• Anonym (lurad­)
    Äldre 28 Oct 14:32
    17406 visningar
    44 svar
    44
    17406

    verkar ha blivit blåst av smsguld.se!!!!

    är såå ledsen just nu.. tog mina ärvda smycken och smycken jag fått i konfirmationspresent och studentpresent - och valde att sälja dem för att kunna försörja min familj!!!
    vi hade extremt mycket räkningar denna månaden och mindre inkomst.. 
     

    skickade in mina smycken till smsguld.se den 18 oktober.
    19oktober får jag ett sms att guldet är mottaget och värderat - jag hade vägt det här hemma innan själv så det stämde med vikt och pris!

    vidare så stod det också att utbetalning skulle ske, loggade in på min inloggning på deras hemsida och där står det att utbetalning sker den 20 oktober.
    och att utbetalningen kan ta 2-4 dagar eftersom att man kan ha olika banker osv, så långt är jag med!!!!

    MEN idag är det den 28oktober och jag har inte fått in några pengar fortfarande!!
    I tisdags meddelade dem att det hade blivit fel på deras "fil" de skickat till banken så de skickade en ny och utlovade pengar på torsdag den 27oktober eller allra senast på fredagen den 28oktober - dvs idag!!

    jag var så jävla dum att jag inte googlade ordentligt INNAN jag valde att "sälja" mina smycken till smsguld.se!!!!! :(((
    känner mig så LURAD och kränkt!!! :(((

    kommer ABSOLUT att anmäla dem både till polisen och ARN! helt klart!!

    MEN vad tjänar det till just nu, här sitter jag med bara 185:- kvar på kontot!! 
     vill bara lägga mig ner och dö... :((((((

    idiotjävlar!!! ursäkta uttrycket, men jag blir såååå ARG!!!!!

    /lurad 

  • Svar på tråden verkar ha blivit blåst av smsguld.se!!!!
  • Anonym (bra)
    Äldre 28 Oct 16:34
    #31

    För mig funkade det superbra.

  • Anonym (Okej)
    Äldre 28 Oct 18:45
    #32

    Det har fungerat jätte bra för mig dom gångerna jag har sålt till dom men det har tagit tid innan jag har fått mina pengar vilket är lite trist men pengarna har alltid kommit så jag tror du kommer att få dina också.
    Håller tummarna för dig

  • sirisd­otter
    Äldre 28 Oct 20:30
    #33

    Föredrog att sälja direkt och få pengarna i handen,   till någon av de kringresande företagen,  som hyr in  sig på hotell.   Tvivlar dock på   att SMS-guld skulle kunna hålla på år  efter år  om de inte betalar för guldet man skickar till dem.

  • Äldre 28 Oct 20:39
    #34

    Jag hoppas det verkligen blivit något fel på överföringen och att pengarna anländer, sätt lite press på dem igen under måndagen!

    Sedan vill jag också inflika att det är väl(?) vansinne att skicka iväg guldsmycken. Dels riskerar de att "komma bort", bli felvägda och att det kanske blir strul med överföringen som i ditt fall TS. Hos en guldsmed får man pengarna direkt och ofta betalar de mer per gram.

  • Anonym (lurad­) Trådstartaren
    Äldre 28 Oct 21:40
    #35

    jo absolut Indianica! Så är det ju...... kommer INTE göra om det om vi säger så!

    fick mina pengar i sista stund idag!!
    de hade slutligen efter MYCKET tjat från oss gjort en MANUELL överföring IDAG!!! suck!
    så det kändes som det var precis sådär på fisens mosse....

    de får fan ingen guldstjärna i kanten utav mig precis.. 

    tack för alla era svar iaf! 

  • Äldre 28 Oct 21:44
    #36

    Jag har skickat guld till de ett par gånger och det har funkat klockrent, men det verkar som om det varit mycket strul med swedbank de sista dagarna. Jag tror inte de fösökt lura dig.

  • Äldre 28 Oct 22:44
    #37
    Anonym (lurad) skrev 2011-10-28 21:40:26 följande:
    jo absolut Indianica! Så är det ju...... kommer INTE göra om det om vi säger så!

    fick mina pengar i sista stund idag!!
    de hade slutligen efter MYCKET tjat från oss gjort en MANUELL överföring IDAG!!! suck!
    så det kändes som det var precis sådär på fisens mosse....

    de får fan ingen guldstjärna i kanten utav mig precis.. 

    tack för alla era svar iaf! 
    Bra! Skönt!

  • Silver­LadyG
    Äldre 28 Oct 22:49
    #39
    Anonym (Loloo) skrev 2011-10-28 15:10:36 följande:
    Men om du vet om detta varför sålde du till dom från början? Bättre att ta smyckena till en guldaffär och där få pengar i HANDEN i utbyte mot guldet. Jag hade ALDRIG skickat iväg mitt guld.
    precis, speciellt värdefulla saker skulle jag aldrig posta. Fy det finns dumma och blåsta människor...
  • Anonym (fisen­s mosse)
    Äldre 28 Oct 22:52
    #40

    Fisens mosse haha. Var tvungen att googla för att kolla om det ens fanns ett sådant uttryck =).

  • sirisd­otter
    Äldre 29 Oct 05:30
    #40
    Indianica skrev 2011-10-28 20:39:02 följande:
    Jag hoppas det verkligen blivit något fel på överföringen och att pengarna anländer, sätt lite press på dem igen under måndagen!

    Sedan vill jag också inflika att det är väl(?) vansinne att skicka iväg guldsmycken. Dels riskerar de att "komma bort", bli felvägda och att det kanske blir strul med överföringen som i ditt fall TS. Hos en guldsmed får man pengarna direkt och ofta betalar de mer per gram.
    Och när grannen sålde guld på hotell till kringresande uppköpare -  de betalar bättre än vår guldsmed i stan -  kritiserade vuxne sonen henne att hon INTE  i st skickat guldet till sms-guld....    Sonen uppgav att sms-guld betalar bättre.    Och grannfrun (och jag)   uppskattade att sitta med vid värderingen,  att slippa posta smyckena  - trots försäkring och värdepåsar.    Jag fick rådet att -  om jag ville sälja  vissa ärvda smycken -  INTE  sälja dem efter vikt utan på aution som smycken.
  • Anna Paulit­a
    Äldre 29 Oct 12:57
    #41
    SilverLadyG skrev 2011-10-28 22:49:11 följande:
    precis, speciellt värdefulla saker skulle jag aldrig posta. Fy det finns dumma och blåsta människor...

    Jag har sålt vis Guldbrev och det var försäkrat upp till 100 000, känne
  • Anna Paulit­a
    Äldre 29 Oct 12:59
    #42

    ...oj det smet i väg väl tidigt....

    hur som helst var jag aldrig orolig just för att det var försäkrat. Det är ju inte som att lägga ett vanligt brev på lådan direkt. 


  • Anonym
    Äldre 30 Oct 10:31
    #43
    Anonym (lurad) skrev 2011-10-28 21:40:26 följande:
    jo absolut Indianica! Så är det ju...... kommer INTE göra om det om vi säger så!

    fick mina pengar i sista stund idag!!
    de hade slutligen efter MYCKET tjat från oss gjort en MANUELL överföring IDAG!!! suck!
    så det kändes som det var precis sådär på fisens mosse....

    de får fan ingen guldstjärna i kanten utav mig precis.. 

    tack för alla era svar iaf! 

    De har ju inte lurat dig??

    Hur kan man ha så lite pengar precis efter lön?

    Ta inte ut din frustration på andra. Ta ansvar för din situation istället, då går energin åt till något bra.
  • Äldre 30 Oct 15:58
    #44
    Anonym (lurad) skrev 2011-10-28 21:40:26 följande:
    jo absolut Indianica! Så är det ju...... kommer INTE göra om det om vi säger så!

    fick mina pengar i sista stund idag!!
    de hade slutligen efter MYCKET tjat från oss gjort en MANUELL överföring IDAG!!! suck!
    så det kändes som det var precis sådär på fisens mosse....

    de får fan ingen guldstjärna i kanten utav mig precis.. 

    tack för alla era svar iaf! 
    Nu förstår jag inte riktigt.

    Då är du ju uppe i 4 BANKDAGAR precis vad dom utlovade från början
Svar på tråden verkar ha blivit blåst av smsguld.se!!!!