• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Bell13

    Ser ett väldigt svagt streck. Det är svagt för att vara efter bim. Men ett streck är väl ett streck.


    Angie08 skrev 2019-01-08 07:05:08 följande:

    Vad tror ni om detta?

    Är på bim+1.


  • Jsv17
    Angie08 skrev 2019-01-08 07:05:08 följande:

    Vad tror ni om detta?

    Är på bim+1.


    Har du någon koll på din lutealfas? Alltså hur många dagar efter äl är du på? Med en kort lutealfas så skulle ett test mycket väl kunna vara så där svagt bim+1

    Delar med mig av min stegring på clearblu, från ett så där svagt sedan under 10 dagar, testen är tagna från äl+ 10 till äl+20
    Pojke 9-12-17
  • Hallonpaj

    Testlagrets (ej morgonurin). Bilden tagen mellan 5-10 minuter enl instruktion. Efter ca 20 min började strecket försvinna. Testet är helt blankt nu. Vad tror ni?

    (Har ej koll på bim. Inte haft mens sedan mars 2015 pga av två täta graviditeter. Avslutat amning för 2 veckor sedan)

  • Angie08
    Jsv17 skrev 2019-01-08 16:17:14 följande:

    Har du någon koll på din lutealfas? Alltså hur många dagar efter äl är du på? Med en kort lutealfas så skulle ett test mycket väl kunna vara så där svagt bim+1

    Delar med mig av min stegring på clearblu, från ett så där svagt sedan under 10 dagar, testen är tagna från äl+ 10 till äl+20


    Har inte riktigt någon koll på ÄL, vet endast att jag har 28 dagar mellan menstruationerna.

    Testar igen imorgon så får vi se ????

    Ingen mens än i alla fall.
  • Erla
    Banuni skrev 2019-01-08 09:49:25 följande:

    Lite update:

    Är det illa om man får Gravid 1-2 på CB digital, men att stickan visar ett svagare streck än igår samtidigt.......

    Erfarenheter kring detta?! Känns ju inte som ett gott tecken i kombination med kraftig molvärk om nätterna.


    Jag hade både molvärk och varierande styrka på testen vid BIM. Var säker på mf då jag dagen efter mitt första, svaga, plus knappt kunde se ett andra streck. Då var de tagna på morgonen båda två. Går in i vecka 30 imorgon.
  • Banuni

    Alltså kag smälter på insidan av att läsa detta då det lugnar ner mig något så in i helvete.

    Funderade precis på om jag ska ta ett till imorgon eller inte. Har trots allt fått Gravid 1-2 på CB så jag borde ju skita i resten. Men det gåååår inte..... Samridigt tänker jag att om det är starkare så kommer kag ju bli ännu lugnare... Så svårt. Vad tycker du, ska jag testa imorgon bitti med sticka eller inte? Vilka test använde du?

    Tack för svar och grattis till din graviditet också <3


    Erla skrev 2019-01-08 20:47:01 följande:

    Jag hade både molvärk och varierande styrka på testen vid BIM. Var säker på mf då jag dagen efter mitt första, svaga, plus knappt kunde se ett andra streck. Då var de tagna på morgonen båda två. Går in i vecka 30 imorgon.


  • ollieboll
    Banuni skrev 2019-01-08 13:43:03 följande:

    Tusen tack för ditt svar!! Jag håller tummarna att det går lika bra för mig. Ja alltså det kunde verkligen göra ONT inatt varannan minut typ!!... men läste att det är ganska vanligt. Var ditt konstant om nätterna eller kom i perioder på någon minut?

    Det kom och gick lite, typ lite som kramper, ibland lungt och sen nästan som kramp i livmodern, jätte obehagligt men som sagt helt normalt, livmodern växer snabbt i början så inte konstigt att det gör ont... när molvärken slutade i vecka 10 va jag jätte orolig för det istället och trodde att bebisen slutat växa... aldrig är man nöjd

    .


  • ollieboll

    Det kom och gick lite, typ lite som kramper, ibland lungt och sen nästan som kramp i livmodern, jätte obehagligt men som sagt helt normalt, livmodern växer snabbt i början så inte konstigt att det gör ont... när molvärken slutade i vecka 10 va jag jätte orolig för det istället och trodde att bebisen slutat växa... aldrig är man nöjd


    Banuni skrev 2019-01-08 13:43:03 följande:

    Tusen tack för ditt svar!! Jag håller tummarna att det går lika bra för mig. Ja alltså det kunde verkligen göra ONT inatt varannan minut typ!!... men läste att det är ganska vanligt. Var ditt konstant om nätterna eller kom i perioder på någon minut?

    .


  • Banuni

    Ja precis så känner jag! Hahaha ellerhur....


    ollieboll skrev 2019-01-08 21:27:39 följande:

    Det kom och gick lite, typ lite som kramper, ibland lungt och sen nästan som kramp i livmodern, jätte obehagligt men som sagt helt normalt, livmodern växer snabbt i början så inte konstigt att det gör ont... när molvärken slutade i vecka 10 va jag jätte orolig för det istället och trodde att bebisen slutat växa... aldrig är man nöjd


  • Erla
    Banuni skrev 2019-01-08 20:55:48 följande:

    Alltså kag smälter på insidan av att läsa detta då det lugnar ner mig något så in i helvete.

    Funderade precis på om jag ska ta ett till imorgon eller inte. Har trots allt fått Gravid 1-2 på CB så jag borde ju skita i resten. Men det gåååår inte..... Samridigt tänker jag att om det är starkare så kommer kag ju bli ännu lugnare... Så svårt. Vad tycker du, ska jag testa imorgon bitti med sticka eller inte? Vilka test använde du?

    Tack för svar och grattis till din graviditet också <3


    Jag hade väldigt svårt att låta bli att testa haha :P tror jag testade varannan dag i en vecka för att vänta in hcg-ökning och få en tydligare stegring. Använde testlagrets stickor och cb digital med veckoindikator.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester