• Äldre 5 Nov 19:53
    35570 visningar
    120 svar
    120
    35570

    Vad har du för smeknamn på ditt barn?

    Lite nyfiken på vad ni kallar era barn för. Då menar jag inte att man kallar Joakim för Jocke eller Louise för Lollo utan andra smeknamn som inte kan kopplas till namnet direkt. Berätta också gärna varför ni kallar dom för det. 

    Glad
     


    ?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Svar på tråden Vad har du för smeknamn på ditt barn?
  • Äldre 7 Jul 00:41

    Mina två kallas (förutom sina namn och varianter på namnen): Lillis, lillonsson, lillungen, lillånius, prinspojken, pojkungen, grisen, nöffe, ogge-bogge, bäret, lilla bullen, bullungen, bäbisen, bläbis, bläbonsson. Hungu, bolle... Säkert många fler, smeknamnen haglar härhemma, både till barnen och katten.

  • Litet My
    Äldre 7 Jul 00:45

    Trollet och Korven...haha


    Minstingen på 10 månader för att hon ser ut som ett troll i håret och Korven på 7 åringen för att vi kallade honom "Hampuskorven" när han var liten och korvade runt.

  • Äldre 9 Jul 13:26

    Liv kallas också för Lilla vild och yrvädret.

    Gillar inte när folk kallar henne för prinsessan. 


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • Äldre 14 Jul 20:12

    sanna - hönan ,agda o padda
    neo- lill snorre eller lill snabel
    thilie - talle

  • Mörksu­ggan
    Äldre 14 Jul 20:15

    Skrutt och lilla skrot, bus, snuttis


    Man ska inte tro på allt som är sant...
  • trollv­urpan
    Äldre 14 Jul 20:41

    Vi kallat vår bebis för Tummen redan tidigt stadie i magen ..hon heter Alva men går under tummen ;) ...sen blir de trollet och tofflan ...och ganska ofta poopmashine;)

  • Äldre 15 Jul 16:02

    Lukas kallar vi för Fantas, bubi och trill
    Piper kallar vi för smile, tinker och luffsann
    Emma kallar vi för villain, tuffi och orlan
    Molly kallar vi för belle, sweden girl och mum,mum   
    och Miah kallar vi för Minnie, princess och munnie 

  • Äldre 30 Jul 07:45

    Gullrumpa, gullråtta, grodan och skruttan är nog de som är vanligast förekommande här. Hon heter egentligen Märta Glad.

  • Solgli­mtar
    Äldre 30 Jul 07:53

    Ibland kallar jag minstingen för Shitface.

  • theea
    Äldre 30 Jul 07:53

    Otto har jag kallat min dotter ända sen koliktiden, hon var en riktig gnäll otto, och nu kallar alla henne för det Glad hon heter egentligen Hanna. klart jag säger andra namn som hjärtat, gumman, hannisen och hanna panna pyttepö men otto är det vanligaste och det hon lyssnar bäst till.

  • Äldre 30 Jul 07:59

    Lillkott och gurkan kallar vi våra.

  • moi01
    Äldre 8 Jun 23:53

    Jag kallar min syster för fjun eller dun eller dust för hon e så mjuk i överläppen där har hon små fjunstrån som jag tycker e så gulliga och hon tycker mina mistaccher e gulliga lite aträvate e de än djun

  • moi01
    Äldre 8 Jun 23:54
    moi01 skrev 2018-06-08 23:53:21 följande:

    Jag kallar min syster för fjun eller dun eller dust för hon e så mjuk i överläppen där har hon små fjunstrån som jag tycker e så gulliga och hon tycker mina mistaccher e gulliga lite aträvate e de än djun


    Hpn brukar kalla mig strävboll för aty jag jar sräva mem mjuka fjun
  • moi01
    Äldre 8 Jun 23:55
    moi01 skrev 2018-06-08 23:53:21 följande:

    Jag kallar min syster för fjun eller dun eller dust för hon e så mjuk i överläppen där har hon små fjunstrån som jag tycker e så gulliga och hon tycker mina mistaccher e gulliga lite aträvate e de än djun


    aträvate e de än djun--> strävare än fjun*
  • Äldre 9 Jun 17:18

    Min första dotter kallas Clara, clutch (heter clara) Andra dottern har alltid kallats veris (heter vera) min son kallas Vicke, Vickan, vicatorus, gogglo, doydoy (heter victor)

  • Äldre 9 Jun 17:24

    Sonen kallade jag ofta hjärtat och lilla gubben. Min dotter för dockan, hon föddes i vecka 35 och var liten.

    Mitt barnbarn kallar jag ofta Brasse eller lillbrasse eftersom han älskar korv lika mycket som Brasse gjorde i Fem myror....

  • Äldre 9 Jun 17:30
    fluu skrev 2012-07-09 13:26:07 följande:
    Liv kallas också för Lilla vild och yrvädret.

    Gillar inte när folk kallar henne för prinsessan. 
    Fint att läsa ett så gammalt svar. Jag hade glömt att ungen kallades för "lilla vild". Numer kallas hon mest bara "Putte" eller sitt namn.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 10 Jun 20:01

    Vår son kallas för alla möjliga gullegullnamn. Plutten, skruttunge, skruttis osv osv. Och diverse varianter på hans tilltalsnamn.

  • Äldre 10 Jun 20:09

    Äldste sonen "Putzi", dottern "sötnos".

  • Äldre 12 Jun 09:48

    Lillstrumpan och systeryster

    Poppischnoppi

    Alexpralexpralin

    Har två barn : Alexander och Filippa

Svar på tråden Vad har du för smeknamn på ditt barn?