• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • lilagrodautanben

    Tyvärr låter det som så! :( undrar varför läkaren inte sa nåt? Märkligt.. du får testa igen en gång till om några dagar och se vad som händer! Ska verkligen hålla tummarna för dig!!


    Soligtochfint skrev 2019-05-20 16:11:45 följande:

    Har precis varit på ultraljud och fick inte det besked jag ville :( trodde jag var i vecka 8 och började blöda idag...fick komma in på undersökning och dom sa att det måste vara mycket mindre veckor än det ?borde vara?. är så tidigt att dom inte kunde se om det var ett foster där inne. Dom kunde inte svara på om det var ett missfall eller en ofarlig blödning och att jag bara inte är så långt gången som vi trott. Tog två gravtest nu för att kolla bara, och det är positivt båda...MEN clearblue digital visar 2-3 veckor, lika som det gjorde när jag testade för 2 veckor sen...! Betyder det att graviditeten har avstanna då veckorna inte ökar på testet?


  • Mudcakemonster
    lilagrodautanben skrev 2019-05-20 13:39:23 följande:

    Bättre bild med ungefär lika ljus. Dagens uppe och gårdagens nere


    Tycker de likadana :) precis samma problem som jag har.
  • lilagrodautanben

    Usch då.. fördubblas ju varannan dag så får hålla ut ett tag till :) är bara på äl+9 så det är gott om tid :)


    Mudcakemonster skrev 2019-05-20 17:16:18 följande:

    Tycker de likadana :) precis samma problem som jag har.


  • Mudcakemonster
    lilagrodautanben skrev 2019-05-20 17:32:20 följande:

    Usch då.. fördubblas ju varannan dag så får hålla ut ett tag till :) är bara på äl+9 så det är gott om tid :)


    Jodå, och läste någonstans att de kan fördubblas typ var tredje dag också :) håller tummarna!
  • lilagrodautanben

    Håller tummarna för oss båda!


    Mudcakemonster skrev 2019-05-20 17:45:01 följande:

    Jodå, och läste någonstans att de kan fördubblas typ var tredje dag också :) håller tummarna!


  • lilagrodautanben

    Lekte lite med dina bilder och jag tycker nästan gårdagen är en aning starkare.. kanske ovitrellen ändå? Mina va neg på dag 5 men vet ju hur det kan variera..


    Mudcakemonster skrev 2019-05-20 11:23:01 följande:

    Ser typ likadant ut idag.. borde det inte bli starkare? Är det ovitrellen som spökar ännu? Idag är det 10 dagar sedan jag tog den.

    Tycker att också den borde ändras och bli svagare..

    Såhär såg gårdagens ut:


  • Mudcakemonster
    lilagrodautanben skrev 2019-05-20 18:01:51 följande:

    Lekte lite med dina bilder och jag tycker nästan gårdagen är en aning starkare.. kanske ovitrellen ändå? Mina va neg på dag 5 men vet ju hur det kan variera..


    Men tänk också att det är två helt olika bilder. Så ljuset kan vara väldigt olika :)
  • BabyEA


    Är på ÄL+ 8 eller 9. Tog ett sånt clearblue rapid detection. Tog ur de från hylsan för man såg bättre då. Kan de ena redan visa positivt? Det är hela sträck och syntes svagt efter ca 3min.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester