• Cloudb­erry
    Äldre 24 Nov 17:50
    16687 visningar
    59 svar
    59
    16687

    När är det lättast att vara förälder?

    Jag fullkomligt älskar bebistiden och fram tills ungen är två år sen blir det jobbigare.

    Hur känner du och varför?

  • Svar på tråden När är det lättast att vara förälder?
  • Äldre 24 Nov 18:03
    #1

    Jag föredrar tiden när dom är lite större, då man kan göra saker tillsammans. Jag gillar när dom blir så stora att dom börjar kommunicera och bli små personligheter.
    Ju äldre dom blir desto roligare blir barnen. Mej jobb förvisso, men mer utbyte tillbaka.

     Bebistiden ser jag mer som en transportsträcka dit. Visst är som bebisar bedårande, men jag tycker att den tiden mest domineras av amning och ständig sömnbrist.

  • Äldre 24 Nov 18:03
    #2

    Jag älskar också bebistiden väldigt mycket, men tycker det är helt underbart när barnet blir äldre (min äldsta är nu 3 år) och man kan kommunicera med dom, dom säger ju helt underbara saker. Dock kan jag inte påstå att jag gillar trotsen lika mycket :)

  • Jeanne­DArc
    Äldre 24 Nov 21:59
    #3

    Nä de sover ;-D Nä men jag tyckte första året var skitjobbigt rent ut sagt, även om det såklart fanns roliga sidor av den tiden med. Det jobbiga hörde mycket ihop med sömnbristen för mig, att jag blev less på att gå hemma. Tycker det har blivit lättare och lättare om man ser på det i stort. Men egentligen har det nog varit så att det gått upp och ned i perioder. Jag har slutat tro på trotsåldrar nu efter 5 år. Det är regelbundna perioder av så kallat trots och däremellan lugna perioder hela tiden.

  • Äldre 11 Jan 11:12
    #4

    ojoj. bebistiden är ju en plåga!!! ett ynkligt litet troll som bara skriker ock kräks och äter på ens tomma slitna bröst och aldrig sover! tacka vet jag efter 2 år när de kan kommunicera. min första son är nu 3 och jag tycker det bara blir roligare och roligare. min 6veckors däremot - shit. jag undrar hur jag ska överleva dessa första månader.....suck. 

  • 071001
    Äldre 11 Jan 11:15
    #5

    Ja, jag gillar bebistiden bäst!! Dumt med tanke på att den är så kort och resten går i motvind .

  • Äldre 11 Jan 11:55
    #6

    än så länge så är 2-3 års åldern bäst, men hon är bara tre, så jag vet inte så mycket längre fram
     


  • 071001
    Äldre 11 Jan 12:05
    #7

    pojkens, skicka knytet till mig så kan knytet få bo i min famn några månader!

  • Äldre 11 Jan 12:09
    #8

    lättast att vara förälder när barnen sover

  • Äldre 11 Jan 12:15
    #9

    Jag tycker det bara blir bättre och bättre! Sonen fyller två i mars och han blir bara ljuvligare. Först tänker man att "nu, nu är det jättehärligt att vara förälder!" sen blir det ännu bättre.

    De första veckorna var ingen höjdare med amningsångest, hormoner och förstagångsföräldersoro. Inte heller när han blir sjuk.

  • Äldre 11 Jan 12:50
    #10
    071001 skrev 2012-01-11 12:05:03 följande:
    pojkens, skicka knytet till mig så kan knytet få bo i min famn några månader!
    ja herregud, jag förstår inte detta! :)
    Kanske har ni snälla bebisar? som inte skriker 4 timmar varje kväll eller tar 2 timmar på sig att äta :)
    ushc. hemskt att säga men redan nu efter 6 veckor med nr 2 minns jag hur jobbigt och trist och frustrerande jag tyckte det var att vara hemma i början. Min första bebis sov aldrig mer än 15 min åt gången på dagen när han var 2-3 månader, bara i vagnen. Och inte sov han bra på natten heller ......  
Svar på tråden När är det lättast att vara förälder?