljas?

  • Charlieellerså
    Babyverkstaden2017 skrev 2017-09-05 07:27:20 följande:

    CB Early denna morgon. Fortfarande oklart! Ska inte HcG fördubblas varje dygn om man är gravid? Kanske måste inse att jag lurar mig själv här! Vill ändå testa Predictor Early, påvar brukar de säljas?


    Det ser verkligen positivt ut. Var tredje dygn brukar man säga att hcg fördubblas.
  • FruGast
    Babyverkstaden2017 skrev 2017-09-05 07:27:20 följande:

    CB Early denna morgon. Fortfarande oklart! Ska inte HcG fördubblas varje dygn om man är gravid? Kanske måste inse att jag lurar mig själv här! Vill ändå testa Predictor Early, påvar brukar de säljas?


    Vartannat till var tredje dygn och detta är starkare än det du la upp igår :) köp ett digitalt. Jag tror du är gravid :)
  • Sofiiakarin
    Babyverkstaden2017 skrev 2017-09-05 07:27:20 följande:

    CB Early denna morgon. Fortfarande oklart! Ska inte HcG fördubblas varje dygn om man är gravid? Kanske måste inse att jag lurar mig själv här! Vill ändå testa Predictor Early, påvar brukar de säljas?


    Tror också du är gravid! Ser väldigt positivt ut! :)
  • bananahpie


    Hejsan! Jag har inte riktigt fått nåt svar på vad nån tycker. Det här tog jag för 3 dagar sen, bim-3. Alltså är bim idag utan mens än så länge. Inte vågat ta test än, väntar mer på att mensen ska bli sen. Nån som tycker detta ser positivt ut?? Tacksam för alla svar jag kan få! :) (översta bilden tagen med blixt, andra utan blixt)
  • Nykär15
    Jooosen skrev 2017-09-04 21:27:53 följande:

    FAn va dåligt test!! Trisst!


    Fast färgen som går förbi samlas alltid på andra sidan, är man gravid så fastnar det på teststrecket, så ett helt normalt test.
  • Anonym191
    bananahpie skrev 2017-09-05 09:31:17 följande:

    Hejsan! Jag har inte riktigt fått nåt svar på vad nån tycker. Det här tog jag för 3 dagar sen, bim-3. Alltså är bim idag utan mens än så länge. Inte vågat ta test än, väntar mer på att mensen ska bli sen. Nån som tycker detta ser positivt ut?? Tacksam för alla svar jag kan få! :) (översta bilden tagen med blixt, andra utan blixt)


    Tycker absolut det ser positivt ut!

    Ta ett digitalt imorgon bitti skulle jag säga, så får du svart på vitt och slipper tyda streck! Håller tummarna!
  • Jooosen
    Nykär15 skrev 2017-09-05 09:38:02 följande:

    Fast färgen som går förbi samlas alltid på andra sidan, är man gravid så fastnar det på teststrecket, så ett helt normalt test.


    Haha jaha! Har inte så stor erfarenhet :)
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • emizz
    bananahpie skrev 2017-09-05 09:31:17 följande:

    Hejsan! Jag har inte riktigt fått nåt svar på vad nån tycker. Det här tog jag för 3 dagar sen, bim-3. Alltså är bim idag utan mens än så länge. Inte vågat ta test än, väntar mer på att mensen ska bli sen. Nån som tycker detta ser positivt ut?? Tacksam för alla svar jag kan få! :) (översta bilden tagen med blixt, andra utan blixt)


    Vågar säga grattis :) positivt test
    Ehliaz-09 Alice-11
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester