• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Erla
    Wonderfluff skrev 2018-12-26 17:59:39 följande:

    Läste om folk som haft bättre resultat med äl-testet från graviditetskollen, än gravtestet. Tog detta nu. Vet att det blir positivt även vid mens, men jag har inte mens än, BIM -2. Jag gjorde ett sånt test några dar efter äl och då var det betydligt svagare. Hur skulle ni tolka detta?


    Det är ju inte positivt så jag hade tolkat det som att inget alls är på g och inväntat mens.
  • Emsopemso

    [quote=79312278][quote-nick]Jagerika skrev 2018-12-26 12:59:38 följande:[/quote-nick][/quote]

    Asså jag tycker mig se något svagt! :D nu håller jag en stor tumme för dig!! <3 <3 <3

  • Wonderfluff
    Erla skrev 2018-12-26 22:21:40 följande:

    Det är ju inte positivt så jag hade tolkat det som att inget alls är på g och inväntat mens.


    Du var ingen peppande person direkt. Många som plussar långt efter BIM, jag är bara på ÄL +14. Har ett antal symptom som ömma bröstvårtor och kräktes för ett par dar sen och det gör jag aldrig. Vi e nog olika du och jag. Jag ger inte upp så lätt.
  • Moall

    Svagt svagt streck idag på BIM. Vad tror ni? I somras när jag fick plus fick jag inte starkt förrän BIM+7 som sen tyvärr slutade i MA. Är det plus nu eller inte?

  • Anspråkslös
    Wonderfluff skrev 2018-12-26 19:21:28 följande:

    väldigt positivt. vad har du för symptom?


    Wow. Tack för att du kollade!

    Väldigt ömma bröst, sugen på saker jag vanligtvis inte äter, emotionell. Men också smärtor till och från som oroar mig, framför allt i äggstockarna. Känns inte helt bra, så ska ringa nån och se vad de säger.
  • Anspråkslös
    Skruttan855 skrev 2018-12-26 20:02:31 följande:

    Det där är ett väldigt fint positivt streck. Hoppas det är vad du önskar.


    Ja, det är vad jag önskar! Det är efter en inseminering. ????

    Men det är komplicerat. Fick ett röntgensvar efter att jag inseminerat som sa att min cervix tydligen är "breddökad" och jag kan ha en cysta... röntgade för något helt annat, så var inte beredd på det. Men jag ska ringa nån och se hur jag ska göra.

    Jag vill ju verkligen att detta ska gå bra!
  • Anspråkslös
    SofieElise skrev 2018-12-26 20:03:52 följande:

    Solklart plus! Grattis


    Tack! Jisses, jag trodde att det var tvunget att det syntes jättetydligt, haha.
  • Erla
    Wonderfluff skrev 2018-12-26 22:54:51 följande:

    Du var ingen peppande person direkt. Många som plussar långt efter BIM, jag är bara på ÄL +14. Har ett antal symptom som ömma bröstvårtor och kräktes för ett par dar sen och det gör jag aldrig. Vi e nog olika du och jag. Jag ger inte upp så lätt.


    Jag är väl mer realistisk kanske. Peppande är jag gärna, när det kan hjälpa. I detta faller hjälper det inte, men jag hade ju kunnat skriva något i stil med "oj wow vilket supermegastarkt ägglossningstest du har fått. Du är säkert gravid". På äl +14 kan de allra flesta få ett plus på gravtest. Självklart ska du inte ge upp, men det hade som sagt inte hjälpt dig om jag hade gett dig falska förhoppningar baserat på ett halvstarkt äl-test.
  • Bell13

    Jag ser ett väldigt svagt streck men kan inte avgöra om det är färgat eller bara grått.

    Har du testat med ett annat märke? Vet många som får spökstreck på billiga tester men sedan är det bara blankt på lite dyrare kvalitetstester. Önskar stort lycka till ändå


    Wonderfluff skrev 2018-12-26 14:14:28 följande:

    Taaack för du tittade! Är skitsvårt att får med på bild men jag ser också nått liter svagt!! :O


    Irriterande med dessa svaga streck! Ändå är de där varje gång. Vore det bara spökstreck borde det ändå va viss variation. Tog ett till nu, samma sak. Nu har jag inga såna tester kvar, lika bra det.

    [/quote]
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester