• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Wonderfluff
    Skruttan855 skrev 2018-12-22 15:48:54 följande:

    Testade nyss med ett test från Predictor early, har aldrig provat förut, fanns på rea på apoteket ;) Imorse visade testlagrets sticka negativt med morgonurinen.

    Testgalen som man är 6 dgr innan bim, äl +8.

    Kanske spökstreck eller vad tror ni? Testade samma tid vid förra grav.


    Jag ser ett streck :)
  • Skruttan855
    Wonderfluff skrev 2018-12-22 15:55:09 följande:

    Jag ser ett streck :)


    Vågar knappt tro på det än. Förlorade en lillebror i oktober i v 21 pga kromosomavvikelser. Sorgen skulle bli något lättare att bära om vi fick glädjas åt ett nytt liv <3 Tänkte testa med ett digital på julafton. Håll tummarna för oss! Mannen vet inget än.
  • Eloons
    Skruttan855 skrev 2018-12-22 15:48:54 följande:

    Testade nyss med ett test från Predictor early, har aldrig provat förut, fanns på rea på apoteket ;) Imorse visade testlagrets sticka negativt med morgonurinen.

    Testgalen som man är 6 dgr innan bim, äl +8.

    Kanske spökstreck eller vad tror ni? Testade samma tid vid förra grav.


    Jag ser ett streck och dessa test har antingen vart tvärblanka när jag inte vart gravid och vid min första graviditet visade den svagt på äl+8
  • Skruttan855
    Eloons skrev 2018-12-22 16:41:12 följande:

    Jag ser ett streck och dessa test har antingen vart tvärblanka när jag inte vart gravid och vid min första graviditet visade den svagt på äl+8


    Så spännande! Tack för ditt svar <3
  • Bell13

    Dessa test brukar inte ge spökstreck.


    Skruttan855 skrev 2018-12-22 15:48:54 följande:

    Testade nyss med ett test från Predictor early, har aldrig provat förut, fanns på rea på apoteket ;) Imorse visade testlagrets sticka negativt med morgonurinen.

    Testgalen som man är 6 dgr innan bim, äl +8.

    Kanske spökstreck eller vad tror ni? Testade samma tid vid förra grav.


  • Skruttan855
    Bell13 skrev 2018-12-22 19:09:23 följande:

    Dessa test brukar inte ge spökstreck.


    Det låter lovande :) Ska hålla mig från att testa till julafton nu.
  • Berolfine

    Hej!

    Är lite förvirrad ang mitt test. Fick ?mens? 1 vecka förtidigt, men tänkte inte mycket på det, då jag har lite oregelbunden mens. Testade idag på morgonen och fick 2 streck. Är det bara ett spökstreck eller är jag gravid. Brukar ha runt 36, 38 dagars cykler. Så min mens ska ju komma imån eller på tisdag.

    Vad tror ni?

  • Emiliaaaa
    Berolfine skrev 2018-12-23 13:05:53 följande:

    Hej!

    Är lite förvirrad ang mitt test. Fick ?mens? 1 vecka förtidigt, men tänkte inte mycket på det, då jag har lite oregelbunden mens. Testade idag på morgonen och fick 2 streck. Är det bara ett spökstreck eller är jag gravid. Brukar ha runt 36, 38 dagars cykler. Så min mens ska ju komma imån eller på tisdag.

    Vad tror ni?


    Ser tyvärr inget, testa igen om 2 dagar:)
  • Berolfine
    Emiliaaaa skrev 2018-12-23 13:39:19 följande:

    Ser tyvärr inget, testa igen om 2 dagar:)


    Tack för titten :)

    Yes, blir att testa igen
  • Mawie

    [quote=79305168][quote-nick]Skruttan855 skrev 2018-12-22 15:48:54 följande:[/quote-nick]Testade nyss med ett test från Predictor early, har aldrig provat förut, fanns på rea på apoteket ;) Imorse visade testlagrets sticka negativt med morgonurinen.

    Testgalen som man är 6 dgr innan bim, äl +8.

    Kanske spökstreck eller vad tror ni? Testade samma tid vid förra grav.

    Ser två streck! Beklagar sorgen av eran son som inte fick stanna hos er.

    Vi förlorade våran dotter i v 39 för bara 3 månader sen och har också nyligen plussat.

    Så vet att känslorna blir lite extra känsliga, kram


    Ängeldotter 6/9-18
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester