• Anonym

    Venlafaxin, någon som har erfarenheter?

    Har ätit Zoloft i tio år men eftersom dom inte fungerat särskilt bra dom senaste åren så har en läkare nu bytt ut som mot Venlafaxin.
    Är nu uppe i 150 mg sen 10 dagar.
    Har haft ångest, social fobi, depressioner, självskadebeteende, agressionsproblem med mera i c:a tio år nu.
    Någon som har erfarenhet av denna medicin, är den bra?

  • Svar på tråden Venlafaxin, någon som har erfarenheter?
  • Anonym

    Åt den i nåt år ungefär. Fungerade bra, mådde bättre och blev mycket mer social, jämnare i humöret mm.
    Problemet vara att sluta med dem! Fyyy 17....Rynkar på näsan
    Nu är det ca ett halvår sedan...men aldrig mer kan jag säga!

    Hoppas du mår bra på dem och att de hjälper Glad  

        

  • Breakdown

    Jag har ätit den i ca ett år nu, och utan venlafaxin hade jag inte orkat mer, den bästa medicin jag ätit.
    Mår för en gångs skull helt okej, orkar med vardagen och är mycket jämnare i humöret.
    Jag har hört att den är mega-svår att sluta med, men än så länge är det inte aktuellt för mig ändå.

  • Anonym (Anna)

    Jag äter den sen ca 1 år tillbaka mot GAD och OCD och social fobi. Det är den överlägset bästa medicin jag haft och kommer äta den hela livet!

  • Anonym (bella)

    Mig hjälpte den inte ett skvatt och att sluta med den har jämförts med att tända av på heroin. Vill inte skrämma dig, hoppas den hjälper dig att må bättre. Men var beredd på en enländes - utsättning när den dagen kommer.

  • Anonym (:()

    Jag tar också Venlafaxin sen något år tillbaka, är nu uppe i 225 mg och det funkar kanon.

    Men nu är det så att jag kanske, kanske är gravid (oplanerat men välkommet) och då måste jag väl sluta? Fy sjutton vad jag bävar för det.... jag var utan medicinen i några dagar för ett tag sen och trodde jag skulle dö. Det var rena tortyren. Spydde, grät, skakade, blev aggressiv och komplett galen.

    Kan inte gravtesta än, men snart... wish me luck.

  • As mamma

    Venlafaxin är väldigt bra! Har bytt till Zoloft nu när jag är gravid (finns inte många studier på Venlafaxin så bäst att undvika den), men ska byta tillbaka sen :)

  • Anonym (:()

    Hur var det att byta från Venla till Zoloft? Abstinens?

  • Anova

    Bytte från Citalopram (SSRI) till Venlafaxin (SNRI) för ett tag sedan och det fungerar bättre än väntat. SSRI fungerade inte alls (Zoloft är väl SSRI?), kanske för att jag är bipolär?

  • Anonym (Anna)
    Anonym (:() skrev 2011-10-08 13:11:42 följande:
    Jag tar också Venlafaxin sen något år tillbaka, är nu uppe i 225 mg och det funkar kanon.

    Men nu är det så att jag kanske, kanske är gravid (oplanerat men välkommet) och då måste jag väl sluta? Fy sjutton vad jag bävar för det.... jag var utan medicinen i några dagar för ett tag sen och trodde jag skulle dö. Det var rena tortyren. Spydde, grät, skakade, blev aggressiv och komplett galen.

    Kan inte gravtesta än, men snart... wish me luck.
    Jag kommer äta venlafaxin om jag blir gravid.
Svar på tråden Venlafaxin, någon som har erfarenheter?