• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • lilagrodautanben

    Okej då är du gravid :)


    Janniiique skrev 2019-03-12 23:14:26 följande:

    Men jag hittade en förklaring, och då verkar det inte alls vara så att alla ser ut så.


  • Dalia94
    Janniiique skrev 2019-03-12 23:14:26 följande:

    Men jag hittade en förklaring, och då verkar det inte alls vara så att alla ser ut så.


    När jag inte var gravid såg mitt exakt ut som ditt, ett starkt kontrollstreck och två svaga streck. När jag sen var gravid så var alla tre strecken lika starka som kontrollstrecket
  • osofin
    Janniiique skrev 2019-03-12 20:14:47 följande:

    Igår tog jag även ett CB test som visade sig "icke gravid`", men eftersom jag synat svaga streck så fick jag för mig igag att öppna upp CB testet och se. Vet att de inte rekommenderar att göra så men kunde inte låta bli. 

    Så vad tror ni?


    Så här har mina test sett it när jag INTE varit gravid. Sen har de strecken varit starkare när jag väl varit gravid. Hoppas det kan va till hjälp ....

  • Enmsik

    Någon här inne som testat one step graviditetstest. Mina är inköpta på tradera. Kan man lita på att dessa visar rätt eller ska jag köpa andra? Visar de svagare eller starkare än vanliga gravtest, typ testlagret, gravidkollen eller cb?

    Sååå tacksam för svar! :)

  • Bell13

    Du kan lita på dem MEN de är segare än andra.


    Enmsik skrev 2019-03-13 07:48:41 följande:

    Någon här inne som testat one step graviditetstest. Mina är inköpta på tradera. Kan man lita på att dessa visar rätt eller ska jag köpa andra? Visar de svagare eller starkare än vanliga gravtest, typ testlagret, gravidkollen eller cb?

    Sååå tacksam för svar! :)


  • tjockobbe
    Enmsik skrev 2019-03-13 07:48:41 följande:

    Någon här inne som testat one step graviditetstest. Mina är inköpta på tradera. Kan man lita på att dessa visar rätt eller ska jag köpa andra? Visar de svagare eller starkare än vanliga gravtest, typ testlagret, gravidkollen eller cb?

    Sååå tacksam för svar! :)


    De ger svaga, svaga streck länge. Har använt dem. Det är segt. Hade de som teststickor och sen när jag tyckte mig ha sett på dem i 2-3 dagar så köpte jag ett av apotekets egna märke som gav ett mycket tydligare svar. :) 
  • Nathaliejj

    Hoppas detta hjälper, första bilden INTE GRAVID, andra bilden GRAVID 1-2.


    Janniiique skrev 2019-03-12 23:14:26 följande:

    Men jag hittade en förklaring, och då verkar det inte alls vara så att alla ser ut så.


Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester