• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Loppan84
    villhasyskon2019 skrev 2019-03-04 15:23:52 följande:

    Aldrig mer babyplan alltså! Testade 3 olika märken imorse men inget visar positivt. Så antar att mina tester från babyplan visar fel..


    Men vilken dag är du på? Säker på att det bara inte är för tidigt med de andra märkena? Ser ju väldigt tydligt ut på babyplan iaf, nästan lite för tydligt för ett spök?! Hmmm
  • villhasyskon2019

    Nej inte för tidigt. Hade BIM i måndags. Fick plus på babyplan förra lördagen. På söndagen var det helt negativt. Måndagen med.. Sen fick jag mens. Men ville ändå följa upp med ett nytt test så tog det på lördagen och det var negativt. Testade på söndagen igen och fick då detta. Har under denna tid även testat med andra märken (testlagret, clearblue och apotekets egna) men alla visar negativt.

    Såhär såg mitt plus ut förra lördagen..


    Loppan84 skrev 2019-03-04 17:00:18 följande:

    Men vilken dag är du på? Säker på att det bara inte är för tidigt med de andra märkena? Ser ju väldigt tydligt ut på babyplan iaf, nästan lite för tydligt för ett spök?! Hmmm


  • Loppan84
    villhasyskon2019 skrev 2019-03-04 18:34:31 följande:

    Nej inte för tidigt. Hade BIM i måndags. Fick plus på babyplan förra lördagen. På söndagen var det helt negativt. Måndagen med.. Sen fick jag mens. Men ville ändå följa upp med ett nytt test så tog det på lördagen och det var negativt. Testade på söndagen igen och fick då detta. Har under denna tid även testat med andra märken (testlagret, clearblue och apotekets egna) men alla visar negativt.

    Såhär såg mitt plus ut förra lördagen..


    Gud vad konstigt. Låter som man ska undvika det då ja. Är några år sen jag försökte bli gravid sist men hängde en del här då och fick nu ett svagt minne av att babyplan och testlagret gav mycket spök. Kan der stämma? Samma märke?
  • halexan

    Detta är morgonens test. Gårdagens test var svagare, dock inte taget med morgonurin då. Haft lite (väldigt lite) brunrosa flytningar sen i söndags. Förmodligen på BIM +2 nu... Vad tror ni?

  • Sofiee89
    halexan skrev 2019-03-05 06:27:45 följande:

    Detta är morgonens test. Gårdagens test var svagare, dock inte taget med morgonurin då. Haft lite (väldigt lite) brunrosa flytningar sen i söndags. Förmodligen på BIM +2 nu... Vad tror ni?


    Tycker det ser och låter väldigt positivt!:)
  • SofieElise
    halexan skrev 2019-03-05 06:27:45 följande:

    Detta är morgonens test. Gårdagens test var svagare, dock inte taget med morgonurin då. Haft lite (väldigt lite) brunrosa flytningar sen i söndags. Förmodligen på BIM +2 nu... Vad tror ni?


    Det är positivt! Vågar mig på ett grattis! Hur många dgr efter ÄL? Tycker du borde kunna köpa ett digitalt och ta imorgon bitti :)
  • Johanna1986

    Ser svagt positivtit??


    halexan skrev 2019-03-05 06:27:45 följande:

    Detta är morgonens test. Gårdagens test var svagare, dock inte taget med morgonurin då. Haft lite (väldigt lite) brunrosa flytningar sen i söndags. Förmodligen på BIM +2 nu... Vad tror ni?


  • halexan
    SofieElise skrev 2019-03-05 06:45:49 följande:
    Det är positivt! Vågar mig på ett grattis! Hur många dgr efter ÄL? Tycker du borde kunna köpa ett digitalt och ta imorgon bitti :)
    17 dagar efter äl om mitt ägglossningstest stämde... Jag tog digitalt både i lördags och söndags men det stod ej gravid så det är därför jag är tveksam till om jag ev har en avstannad graviditet... Men nu blev ju iofs linjen starkare idag på detta testet. Dock är jag orolig över de blodblandade flytningarna också, mitt senaste missfall började så:( Usch vad jobbigt det är att inte veta om man ska vara glad eller inte! Väntar några dagar och köper ett digitalt då om det inte börjar blöda riktigt... Men tack för grattiset:)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester