• Kaarol­in
    Äldre 24 Nov 21:19
    4828 visningar
    36 svar
    36
    4828

    Vilken mobil har den bästa kameran?

    Jag är totalt teknik-befriad och kan ingenting om mobiler. Har i dagsläget något som försvunnit från affärerna för länge sen.. Nu till julen ska jag införskaffa en ny. Jag har egentligen bara några få krav på vad som ska finnas med:

    - Den ska ha en väldigt bra kamera (huvudanledningen till att jag vill ha en ny mobil). Jag har precis fått en dotter så jag vill kunna föreviga speciella stunder  och inte missa något bara för att jag glömt digitalkameran hemma. Kameran bör ta kort snabbt, ha bra upplösning, kunna stänga av och sätta på blixten. Bilderna ska helst vara likvärdiga de man tar med digitalkamera.

    Sen ska det ju självklart gå att ringa, smsa, lyssna på musik (gärna radio också), surfa och allt sånt där vanligt som går på de flesta mobiler.

    Pris: Runt 4000 kr ungefär

    Någon som har något bra tips? 

  • Svar på tråden Vilken mobil har den bästa kameran?
  • Kaarol­in
    Äldre 24 Nov 21:46
    #1

     

  • Äldre 24 Nov 21:52
    #2

    Vet inte vad priset ligger på nu, men Samsung Galaxy S2 uppfyller dina krav. Jag har knappt rört min kamera sedan i juli då jag köpte mobilen.


    ♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • Äldre 24 Nov 21:54
    #3

    Jag köpte ny mobil förra hösten. Frågade då efter den bäst kameramobilen, och fick till svar att det definitivt var Nokia N8 (då). Kameran är riktigt bra, bättre än telefonen i övrigt. Nu har det väl kommit nya varianter av den.


    Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • Äldre 25 Nov 05:35
    #4
  • Heidi1
    Äldre 25 Nov 05:39
    #5

    håller med att nokia N8 tar bra bilder, jag tycker mobilen är helt ok


    Mamma till Citrina 061007 & Leia 080617
  • Äldre 25 Nov 07:08
    #6

    Tidigare erfarenheter säger mig att Ericsson tar hundra (miljoner) gånger bättre bilder än en Nokia gör *tipsar*, men jag skulle aldrig köpa någon av de krångelmärkena igen iofs


    ♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • Äldre 25 Nov 07:15
    #7

    Sony Ericssons telefoner tar absolut bästa bilderna.

    Jag har haft en Xperia Arc S i några veckor. Jag är så nöjd =) Helt otrolig telefon och sen är den snygg också

    Kolla in lite omdömen

    www.prisjakt.nu/produkt.php

  • Äldre 25 Nov 15:35
    #8

    köp en kompakt digitalkamera med runt 10mpix, kostar mellan 600-1000:- 
    alltså köp en riktig kamera, bilderna blir 100ggr bättre än med en sur mobilkamera.

  • Kaarol­in
    Äldre 25 Nov 16:20
    #9
    tessum skrev 2011-11-25 07:15:49 följande:
    Sony Ericssons telefoner tar absolut bästa bilderna.

    Jag har haft en Xperia Arc S i några veckor. Jag är så nöjd =) Helt otrolig telefon och sen är den snygg också

    Kolla in lite omdömen

    www.prisjakt.nu/produkt.php?p=804550
    har googlat lite nu och den här verkar helt klart bra. Ska försöka se om jag känner någon som har den så jag kan få se hur bilderna blir när man fotar inne/ute och i mörker/ljus. Tror faktiskt att det blir en sån om det är så bra som den verkar :)  
  • Äldre 25 Nov 16:48
    #10
    Ulf Harrys Farsa skrev 2011-11-25 15:35:10 följande:
    köp en kompakt digitalkamera med runt 10mpix, kostar mellan 600-1000:- 
    alltså köp en riktig kamera, bilderna blir 100ggr bättre än med en sur mobilkamera.
    Men det står ju i TS att hon har en kamera, och att hon är ute efter en mobil med bra kamera just för att slippa släpa med sig digitalkameran jämt.
     
    ♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
Svar på tråden Vilken mobil har den bästa kameran?