• tomten är far till alla barn
    Äldre 23 Oct 19:24
    6412 visningar
    35 svar
    35
    6412

    Avpixlat.info tar över efter Politiskt Inkorrekt

    Då var det klart med en ny websida som tar över efter Politiskt Inkorrekt. Troligtvis kommer nya sidan likt PI granska diverse medier i Sverige som döljer sanningar eller få fram information som övrig media väljer att förtiga.

    avpixlat.info/

    Jag tror den nya sidan blir en hit och en ny politisk maktfaktor i Sverige. Vad tror ni?

  • Svar på tråden Avpixlat.info tar över efter Politiskt Inkorrekt
  • FMGA
    Äldre 31 Dec 13:46
    #21
    fisförnäm skrev 2011-12-31 12:39:19 följande:
    Det är inte en så märklig figur när du tänker efter och tittar på mobbningen som sker mot SD. Jag tror dock denna figur är sällsynt, du gör en höna av en fjäder som vanligt.

    Även om din sista jävligt onödiga kommentar skulle stämma så undrar jag lite över vad det spelar för roll. Är inte dess väljare lika värda som andra?
    Hur ser du på det faktum att SD:s riksdagsledamöter är de mest högutbildade i riksdagen?
    Mm, kanske det - men mitt inlägg var avsett att läsas mot bakgrund att tråden handlar om en så slipprig sajt som avpixlat, och min tanke var att om axpixlat kan MENA hela tiden kan väl jag tillåta mig att mena en enstaka gång

    Sverigedemokraten som en landsbygdsboende, bidragskrävande man med hämtfru från Thailand är kanske en ren anekdot, men jag uppskattade den då en vän som arbetat som läkare på skånska landsbygden tog upp dilemmat med  thailändskor som kommer till vårdcentralen tyst lidande av sina blessyrer.

    Jag tycker detta är ett utmärkt exempel på hur gärna vi tar till oss det som bekräftar våra fördomar, när min vän läkaren sa att männen i princip var sverigedemokrater hela bunten var mitt behov att ifrågasätta detta minimalt. Alltså precis som axpixlat fungerar - med skillnad att offren för "skitsnacket" inte var invandrare. 
  • psak
    Äldre 1 Jan 13:23
    #22

    Kul att se att det vinner mark. Jag vill uppmana alla som välkomnar liknande sidor att sprida budskapet om avpixlat, flashback m fl till vänner och bekanta mm så att allt fler kan få tillgång till en heltäckande nyhetsrapportering.

  • Äldre 9 Jan 18:52
    #23
    psak skrev 2012-01-01 13:23:16 följande:
    Kul att se att det vinner mark. Jag vill uppmana alla som välkomnar liknande sidor att sprida budskapet om avpixlat, flashback m fl till vänner och bekanta mm så att allt fler kan få tillgång till en heltäckande nyhetsrapportering.
    Och när ni ändå är igång får ni länka till breiviks manifest och Ekeroths andra facistoida kontakter...
  • psak
    Äldre 9 Jan 20:38
    #24
    Ja, fy så hemskt och fascistiskt att titta på de sidor jag nämnde. Alla borde vara lika smarta som du och lita blint på vår neutrala gammelmedia!
  • Äldre 12 Jan 03:43
    #25

    Populariteten för Avpixlat har nu kommit upp på samma nivå som PI var när dom la ner.

    avpixlat.info/2012/01/11/avpixlat-nu-storre-an-politiskt-inkorrekt-och-tanker-fortsatta-vaxa/ 

  • tomten är far till alla barn
    Äldre 20 Jan 05:29
    #26

    Nu populärare än FL!

    www.alexa.com

  • tomten är far till alla barn
    Äldre 27 Mar 23:20
    #27

    Nu större än ams.se (41) och snart ikapp flashback (36) är avpixlat nu på plats 39 över Sveriges mest besökta webbplats. Helt otroligt vad som kan ske på 6 månader i Sverige.

  • Tidsre­senäre­n 2012
    Äldre 2 Apr 01:58
    #29

    Nu visar en av Avpixlat-krönikörerna ansiktet. Det har nog aldrig hänt förut?
    En söt tjej på 18 år dessutom.
    avpixlat.info/2012/04/01/ny-kronikor-pa-avpixlat-felicia-lindell/ 

  • psak
    Äldre 2 Apr 20:23
    #30
    Tidsresenären 2012 skrev 2012-04-02 01:58:33 följande:
    Nu visar en av Avpixlat-krönikörerna ansiktet. Det har nog aldrig hänt förut?
    En söt tjej på 18 år dessutom.
    avpixlat.info/2012/04/01/ny-kronikor-pa-avpix...
    Och av bilden att döma med någon slags invandrarbakgrund dessutom? Ännu ett bevis på att inte bara pursvenskar ser vad som händer med landet.
  • Lorala­i
    Äldre 3 Apr 13:25
    #31
    tomten är far till alla barn skrev 2011-10-23 19:24:09 följande:
    Då var det klart med en ny websida som tar över efter Politiskt Inkorrekt. Troligtvis kommer nya sidan likt PI granska diverse medier i Sverige som döljer sanningar eller få fram information som övrig media väljer att förtiga.

    avpixlat.info/

    Jag tror den nya sidan blir en hit och en ny politisk maktfaktor i Sverige. Vad tror ni?
    Det är ingen skillnad på varken PI eller avpixlat jämfört med den gamla vanliga skräpmedian som finns. Avpixlat känns lika oseriöst som PI för mig. Har hittat flera platser de ljuger på, hänvisar till absolut felaktig så kallad fakta och annat skräp. Vilken tur att det finns människor som är beredda att sprida detta i Sverige, och även utomlands, hur oseriösa och rasistiska de som skriver är.
  • Gördet­nu
    Äldre 4 Apr 11:48
    #32
    Loralai skrev 2012-04-03 13:25:35 följande:
    Det är ingen skillnad på varken PI eller avpixlat jämfört med den gamla vanliga skräpmedian som finns. Avpixlat känns lika oseriöst som PI för mig. Har hittat flera platser de ljuger på, hänvisar till absolut felaktig så kallad fakta och annat skräp. Vilken tur att det finns människor som är beredda att sprida detta i Sverige, och även utomlands, hur oseriösa och rasistiska de som skriver är.
    Hurpass oseriösa de var/är får man väl överlåta till läsarna att avgöra, är en sajt för dålig får den ju inga läsare.
    Och vice versa, är den bra , lockar den till sig nya läsare hela tiden och behåller de gamla.
  • DeLuxe­Mamma
    Äldre 21 Apr 17:38
    #33

    www.avpixlat.info nu på 38.e plats i Sverige enligt Alexa, väldigt roligt att en alternativ mediekanal kan gå så långt, är inte på något sätt förvånad . Redaktionen på AP gör ett monsterjobb med otaliga och intressanta uppdateringar varje dag.

    Sen tror jag lite att gemene svensk börjar ledsna på gammelmedias subjektivitet i många frågor, speciellt i mångkultursfrågan

  • DeLuxe­Mamma
    Äldre 21 Apr 21:18
    #34

    Förresten, någon som vet något mer om Felicia Lindell som är söndagskrönikör på Avpixlat ? Har hon skrivit någon annanstans? Har hon någon position i SD.s ungdomsförbund el liknande?

    Hon har ett svenskklingande namn men ser ut att ha persiskt(?) ursprung utseendemässigt, kanske adopterad?
    Hursom, älskade hennes krönika om mångkultur och skolan:

    avpixlat.info/2012/03/02/nej-till-mangkultur-i-skolan/

    Hon skriver väldigt bra och med stor medvetenhet trots hennes ringa ålder på 18 år.

    Mina två äldsta barn går i en väldigt mångkulturell skola med ca 40% utländska och ca 60% svenska ungdomar och känner igen mig väldigt mycket i det hon skriver, framförallt då det kommer till svenskfientligheten och det är framförallt dottern som dragit det tunga lasset där, hon är (tyvärr!?) blond och blåögd och blir ofta väldigt ledsen av alla orden hon får slängd efter sig och vågar sällan försvara sig då det är sådan aggressiv stämning på skolan.

    Finns givetvis många andra problem med och jag överväger nu att faktiskt flytta med barnen till annan ort trots att jag trivs väldigt bra med mitt nuvarande arbete och lägenhet men tryggheten och välmåendet för mina barn är det viktigaste hur man än vrider och vänder på saken. Blir så arg på våra ledande politiker som vägrar att ta ansvar för landets utveckling och man ser snart inget annat än lögner och vinklingar hit och dit.

  • psak
    Äldre 22 Apr 18:28
    #35
    DeLuxeMamma skrev 2012-04-21 21:18:52 följande:
    Förresten, någon som vet något mer om Felicia Lindell som är söndagskrönikör på Avpixlat ? Har hon skrivit någon annanstans? Har hon någon position i SD.s ungdomsförbund el liknande?

    Hon har ett svenskklingande namn men ser ut att ha persiskt(?) ursprung utseendemässigt, kanske adopterad?
    Hursom, älskade hennes krönika om mångkultur och skolan:

    avpixlat.info/2012/03/02/nej-till-mangkultur-.../

    Hon skriver väldigt bra och med stor medvetenhet trots hennes ringa ålder på 18 år.

    Mina två äldsta barn går i en väldigt mångkulturell skola med ca 40% utländska och ca 60% svenska ungdomar och känner igen mig väldigt mycket i det hon skriver, framförallt då det kommer till svenskfientligheten och det är framförallt dottern som dragit det tunga lasset där, hon är (tyvärr!?) blond och blåögd och blir ofta väldigt ledsen av alla orden hon får slängd efter sig och vågar sällan försvara sig då det är sådan aggressiv stämning på skolan.

    Finns givetvis många andra problem med och jag överväger nu att faktiskt flytta med barnen till annan ort trots att jag trivs väldigt bra med mitt nuvarande arbete och lägenhet men tryggheten och välmåendet för mina barn är det viktigaste hur man än vrider och vänder på saken. Blir så arg på våra ledande politiker som vägrar att ta ansvar för landets utveckling och man ser snart inget annat än lögner och vinklingar hit och dit.
    Vet inte exakt men har för mig att jag sett hennes namn i någon SD-kontext. Det fanns en kort skvallertråd om henne på flashback där en av de mest extrema medlemmarna, "skogsvatte" kastade skit på AP för att de låter en icke-svensk skriva krönikörer. För mig spelar inte svart, vit, gul eller grön någon roll när man har Sveriges bästa för ögonen.
    Trist att läsa om dina ungars situation i plugget förresten Rynkar på näsan
Svar på tråden Avpixlat.info tar över efter Politiskt Inkorrekt