• Äldre 16 Dec 21:51
    23709 visningar
    49 svar
    49
    23709

    Risk 1:2 på kub test. Snälla ge mig lite hopp!

    Var på Kubtest igår. Fick en chock av resultatet. Uruselt resultat! 1:2. Fick göra moderkaksprov direkt. Väntar nu på svar. Är helt förstörd. Helt panikslagen och helt helt chockad Är 36 år. Är min andra graviditet. Var förberedd på kanske få lite höga siffror pga av min ålder. Men inte så pass dåligt. Allt såg ju så bra ut annars på bebis. Fick bilder och allt innan beskedet kom. Helt jäkla avskyvärt detta. Vet inte hur jag ska överleva detta. Snälla, finns det någon där ute som varit med om samma sak? Fått samma usla resultat, gjort moderkaksprov och trots allt fått positivt besked i slutändan? Vet att alla fall är olika. Men jag behöver lite hopp för att orka denna väntan. Det var både blodprov och nackspalt som drog ner resultatet. Nackspalten var på 3 mm. Så tacksam för svar.

  • Svar på tråden Risk 1:2 på kub test. Snälla ge mig lite hopp!
  • Äldre 16 Dec 21:53
    #1

    Jag har tyvärr ingen koll alls men jag hoppas allt ser bra ut på fostervattensprovet! Stor kram

  • Äldre 16 Dec 21:55
    #2

    Vet inte heller ts :( men hoppas ni får bättre resultat via moderkaksprovet! Kram

  • Äldre 16 Dec 22:04
    #3

    Jag vet med säkerhet en som fått samma resultat men som fått ert friskt barn. Ni har 50% chans, visst låter det lite bättre än 1:2?

    Håller tummarna!

  • Sacre
    Äldre 16 Dec 22:09
    #4

    Håller tummarna jag med!

  • Äldre 16 Dec 22:22
    #5

    Jag har träffat en kvinna som fick högrisk 1:2 och som födde ett helt friskt barn. Men jag förstår att du är orolig för det hade jag också varit. Lycka till. 

  • Äldre 16 Dec 22:55
    #6

    Tack alla söta för era svar. Skönt och höra några ljusglimtar i denna annars så mörka väntan. Känns hemskt just nu. Det lilla livet där inne Åh!

  • Äldre 16 Dec 22:59
    #7

    Jag förstår att det måste vara fruktansvärt jobbigt, men det är ju en ganska stor chans att barnet är frisk! Försök hitta på roliga saker nu under helgen om du kan som får bort tankarna från provresultatet och nästa vecka kommer väl svaret antar jag. Kram

  • Äldre 16 Dec 22:59
    #8

    Oj, jag kanske lät dryg nu? Är så sjukt trött. Menade iaf inte att låta dum :)

  • Badger­ana
    Äldre 17 Dec 02:42
    #9

    en bekant fick 1:3 och enligt fvp är bebisen frisk. det finns hopp
    hoppas allt ordnar sig för er 

     

  • Äldre 17 Dec 09:40
    #10

    Jag slutar inte hoppas! Ena stunden är jag övertygad om att allt är bra, för att nästa tappa allt förstånd och bara gråta och se allt negativt. :'( Vi som kämpat så med ivfer, missfall, skrapningar, sprutor och operationer innan vi fick vår efterlängtade lilla flicka för 2 år sen. Detta är en spontangraviditet mot alla alla odds. Vi har aldrig tagit något för givet. Har för bagaget för det. Försiktiga med allt. Inte ens berättat för någon om denna graviditet trots vi kommit ända till vecka 13. Och så händer det här 0:) Känns som vi fått vår beskärda del av denna otur. Vi är helt förkrossade. Hemska tanke. Skit allting. Det jag behöver nu är hopp! Vet inte hur jag ska fixa detta.

Svar på tråden Risk 1:2 på kub test. Snälla ge mig lite hopp!