• Tre Barnsm­orsan
    Äldre 7 Dec 12:02
    44142 visningar
    85 svar
    85
    44142

    Mens vilken ålder

    När fick er/era döttrar sin första mens? Hur stora var dom då (ålder/längd/vikt) på ett ungefär? Hur gammal var du själv när fick den?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Mens vilken ålder
  • Jennil­ie
    Äldre 7 Dec 12:05
    #1

    Jag var väldigt smal som barn och kort, men på sommaren mellan 7an och 8an så förändrades kroppen jätte fort, fick höfter, tutar, rumpa och strax efter mensen.

  • Äldre 7 Dec 12:06
    #2

    Jag var 12,5 år. Dottern är bara 9 år än...

  • Äldre 7 Dec 12:09
    #3

    jag skulle precis fylla 13
    dötttrarna är 7 och 5 så det lär väl dröja ett litet tag iaf....

  • Äldre 7 Dec 12:11
    #4

    jag var 15, var liten och tunn =)

  • Äldre 7 Dec 12:11
    #5

    Jag var 12. Normalbyggd/smal. Det var INTE kul att vara 12 år och störtblöda i 10 dagar varje gång! Hoppas min ev framtida dotter slipper.

    Vet att mamma också var 12 och mormor 11...

  • Äldre 7 Dec 12:13
    #6

    Jag var 12 år.. 157 cm & 36 kg.. r

  • Äldre 7 Dec 12:36
    #7

    fick bröst vid 8 år
    mens vid 10 år
    slutade växa vid 12 år

    först i klassen var INTE kul!

    sist i klassen fick bröst först i nian och mens i högstadiet men hon var skelett

  • 00ooOo­o00
    Äldre 7 Dec 12:46
    #8

    Min bästis fick först i klassen, både mens och bröst. Det var jobbigt för henne när klassen skulle till simhallen. Rätt stora bröst dessutom. Jag tror hon var 10-11 år. Jag fick sist i klassen. Mensen kom när jag var 15. Intressant att man hade full koll på vilka tjejer som hade mens och inte i klassen. Undrar hur många som ljög...

  • vittra
    Äldre 7 Dec 12:53
    #9

    Jag fick mens vid 10 års ålder (i 4an)  Jag var väldigt smal och liten, inga bröst etc, det kom långt senare. Min dotter är bara 4 år så för hennes del dröjer det

    Först i gymnasiet började jag förövrigt förändras rent utseendemässigt med större höfter, rumpa etc och fick de mer vuxna formerna.

  • Äldre 7 Dec 12:57
    #10

    vi har haft en föreläsning om detta med kvinnlig mestruation. Man vet inte exakt vad det är som ätter fart på puberteten hos kvinnan men att kroppsvikten förmodligen spelar roll. 45-47 kilo nämndes som en siffror.... eftersom kvinnlig pubertet också innebär fettinlagring i bröst och hofter.

Svar på tråden Mens vilken ålder