• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Anonym1715
    Göteburgare skrev 2017-09-09 09:24:00 följande:

    Är sjukt svårt, men vänta till bim eller senare. Väldigt ofta kan det vara bortkastade pengar att testa tidigare. Detta test skall visa positivt, men tog det på -4 för att jag inte kunde hålla mig. Var dessutom ett extra känsligt test som kunde mäta så lite som 10. Var säker på att jag inte var gravid, fram till jag fick det bekräftat av gyn ca en och en halv vecka senare. Totalt onödigt att testa för tidigt. Är man gravid så är man :)


    Kloka ord :) Ibland blir längtan så stor att man så gärna vill veta även om man vet att risken finns att det blir negativt just för att man testat för tidigt. Så starkt av tjejer som klarar av att vänta medan man själv testat maniskt i flera dagar innan BIM både dag och kväll.

    Jag testade jättesvagt positivt på kvällen på Bim -3 dock negativt samma morgon. Sedan lika svagt positivt morgonen därpå.. jättekonstigt
  • Anonym1715

    Tjejer, har ni erfarenhet av att ni testat positivt på stickor tidigt, men att clearblue digitalt inte visat gravid tills senare?

  • LLucille

    Hej allesammans!

    Jag skulle behöva hjälp med äl stickor vet att det är grav test här inne men hoppas nån har mer koll än mig.

    Vet inte om det är positivt eller är det inte lika starkt som kontroll strecket. Behöver ett par extra ögon. Tack på förhand

  • Jooosen
    LLucille skrev 2017-09-09 10:28:36 följande:

    Hej allesammans!

    Jag skulle behöva hjälp med äl stickor vet att det är grav test här inne men hoppas nån har mer koll än mig.

    Vet inte om det är positivt eller är det inte lika starkt som kontroll strecket. Behöver ett par extra ögon. Tack på förhand


    Det är inte Pos ännu! Men testa om några timmar. Det kan gå fort och kanske blir positivt redan idag. Kom ihåg att det är lätt att missa stegringen. Lycka till :)
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • LLucille
    Jooosen skrev 2017-09-09 10:30:17 följande:

    Det är inte Pos ännu! Men testa om några timmar. Det kan gå fort och kanske blir positivt redan idag. Kom ihåg att det är lätt att missa stegringen. Lycka till :)


    Tusen tack för svar! då fortsätter jag att testa här hehe
  • Jooosen
    LLucille skrev 2017-09-09 10:49:09 följande:

    Tusen tack för svar! då fortsätter jag att testa här hehe


    Gör det! Försök ligg redan nu hehe :)
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • LLucille
    Jooosen skrev 2017-09-09 10:59:23 följande:

    Gör det! Försök ligg redan nu hehe :)


    Hehe oh ja ! har vart aktiva hela veckan för att öka chanserna här ;) hehe
  • Jsv17
    Anonym1715 skrev 2017-09-09 10:08:43 följande:

    Tjejer, har ni erfarenhet av att ni testat positivt på stickor tidigt, men att clearblue digitalt inte visat gravid tills senare?


    Ja jag fick positivt på Apotekets egna (ganska svagt) neg på digitalt men redan dagen efter fick jag positivt på det digitala med, jag hade även en jättesvag cb sticka som jag tolkade som spök då 2-3 dagar innan, testade inte digital då men den hade säker garanterat varit neg. Har följt andra i den här tråden med ganska svaga positiva som fått vänta några dagar med att plussa på det digitala.
    Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • Jsv17
    Anonym1715 skrev 2017-09-09 10:08:43 följande:

    Tjejer, har ni erfarenhet av att ni testat positivt på stickor tidigt, men att clearblue digitalt inte visat gravid tills senare?


    Kanske ska tillägga att detta var efter bim, den supersvaga cb stickan (som jag var säker på var spök) var på bim, neg på cb digital bim+2-3 och alltså inte tydligt positivt förrän bim +3-4

    Man läser om så många här inne som ger upp när det är blankt flera dagar innan bim, jag hade också koll på ägglossning, men jag hade förmodligen 2 stegringar, eller så fäste ägget sent, eller nåt, för gravid är jag med en sparkande lite pojke i v.28
    Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • Göteburgare
    Anonym1715 skrev 2017-09-09 10:07:01 följande:

    Kloka ord :) Ibland blir längtan så stor att man så gärna vill veta även om man vet att risken finns att det blir negativt just för att man testat för tidigt. Så starkt av tjejer som klarar av att vänta medan man själv testat maniskt i flera dagar innan BIM både dag och kväll.

    Jag testade jättesvagt positivt på kvällen på Bim -3 dock negativt samma morgon. Sedan lika svagt positivt morgonen därpå.. jättekonstigt


    Men man kan ju bli så himla besviken när det inte funkar. Jag var personligen inte speciellt ledsen över det. Men vissa har ju försökt i månader. Testade i princip för att det fanns en chans då vi hade kört utan skydd.

    Det där testet skulle vara från och med -6 eller något liknande, så var bomb på att jag inte var gravid då.

    Det låter ju som du sannolikt är gravid, men har testat stickor med olika känslighet. :) blir det ett svagt streck inom 1 minut eller vad det nu är, så är du ju gravid oavsett hur svagt strecket är. Färgämnet fäster inte på remsan så vidare det inte finns hormon. Sedan kan det ju vara färgrester och sånt som dummar sig. Men man ser ju klart och tydligt om det är streck eller färgrester :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester