• villsågärna38

    ÄD gravida lattemammor i Stockholm - nr 2

    Här kommer en ny tråd för oss som är gravida med hjälp av äggdonation och som bor i Stockholm med omnejd. Den här tråden är en uppföljare till den tidigare och vänder sig till dig som är gravid och väntar din bebis i vinter eller under 2012. Själv har jag BF 27/5 2012 om det går hela vägen den här gången.

    I den här tråden kan vi träffas och dryfta allt som rör vår graviditet och även våra behandlingar och vår historik. Jag har gjort mina behandlingar på Huddinge men alla är välkomna hit oavsett var ni har fått hjälp! Hoppas att vi framöver kommer att få dricka latte och umgås tillsammans med våra bebisar

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-06 19:06
    Även de som är ÄD-gravida och inte bor i Stockholm är välkomna till den här tråden så kan vi stötta och peppa varandra här

  • Svar på tråden ÄD gravida lattemammor i Stockholm - nr 2
  • Lillsudd

    Grattis till bra RUL Sissan Snart är hon här! Eller ja... halva tiden kvar

    Här är det intensivt, och jag undrar ibland över vad donatorerna egentligen hade för temperament, för DET är något jag faktiskt inte känner igen mig i. Utseendemässigt är vi komiskt nog rätt lika bortsett från alla de där parametrarna man faktiskt fick veta (hårfärg, ögonfärg, längdkurva, hudton), de är som väntat inte mina - men vi ser ut att ha samma öronform, ögonbryn och näsa. Men jisses jäklar vilket temperament hon har! Motgångar bemöts med stor frustration men lika snabbt som tårar och gnäll kommer är det istället det mest fantastiska skratt. Det är bara att hänga med i svängarna - och hon är så förbaskat ROLIG att umgås med. Hon är i särklass den finaste gåva jag någonsin fått.

    Hon har för övrigt inte läst böckerna om utveckling, för hon sitter utan stöd sedan en månad men tänker på inga villkors vis rulla. Hon höll på intensivt för två månader sedan men när hon väl kom upp till sida hade hon nått det hon ville och sket i resten Jag försöker verkligen låta henne ligga ned under dagarna (inte poppis - här ska sittas!) men just nu håller hon på att få de första tänderna och med detta temperament kan man väl säga att det är minsta motstånd som gäller sedan 5 dagar tillbaka - det är ändå så mycket gnäll att dagarna avslutas med Alvedon till henne (annars blir det tyvärr inte mycket sömn) och Treo till mig för att mitt stackars huvud har fått spunk av ljudet. Men jag börjar se ljuset, eller rättare sagt... den andra tanden verkar börja se ljuset och då ska det väl lugna sig. Temperament var det Men den andra sidan av det är att hon är fruktansvärt kul. Ingen lugn stund

  • myran

    Hej! Jag är nu i v 18 och undrar om det är fler på tråden som är gravida? Eller har ni alla fått era små? Letar efter en ÄD-gravidtråd, känns som att det inte alltid är bästa  läget att skriva om graviditeten på min gamla tråd där de flesta väntar på försök eller donatorer... Passar jag in här? Flört

    Kram Myran

  • Sissan

    Myran då är vi nästa samma
    På g in i 20
    När gjorde du insättningen?

    Lie71jo allt är finfint och allt går bra
    Skönt att höra att allt rullar på

    Lillsudd det verkar som om du har full rulle hemma, intensivt men hääääärligt

  • myran
    Jag har en fråga: Ni som fått göra NOTCH UL, är det för att fostret varit litet d.v.s. under kurvan på tidigare UL? Min barnmorska säger att vi inte behöver göra det då allt ser normalt ut och fostret t.o.m. ligger över kurvan storleksmässigt.

    Kram Myran
  • Fruhn

    Myran: vi fick göra notch innan de gjort tillväxt ul, enligt läkaren på spec. mödravården är det rutin vid äggdonation i och med den ökade risken för havandeskapsförgiftning. Jag har i och för sig fler riskfaktorer, men fick intrycket av att äd är tillräckligt för att göra notch. Jag bor i Stockholm, det kanske är olika riktlinjer i olika landsting?

  • myran

    Tack Fruhn! Hmmm... Jag bor ju också i Stockholm. Jag har väl inte några andra faktorer än ÄD och ålder (44), alla värden är bra men jag har se'n start lite högt BMI. Har dock bara gått upp 3 kg hittills och bebisen växer som den ska och mer därtill. Ska nog tjata på dem att utveckla resonemanget lite mer...

    Finns det fler erfarenheter därute?

  • Lillsudd

    Jag antar att jag inte gjorde notch eftersom jag inte ens vet vad det är Gjorde bara ett TUL som extra pga ÄD och sedan i samband med smärta och så när blodtrycket började rassla uppåt... Hade iofs inga andra riskfaktorer, fast jag "räknades som äldre" eftersom jag varit igenom klimakteriet... eller hur det nu var...

Svar på tråden ÄD gravida lattemammor i Stockholm - nr 2