• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Bell13

    Ser ett tydligt streck på ditt test. Grattis du är gravid.


    Grynet123 skrev 2019-01-02 20:20:09 följande:

    Vad tror ni, bild från i morse ca 5min efter att testet togs. Beräknad mens typ nu på fredag/lördag.


  • Jagerika
    Smultronbär skrev 2019-01-03 06:44:15 följande:

    Kanske inte syns något här, men fick ett rus nu på morgonen när jag upptäckte en svag rosa skugga .. kan inte vänta tills jag kan göra ett nytt test.. :)


    Ser tyvärr inget och babyplan har jag alltid fått streck på, och aldrig varit gravid :/ byt märke om du kan och testa igen om några dagar :D håller tummarna!!
  • Snickesnack
    Corneliass skrev 2019-01-02 16:42:51 följande:

    Det är väl inprincip omöjligt att det är ett plus? Med tanke på att ägget fäster inte förrän 6-7 dagar efter ägglossning och det är inte förrän efter det som HCG börjar produceras, eller? 


    Fun fact:

    Faktiskt produceras hCG redan i morula-stadiet i äggledaren (man har till och med hittat mRNA för hCG ("ritningen") i enheter med bara 6-8 celler, alltså innan morulan). Det har då som funktion att förbereda livmodern för ankomst. Dock förekommer det inte i moderns kropp förrän efter implantationen :)
  • Jsv17
    MammaMu89 skrev 2019-01-02 15:25:45 följande:

    Positivt eller spökstreck?


    Jag ser! Det där tror jag är positivt!
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Grynet123 skrev 2019-01-02 20:20:09 följande:

    Vad tror ni, bild från i morse ca 5min efter att testet togs. Beräknad mens typ nu på fredag/lördag.


    Jag ser! Det där tror jag är positivt!
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Snickesnack skrev 2019-01-03 09:00:20 följande:

    Fun fact:

    Faktiskt produceras hCG redan i morula-stadiet i äggledaren (man har till och med hittat mRNA för hCG ("ritningen") i enheter med bara 6-8 celler, alltså innan morulan). Det har då som funktion att förbereda livmodern för ankomst. Dock förekommer det inte i moderns kropp förrän efter implantationen :)


    Det där har jag också läst! Och att faktiskt kan vara en av anledningarna till om ägget faktiskt fäster i livmodern, äggets/morulans förmåga att ?signalera sin ankomst? det finns studier som pekar på att om man försöker bli gravid och prickar äl (förutsatt då att mannen har normal spermieproduktion) blir ägget nästan alltid befruktat men att det är vanligt att det går snett redan på vägen ner och det fäster aldrig så vi får mens som vanligt.
    Pojke 9-12-17
  • MammaMu89
    Jsv17 skrev 2019-01-03 09:16:17 följande:

    Jag ser! Det där tror jag är positivt!


    Tack ???? hoppas verkligen de. Dom nya testerna kommer idag, så nu är de vara en låång väntan innan dom kommer
  • Snickesnack
    Jsv17 skrev 2019-01-03 09:45:41 följande:

    Det där har jag också läst! Och att faktiskt kan vara en av anledningarna till om ägget faktiskt fäster i livmodern, äggets/morulans förmåga att ?signalera sin ankomst? det finns studier som pekar på att om man försöker bli gravid och prickar äl (förutsatt då att mannen har normal spermieproduktion) blir ägget nästan alltid befruktat men att det är vanligt att det går snett redan på vägen ner och det fäster aldrig så vi får mens som vanligt.


    Just så. Riktigt intressant!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester