• Äldre 16 Dec 21:51
    23704 visningar
    49 svar
    49
    23704

    Risk 1:2 på kub test. Snälla ge mig lite hopp!

    Var på Kubtest igår. Fick en chock av resultatet. Uruselt resultat! 1:2. Fick göra moderkaksprov direkt. Väntar nu på svar. Är helt förstörd. Helt panikslagen och helt helt chockad Är 36 år. Är min andra graviditet. Var förberedd på kanske få lite höga siffror pga av min ålder. Men inte så pass dåligt. Allt såg ju så bra ut annars på bebis. Fick bilder och allt innan beskedet kom. Helt jäkla avskyvärt detta. Vet inte hur jag ska överleva detta. Snälla, finns det någon där ute som varit med om samma sak? Fått samma usla resultat, gjort moderkaksprov och trots allt fått positivt besked i slutändan? Vet att alla fall är olika. Men jag behöver lite hopp för att orka denna väntan. Det var både blodprov och nackspalt som drog ner resultatet. Nackspalten var på 3 mm. Så tacksam för svar.

  • Svar på tråden Risk 1:2 på kub test. Snälla ge mig lite hopp!
  • Äldre 20 Dec 16:12
    #31

    Ja jag vill ju säga "oroa dig inte allt e säkert bra", men det e klart att du oroar dig. Men 50% att allt e bra är ju ändå 50% så håll tag vid det. Hur tänker din man, pratar ni om det så att du känner att du får oroa dig tillsammans med honom???? Ibland hjälper det ju lite att kunna älta undertiden...


    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Pojke 120614
  • Äldre 22 Dec 04:26
    #32

    Fortfarande inget svar. Har ringt och frågat oxå. De säger det inte är färdigt ännu? De lovade 5 dagar. Arbetsdagar. Det var igår onsdag. Med helgen inräknat har vi nu väntat i snart 7 hela dagar. På en snabbanalys? Fattar ingenting. Enligt alla sidor på nätet, enligt labb och läkartidningar är provet klart efter 2-3 dagar. Många jag läst om här får svar samma vecka. Varför händer inte detta oss? Är det något fel då eftersom det tar sån tid? :'( Jag vill hellre veta än gå i denna ovisshet. Ren ren tortyr. Vet inte vad vi ska ta oss till snart. Helt lämnat åt ödet. Igen hjälp eller stöd erbjuds man heller. Usch. Nära ett sammanbrott nu. Hemska hemska väntan.

  • Äldre 22 Dec 08:38
    #33
    Floppan skrev 2011-12-22 04:26:31 följande:
    Fortfarande inget svar. Har ringt och frågat oxå. De säger det inte är färdigt ännu? De lovade 5 dagar. Arbetsdagar. Det var igår onsdag. Med helgen inräknat har vi nu väntat i snart 7 hela dagar. På en snabbanalys? Fattar ingenting. Enligt alla sidor på nätet, enligt labb och läkartidningar är provet klart efter 2-3 dagar. Många jag läst om här får svar samma vecka. Varför händer inte detta oss? Är det något fel då eftersom det tar sån tid? :'( Jag vill hellre veta än gå i denna ovisshet. Ren ren tortyr. Vet inte vad vi ska ta oss till snart. Helt lämnat åt ödet. Igen hjälp eller stöd erbjuds man heller. Usch. Nära ett sammanbrott nu. Hemska hemska väntan.
    Vad jobbigt att vänta i ovisshet. Jag håller alla tummar jag kan för dig.
  • Äldre 22 Dec 08:43
    #34

    Håller också tummarna!

  • Äldre 22 Dec 08:55
    #35

    Ja denna väntan måste ta livet av er. Men man kan ju hoppas att det e tvärtom. Att provet var helt normalt och därför hamnat i en hög där någon skall ringa upp och meddela. Om det vart något hade dom nog ringt direkt Glad


    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Pojke 120614
  • ijag
    Äldre 22 Dec 11:01
    #36

    Kram!!!

  • Äldre 22 Dec 11:36
    #37

    Håller tummarna att det kommer idag!

  • Äldre 22 Dec 14:15
    #38

    Gjorde fvp och doktorn som gjorde det var helt underbar liten parentes bara Glad. Jo han sa att de ringer om det är något fel inom några dagar sedan får man att brev hem c:a 7 dagar efter fvp. Detta lugnade mig, men man vill ju ha det svart på vitt.
    Håller tummarna för dig. 

  • Äldre 22 Dec 22:10
    #39

    Tack snälla alla för tummar. Tyvärr. Det gick inte vägen. Fick dåligt besked idag. Efter att vi jagat läkare och personal hela dagen. Höll på att bli tokig. Nu står Tiden står stilla. Världen har rämnat. Inget blir sig likt. Vårt lilla lilla underverk är inte friskt. :'( Åh! Herregud! Det kära lilla livet. Inuti mig nu. Så fin. Men så sjuk. :'( Vilken mardröm. Vilken sjuk sjuk situation. Och vi måste vänta. Vänta till efter helgen. Finns inga tider. :'( :'( Jag bröt ihop idag och vi åkte till gynakuten. Bönade och bad de skulle hjälpa mig. Men ack, nej. Långhelg. Vansinnigt!! Vidriga dag. Vidriga besked. Vet ärligt inte hur vi ska orka detta.

  • Äldre 22 Dec 22:14
    #40
    Floppan skrev 2011-12-22 22:10:38 följande:
    Tack snälla alla för tummar. Tyvärr. Det gick inte vägen. Fick dåligt besked idag. Efter att vi jagat läkare och personal hela dagen. Höll på att bli tokig. Nu står Tiden står stilla. Världen har rämnat. Inget blir sig likt. Vårt lilla lilla underverk är inte friskt. :'( Åh! Herregud! Det kära lilla livet. Inuti mig nu. Så fin. Men så sjuk. :'( Vilken mardröm. Vilken sjuk sjuk situation. Och vi måste vänta. Vänta till efter helgen. Finns inga tider. :'( :'( Jag bröt ihop idag och vi åkte till gynakuten. Bönade och bad de skulle hjälpa mig. Men ack, nej. Långhelg. Vansinnigt!! Vidriga dag. Vidriga besked. Vet ärligt inte hur vi ska orka detta.
    Många kramar! Det ni går igenom måste vara hemskt!!! ((( Jag önskar iaf att allt hädanefter går så bra det kan iaf, även om det måste vara olidligt plågande.

    MVH
    Jokkan
  • Äldre 22 Dec 22:15
    #41

    Åh jag beklagar floppan! Så himla tråkigt. Är så ledsen för er skull! :(

  • Äldre 22 Dec 22:16
    #42

    Nämen nej :( vad sa testerna? Kan bog inte förstå, och gå över hela julen med detta också :( finns det inget att göra förutom att avbryta? Vet inte om det är det du menar men låter som det... Massa kramar. Vet inte va jag ska säga :(

  • Äldre 22 Dec 22:27
    #43
    Floppan skrev 2011-12-22 22:10:38 följande:
    Tack snälla alla för tummar. Tyvärr. Det gick inte vägen. Fick dåligt besked idag. Efter att vi jagat läkare och personal hela dagen. Höll på att bli tokig. Nu står Tiden står stilla. Världen har rämnat. Inget blir sig likt. Vårt lilla lilla underverk är inte friskt. :'( Åh! Herregud! Det kära lilla livet. Inuti mig nu. Så fin. Men så sjuk. :'( Vilken mardröm. Vilken sjuk sjuk situation. Och vi måste vänta. Vänta till efter helgen. Finns inga tider. :'( :'( Jag bröt ihop idag och vi åkte till gynakuten. Bönade och bad de skulle hjälpa mig. Men ack, nej. Långhelg. Vansinnigt!! Vidriga dag. Vidriga besked. Vet ärligt inte hur vi ska orka detta.
    jag beklagar verkligen... stackars stackars er!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig vad ni måste gå igenom, så orättvist... :( många kramar
  • DiabS
    Äldre 22 Dec 23:08
    #44

    Så fruktansvärt för er. Finns inga ord som kan trösta. Fick själv en risk på 1:40 och var helt knäckt medan vi väntade på provsvaret. Nu blev det dock positivt, men vi han diskutera igenom hur vi skulle göra om det visade sig att barnet inte var friskt och det var en fruktansvärd diskussion att behöva ha.

    Jag sänder en massa tankar till er, livet är så jä*la orättvist rent ut sagt! 

  • Äldre 22 Dec 23:09
    #45

    Åh nej - stackars er! Finns inte ord...

  • Äldre 23 Dec 00:47
    #46

    Usch.. Finner inte riktigt ord. Styrkekramar till er!

  • Äldre 23 Dec 08:49
    #47
    Floppan skrev 2011-12-22 22:10:38 följande:
    Tack snälla alla för tummar. Tyvärr. Det gick inte vägen. Fick dåligt besked idag. Efter att vi jagat läkare och personal hela dagen. Höll på att bli tokig. Nu står Tiden står stilla. Världen har rämnat. Inget blir sig likt. Vårt lilla lilla underverk är inte friskt. :'( Åh! Herregud! Det kära lilla livet. Inuti mig nu. Så fin. Men så sjuk. :'( Vilken mardröm. Vilken sjuk sjuk situation. Och vi måste vänta. Vänta till efter helgen. Finns inga tider. :'( :'( Jag bröt ihop idag och vi åkte till gynakuten. Bönade och bad de skulle hjälpa mig. Men ack, nej. Långhelg. Vansinnigt!! Vidriga dag. Vidriga besked. Vet ärligt inte hur vi ska orka detta.
    Så det var inte DS det handlade om utan andra saker. Åh herregud vad jag lider med er. ta hand om varandra och försök hitta ett sätt att ta er igenom detta fruktansvärda. KRAMAR I MASSOR!!!
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Pojke 120614
  • Äldre 23 Dec 09:12
    #48

    Åh nej! Stackars stackars er!! Vilken julGråter
     Tillåt er sörja och var ledsna, viktigt att få vara det. Tids nog bleknar sorgen, jag lovar, jag vet.

  • Äldre 20 Feb 22:53
    #49

    Hur går det för dig ts! Kram

Svar på tråden Risk 1:2 på kub test. Snälla ge mig lite hopp!